ZAFRIL P.O.V
"Wahh... Mentang-mentang kau Boss.. Sesuka hati je kau nak mengaku dia kau punya...Kau sedar sikit.. Kau punca dia kemalangan. Lepastu kau hilang berambus macam tu je..Aku yang selama ini jaga dia dekat Uni tu...Tolong dia... Mana kau..? Mana...?!" Hambur aku. Sudah lama aku pendam. Aku nak lepaskan juga.
"Kurang ajar kau..." jawab Azam sebelum tumbukan dilepaskan ke muka aku.
"Sudah la... Apa ni bergaduh kat tempat orang ramai ni...Tak malu ke..?" Aqil menolak aku dan Azam dari saling bertumbuk.
"Abang Zafril.. Apa ni..??" pinta Aqil penjelasan.
"Aqil.. Abang dah lama sukakan Aqil... Dari pertama kali Bangsat ni bawak Aqil.. Abang dah rasa tertarik dekat Aqil.." Sambung aku. Muka Azam semakin memerah.
"Dia hak aku.. Kau jangan macam sial..." Azam menarik Aqil sebelum memeluk dia.
"Apa hak kau..? Kau tak ada hak pun dekat dia..." sambung aku. Aqil memandang aku dengan wajah sedih. Aku yang jaga dia selama dia lepas koma sehingga dia habis belajar. Aku yang jadi tempat dia luah perasaan. Aku dah mula sayang dekat dia.
"Abang Zafril.. Dah la.. Cukup la.. Saya tak ada apa-apa perasaan pun pada abang... Saya cuma anggap Abang Zafril macam abang kandung saya sahaja. Tak ada lebih... Tolong jangan macam ni. Malu la kita semua nanti..." Aqil berkata. Otak aku tidak mampu mengawal emosi. Azam dan Aqil meninggalkan aku sebaik Aqil berkata. Aku menaiki kereta sebelum berlalu meninggalkan kedai tersebut. Kepala aku kusut. Sepatutnya aku yang dia pilih. Bukan Azam bangsat tu. Stereng kereta dihentak-hentak. Geram. Kau tunggu balasan kau Azam.
******************************
Aqil P.O.V
"Abang... Aqil minta maaf..." aku memegang tangannya sebaik kami memasuki rumah. Boss terus membawa aku balik ke rumah dari kedai tadi. Nasi yang aku belikan ditinggalkan di atas meja. Mukanya memerah.
"Sebab tu aku tak nak kau kerja... Aku tak nak kau jumpa dia... Aku tak nak kau curang belakang aku... Bodohh..." kata Boss dengan nada kasar. Beberapa kali mukanya diraup. Aku dah mula ketakutan. Mungkin sifat sebenar dia dah keluar. Tiba-tiba tangan aku ditarik menuju ke bilik. Aku terkejut sambil meronta.
"Abang..Abang.. Sakit...Abang nak buat apa ni..? Abanngg..!!" aku merayu.. Boss menghumban aku ke atas katil. Mukanya menyeringai.
"Sebelum orang lain rasa kau.. Biar aku yang rasa kau dulu..." Boss membuka baju menampakkan dadanya yang bidang. Aku mengundur ke belakang sehingga rapat ke dinding. Aku takut.
"Abang.. Please...Saya tak nak macam ni.. Abang...Saya minta maaf..." aku merayu namun tidak dihiraukan olehnya. Dengan rakus dia memegang tangan aku. Aku meronta-ronta minta dilepas. Bibirnya mencium lihir aku. Menggigit-gigit leher aku sehingga meninggalkan kesan. Aku hanya mampu menangis. Sudah habis kudrat melawan kekuatan Boss. Tiba-tiba dia berhenti sebelum memeluk aku.
"Please... Aku tak nak macam ni...Tolong jangan tinggalkan aku... Aku serik kena tinggal dulu... Aku merayu pada kau Aqil.." Boss berkata didalam pelukan. Aku masih kaku. Aku tak tau nak kata apa. Aku biarkan dia memeluk aku. Dia tertidur. Aku menghela nafas berat. Aku melepaskan pelukan dia sebelum aku bergerak ke bilik air. Aku mandi. Usai mandi, aku ambil keputusan untuk tidur dibilik lain. Aku tak nak ganggu dia. Aku takut. Bila dia bangun nanti, aku akan kena lagi. Puas aku bergolek diatas katil. Namun mata tidak dapat lelap. Aku masih terfikir akan kata-kata Abang Zafril. Benar. Dia adalah tempat aku menumpang kasih sayang selama ini. Aku tak sangka dia ada perasaan terhadap aku. Kenapa aku jumpa orang macam ni dekat dunia ni.
Puas aku bergolek. Jam dikerling. Sudah pukul 6 petang. Perut mula lapar. Banyak tenaga digunakan sewaktu melawan Boss tadi. Aku bergerak menuju ke dapur. Bahan-bahan dikeluarkan dari peti sejuk untuk dimasak. Mungkin dengan ini, sedikit sebanyak dapat pulihkan keadaan aku dengan Boss. Usai masak, aku menjenguk Boss dibilik dia. Masih tidur. Tapi aku mula pelik kerana posisi dia tidur tidak berubah sejak aku keluar bilik tadi. Aku mendekatinya. Tangannya disentuh. Panas. Aku panik. Dahi disentuh. Panas juga. Jangan Boss pengsan dekat sini. Aku tak tau nak buat apa..? Aku dengan segera menelefon klinik panel dan meminta Doktor untuk datang tengokkan Boss.
################################
Hye korang.. Author rasa.. Author patut tamatkan crita ni...Sebab dah panjang sngat ni..Nak capai 40 part dah..Author fobia crita panjang2 ni.. nanti jadi sinetron kang..Hahaha..Nanti maybe dalam 5 chapter lagi crita ni akan tamat..Ending belum tahu lagi..Sorry guys... Trima kasih sebab sudi baca..
YOU ARE READING
Dia Boss Aku.??!!
Random"Kenapa aku jadi hak milik dia pulak sekarang...Argghhhh...Aku tak nak..." Akil "Hahahaha...Padan muka kau...Dulu bukan main action reject aku..Muka tak hensem la...Budak hingusan la .. Sekarang kau rasa apa yang aku rasa.. " Pengarah aka Boss.. " W...