RAYA EDITION

7.8K 292 95
                                    

Atas permintaan pembaca..Saya selaku author yang tak seberapa... Saya dengan seribu kemaafan menerbitkan Raya Edition untuk cerita DIA BOSS AKU.?!! Di persilakan baca..

RAYA EDITION

2 hari lagi untuk beraya pada tahun ini. Persiapan raya untuk aku dan Boss sudah disiapkan. Memandangkan aku cuti sekarang, sempatlah nak kemas-kemas rumah yang besar ini. Untung dapat laki Boss. Nak cuti pun senang. Hahaha.

"Sudahlah...Kan ada orang gaji... Nanti dia kemaslah rumah ni..." kata Boss sebaik turun dari bilik. Aku memandang ke arah dia sambil tersenyum.

"Dia mengemas saja... Saya nak hias lagi... Kan nak raya..." jawab aku. Tangan ligat menyusun barang-barang hiasan di ruang tamu.

"Alar.. Tak cantik lagi ke rumah ni..? Sebab awak nak hias lagi...Ermmm..." Boss menyambung sambil memeluk aku dari belakang. Haishh. Acah-acah merajuk pulak.

"Ishh... Cantik dah rumah ni..Tapi saya nak ubah sikit la... Suram je suasana rumah ni... Dengan Langsir yang gelap.. Kejap lagi jom teman saya shopping barang dekat Ikea..." jawab aku. Aku memalingkan badan menghadap Boss sambil membalas pelukan dia.

"Why IKEA..? Aku kan banyak supplier barang-barang yang jauh lebih mewah dari IKEA..?" tanya Boss. Belagaknya... Aku mencubit pinggan Boss sebelum dia mengaduh...

"Suka hati sayalah nak ajak pergi mana... Awak ikut je lah... Adalah saya nak beli dekat IKEA tu.." jawab aku. Aku melepaskan pelukan dari dia. Aku melihat sekeliling ruang tamu untuk memastikan barang apa yang aku nak beli.

"Erm... Pergi la sendiri... Malas nak ikut..." Boss berkata sambil duduk di sofa dan menyilangkan tangan. Aku penepuk dahi.

"Alar... Merajuk pulak dia..." aku memeluk Boss dari belakang. Tangan menjalar ke dada Boss yang bidang tidak berbaju. Aku mencium sedikit telinga dia.

"Erm..." Boss mendesah.

"Jom sayang masuk bilik..." Boss memegang tangan aku lembut. Nafsu kuda. Hahaha. Aku menarik tangan aku dari genggaman dia sebelum mengetuk sedikit kepala dia. Kalau dengan Boss ni memang selalu kena ketuk kepala. Kadang kepala dia biol.

"Oii...Puasalah...Ish..." Aku menolak badan Boss dari pelukan aku. Boss memuncung.

"Kenapa goda aku tadi..? Ermm... Tengok.. Dah naik la..." Boss berkata. Dia memandang aku dan memandang kemah yang sedang tegak di celah kangkang dia. Arghhh. Boss gila.

"Bengonggg... Dah la... Gi mandi sana.. Kejap lagi teman shopping...Kalau tak saya pergi sendiri je..." kata aku sambil menolak badan Boss bangun dari sofa...

"Ermm...Iyalah... I'm waiting sampai raya.. Tak sabar nak terkam kau..." kata Boss sebelum melangkah menaiki tangga.

"Gilaaaa...!!" jerit aku dari bawah.. Boss tergelak sebelum hilang dari pandangan. Ish... Seram dengar...

******************************

"Kau nak beli apa saja dekat sini..?" Boss bertanya sambil mengikuri aku dari belakang. Bakul kecil aku bawa bersama untuk meletak barang-barang pilihan.

"Ish.. Ikut je la.. Sini..." aku berkata sebelum menarik dia berjalan sebelah aku. Tangan dia aku lingkar ke tangan aku. Acah Sweet. Dia tidak menolak. Kali ini dia nampak berbeza sangat. Cuma berseluar jeans dan t-shirt hitam plain. Hensem gila. Jarang aku tengok macam ini. Tiba-tiba telefon aku berdering. Aku melihat sebelum memandang ke arah Boss. Dia mengangkat kening.

"Ayah.." aku berkata perlahan sebelum mengangkat telefon. Boss diam disebelah.

"Hello Aqil... Raya ni balik rumah tau..." suara mak ditalian. Aku melihat kembali telefon untuk memastikan nombor telefon pemanggil. Memang nombor telefon ayah. Asal mak pakai telefon ayah pulak.?

Dia Boss Aku.??!!Where stories live. Discover now