Gölge Aphaea,Bir Önceki Gün,Öğleden ÖnceGece Sarayı'na özlenen bir hava hakimdi. Gölge Kraliçe. Ronestia Luxeri Theron. Keyifli bir sabah geçirmişti. Uyandığından beri ağzında bir şarkı geveliyordu. Gevelediği için kimse ne dediğini anlamasa da bu tavırdan oldukça memnundular. Büyük bir şey geliyor demekti. Kuzeydoğu yine kabına sığamıyor demekti.
Gölge Kraliçe konsey toplantısını bitirirken karadut-vişne suyunu yudumladı. Ardından siyah saçlarını savurarak ayaklandı ve kimsenin yüzüne bakmadan yüzüne o tehlikeli gülümsemesini yerleştirdi. Odadan çıkmadan ince sesi sarayda yankılandı. Karanlık Şarkı sonunda duyulmuştu. Konsey üyelerinin bazıları korkuyla bazıları ise hırsla bakmaya başladı.
"Yaz Güneşi sönecek.."
"Yaz Güneşi sönecek.."
"Yaz Güneşi sönecek.."
⚜
Güneş Hanlığı, Gecenin Başladığı Saatler
Ronestia sağ kılıcını Yaz Güneşi'nin tacına indirirken, sol kılıcını da kadının boğazından geçirdi. Zevkle gülümserken arkasını döndü. Yüzüne sıçrayan kanı umursamadı.
Güçlü sesi, askerlerinin kulaklarına dolduğunda çok daha karanlık hissetmişti.
"Yaz Güneşi söndü Gölge Ordu! Dört bir yana kargalar gönderin! Gölge'nin Zaferini herkese duyurun! Güneş Hanlığı'nın düştüğünü ve Gölge'nin Kudreti'nin yükseldiğini duyurun!"
Kraliçe emin adımlarla Güneş Sarayı'na ilerledi. Büyük kapıyı geçti. Ve içerideki telaşlı dinginliği dinledi bir süre. Saray halkı için bir kere daha bağırdı.
"YAZ GÜNEŞİ SÖNDÜ!"
Daha sonra ise keyifli adımlarla üst katta olduğunu duyduğu taht odasını bulma umuduyla merdivenleri tırmandı. Çıkar çıkmaz karşısına çıkan odaya girdi hızla.
"Güçlüydü. Çok fazla destekçisi vardı fakat bu tahmin edilebilirliğini engellemiyordu." dedi peşinden geldiğini bildiği adama.
"Konseyi çağır Arion."
"Emredersiniz Kraliçem." dedi Başyardımcı. Hızlı adımlarla uzaklaştı kısa bir süre sonra ise konsey toplanmıştı. Kraliçe cam kenarından ayrılmadan konuştu.
"Asırlar önce kadınlar, erkeklerini indirerek iktidara geldiler. Kadınlar iktidara geldiklerinde erkek soyunu mühürlediler. Şimdilerde iktidarda olan çok az erkek var ve asil erkek sayısı epeyce az. Bugünkü hale evrilmemizde çok büyük oyunlar oynandı. Bunlardan biri de Yaz Güneşi'ydi. Hiç şüphe duymadan söylüyorum ki: Bu saray o kadar çok şey gördü ki.. Bu duvarlara o kadar çok kan bulaştı o kadar çok kişi bu zeminlere işledi ki. Photine'in iktidarı kazanması yıllar sürdü fakat öyle bir güçle oturdu ki ona verilen yeni ismin nedeni bu oldu. Yaz Güneşi,Karanlığın Işığı. Photine Avyanna Sia. İsyan'ın en güçlü kadınlarından biriydi. Eşi olarak seçtiği adamla ne savaşlar verdi bu sarayda. Işık soylu bir kraliçe olduğu için asırlarca yaşayabiliyordu. Şüphesizdir ki çokça şey görmüş ve tecrübe etmişti. Kadınların, erkeklerin indirilmesine karar verdiği gün önemlidir ve içinde bulunduğumuz devrin başlangıcı kabul edilir. Öyleydi de fakat pek çok kadın da gizliden gizliye devlet yönetmişti öncesinde..."
