"Pastu... Nanti orang lain goda abang macam mana..? Nanti saya cemburu... Biar la saya dekat sini..." sambung aku. Tangan aku gatal membelai badannya disalut baju putih tersebut. Aku memeluk lembut badan dia sambil meletakkan kepala didadanya. Jantungnya berdegup laju.
"Ehem... Sayang erm.. Jangan la dekat sini... Tunggu la dekat rumah nanti..." Boss membetulkan suaranya. Dia menjawab sambil suaranya terketar dan sangkut-sangkut. Gugup mungkin digoda macam ni. Hahahahahahahaha
"Erm... Tak nak... Nak dekat sini gak..." aku menjawab sambil mengeratkan lagi pelukan. Tangan sesekali sengaja diletakkan diparas punggung Boss. Aku nak tengok dia keruan ke tak..Hahahahah
"Ehemm...Errr...Aku banyak kerja ni... Kau tunggu aku siapkan kerja dulu..." jawab Boss. Makin bergetar suaranya. Aku tersengih didada bidang dia. Aku melepaskan pelukan sebelum memandang dia. Aku menyeringai.
"Dasar pervertt...Hahahahaha..." aku mencubit pinggang Boss sebelum dia tersentak dan mengaduh sakit.
"Pesal pulak... Kau yang goda aku... Aku pulak yang pervert... Kuasam punya budak..." Boss menggosok pinggang dia dicubit tadi.
"Hahahaha.. Saja je nak kenakan abang.. Bluwekk... Itu pun dah bergetar suara... Tergoda ke...?" jawab aku sambil menjelirkan lidah. Aku menolak dia ketepi untuk aku menyambung kerja.
"Kuasam kau Aqil.. Tunggu eahh.. Balik ni aku tibai kau betul-betul sampai kau lembik... Kau tak kenal aku siapa lagi..." Jawab Boss sebelum bergerak ke mejanya untuk menyambung kerja.
"Bluwekk.. Tak takut pun..." jawab aku. Boss sudah diam. Aku saja nak kenakan dia. Hahahaha. Keadaan bilik menjadi sunyi.
"Aqil... Kan aku suruh duduk rumah..? Asal nak datang kerja jugak..?" Boss bertanya tatkala aku sedang mengelap meja dan kerusi di hadapan dia.
"Alar.. Bosan la duduk rumah seorang-seorang... Kalau dekat sini boleh juga ajak Boss gaduh..." jawap aku.
"Tapi aku kan dah cakap untuk kau berhenti. Layan aku dekat rumah je.." sambung Boss.
"Alah... Kat rumah lain... Kat sini lain la Boss...Kat rumah kita macam suami isteri.. Dekat sini kita Boss dan Budak Pembersihan je..." Jawab aku. Boss meletakkan dokumen yang dia semak.
"Nanti kau penat..?" Boss berkata. Aku berhenti mengelap meja.
"Biar la penat pun... saya ada banyak benda nak kena bayar... Sewa bilik... Duit pinjaman PTPTN lagi... Barang keperluan saya lagi...Nanti nak beli motor sebijik... Senang nak pergi mana-mana..." sambung aku. Boss menghela nafas berat.
"Aku kan ada...? Buat apa nak susah-susah..?" kata Boss. Aku memandang ke arah dia.
"Saya tak suka nak bebankan orang lain... Biar saya usaha settlekan masalah saya sendiri. Duit Boss terserah la Boss nak guna untuk apa... Kalau nak guna untuk saya... Terus terang saya cakap.. Saya minta maaf... Saya tak suka..." sambung aku panjang lebar. Nampak reaksi bersalah dia. Aku bergerak menuju ke arah dia. Kerusi dihadapan dia ditarik sebelum melabuhkan punggung.
"Saya tau... Boss rasa bersalah dengan perkara yang dah lepas kan..? Dah la... Saya okay je.. Boss dah bagi saya duduk rumah besar tu dah cukup bahagia saya rasa... Yang lain biar saya usaha sendiri okay..? Saya pun nak berusaha jadi isteri yang terbaik..Bluwekk.. Hehehe.." aku menyambung sebelum menjelir lidah dan tersengih dihadapan Boss. Boss tersenyum sebelum memegang tangan aku.
"Terima kasih sebab sudi terima aku balik... Aku takkan halang kau nak buat apa.. Asalkan kau tidak tinggalkan aku..." jawab Boss. Tangan aku dibelai.
"Eieieie... Dah la... Hal rumah tangga bincang dekat rumah la... Nak romantik-romantik bagai...Ni tempat kerja... Ingat eah... Boss tu Boss... Saya ni budak pembersihan..." aku menolak lembut kepalanya. Aku tersengih sebelum bangun untuk menyambung kerja.
"Woi.. Budak... Ni apa ni berhabuk... Kau tak kemas betul-betul ke ha...? Aku bayar gaji kau untuk kemas betul-betul... Bukan main-main...!!" kata Boss dengan suara yang keras. Aku menjeling ke arah dia sambil mengetap bibir. Dia terkikik menahan ketawa. Kali ini dia kenakan aku balik... Kuasam punya Boss aka Abang Azam aka Scandel aka Suami.
YOU ARE READING
Dia Boss Aku.??!!
Random"Kenapa aku jadi hak milik dia pulak sekarang...Argghhhh...Aku tak nak..." Akil "Hahahaha...Padan muka kau...Dulu bukan main action reject aku..Muka tak hensem la...Budak hingusan la .. Sekarang kau rasa apa yang aku rasa.. " Pengarah aka Boss.. " W...