Konsey üyeleri defalarca dinledikleri hikayeyi bir kere daha kraliçelerinin ağzından dinlemeye hazırdılar. Kadının gölgeli sesi onlarda bu etkiyi bırakıyordu. "İsyan devrinde asillerin yaptıkları her evlilik iktidar için yeni bir ölüm demekti. Evlenen kadınlar en kısa sürede eşlerini öldürerek başa geçiyordu. Evlilik mühürlerinin ihtiyacı da buradan doğdu. Kadının tacı elde dişi kaçınılmazdı fakat, bunun sonuçlarından biri de birinci derece evliliklerin yasaklanması oldu. O yüzden artık hiç bir asil evlendiği kişiye siyasal hiç bir hak veremiyor. Aphaea dışında bu tür evlilikler hala yapılıyor. Ve bu evliliklerde eşlerden birinin ihaneti ya da yaptığı ufak bir hata devlete yapılmış kabul ediliyor ve sonuçlarının neler olduğunu hepiniz biliyorsunuz.
Bu kararın Güneş Sarayı'ndan çıktığını biliyor muydunuz?" Ronestia cam kenarından ayrılarak bir bardak su içmek için masaya yaklaştı ve uzun konuşmasının ardındından boğazını ıslattı.
"Photine Avyanna Sia, Evlilik Mühürleri ve Ruhsal Bağlanmalar kurallarının yaratıcısı ve onaylayan da kendisi. Bunları nasıl bir kadını devirdiğimi anlayın diye anlattım. Yaz Güneşi sönmüş olabilir. Gölge yükselmiş olabilir. Ama asla Yaz Güneşi'nin ismi unutulmayacak. Onun ölümle şereflendiren ben ismini gücümün yettiğince yaşatacağım. Güneş Kraliçesi ben yaşadığım sürece hiç bir saygısızlıkla karşılaşmayacak. Geleneklerimize uygun şekilde fethettiğimiz bu bölgenin ismi değiştirilecek. Buranın adı artık Gölge'nin Kudreti'dir. Şimdi..." dedi yutkunma ihtiyacı hissetti. Yorgunluğunu hissederken bir zamanlar Yaz Güneşi'nin tahtı olan koltuğa elleriyle çok hafifçe dokundu. Ona oturamazdı. Ona saygısızlık edemezdi.
"Arion şuradaki sandalyelerden birini çeker misin. Bir de herkese duyurun saraya zarar verilmesin. Kraliçenin kaldığı odanın kilitlenmesini istiyorum. Cenaze töreni de bir an önce yapılsın."
Ronestia dikkatlice ihtişamlı koltuğu geriye çekip emniyette olacağını düşündüğü şekilde bir sütunun yanına çekti. Ardından kendisi de diğerleri ile aynı olan sandalyeye oturdu. "Yeni kuralları ve siyasal bütünlüğü konuşalım."
⚜
⚜
⚜ Photine Avyanna Sia MV 1013 - MV1822 , 809 yaşında öldü. Hükümdarlık: MV 1047 - MV 1822
Bölge: Güneş Hanlığı , Aphaea'nı kuzeyindeki Denizatı Krallığı'nda bir adadır (Denizatı krallığındaki adaların güneydeki son noktasıdır.)
*Güneş ırkına mensup asiller 1000 yaşını geçkin yaşayabilirler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zümrüt Taç ⚜ Hükümdar Serisi I
Fantasy⚜️ WATTYS 2022 KAZANANI ⚜️ -Hükümdar Serisi- Tanrıça, evrenin parçalarından altı kadın yarattı. Onları yüce kıldı. Evreni doğumla ödüllendirdi. Yarattığı altı kadına evrenin dengesini görev biçti. Evrenin altı farklı parçası, yeryüzünden bir soy se...