⚜İKLİMLER ⚜
Güneşışığı: Orta Aphaea'da görülür. Gece ve gündüz ayrımı yapılamaz. Sürekli gündüzdür. 4 mevsim de görülür. Hiç bir mevsim aşırı yoğun geçmez. Sıcak rüzgarlıdır, zaman zaman yağış alır. Bitki örtüsünün gelişmişlik düzeyi ortadır.
Siyahinci: Karanlık Aphaea'da görülür. Gece ve gündüz ayrımı yapılamaz. Sürekli gecedir. 4 mevsim de görülür. Hiç bir mevsim aşırı yoğun geçmez. Soğuk rüzgarlıdır, zaman zaman yağış alır. Bitki örtüsünün gelişmişlik düzeyi zayıftır.
Ateşyuvası: Kül Aphaea'da görülür. Gece ve gündüz çok farketmese de ayrımı yapılabilir. Gece hava çok kararmaz. Mevsim sürekli yazdır. Yağış almaz. Gökyüzü genellikle turuncudur. Bitki örtüsünün gelişmişliği zayıftır.
Grigök: Gölge Aphaea'da görülür. Gece ve gündüz çok fark etmese de ayrılabilir. Gündüz hava çok aydınlanmaz. 4 mevsim de yaşanır. Hiç bir mevsim aşırı yoğun geçmez. Gökyüzü sürekli gridir. Bol yağış olmasına rağmen bitki örtüsünün gelişmişliği orta düzeydedir.
Yeşildeniz: Zümrüt Aphaea'da görülür. Gece ve gündüz ayrımı yapılabilir. 4 mevsim de yaşanır. Yaz ve kış yoğun geçmez. Tarıma en elverişli iklimdir. En güzel mevsimi bahardır. Bitki örtüsünün gelişmişliği yüksektir.
Buzkesen: Buzul Aphaea'da görülür. Gece gündüz ayrımı yapmak çok zordur. Hava genelde alacakaranlıktır. Mevsim sürekli kıştır. Sürekli yoğun sis görülür. Soğuk can acıtacak derecededir. Genelde gökyüzünden buz yağar. Bitki örtüsü gelişmemiştir.
YIL DÖNGÜSÜ
Her yıl 4 mevsim 12 ay. Her ay 30 gün. Bir yıl 360 gün. Her 6 yılda bir 1 ay ekleniyor.
Sebep:Her yıldan 5 gün artıyor. Bu günleri de bir aya tamamlamayı bekliyorlar. (5×6=30) Sonra da ekliyorlar.
Yazar notu: bu artan ay şeysini sırf aksiyon olsun diye ekledim ha. O ayda bir şeyler bir şeyler olabilir asdfghasdfghasdfgh⚜ AYLAR ⚜
Bahar Ayları
Frusia (Huzur Ayı)
Brolia
RibarliaYaz Ayları
Zorinlia
Khalia
VtiliaGüz Ayları
Hrilia
Mraclia
KryliaKış Ayları
Sfarlia
Frisia
VridliaHer 6 Yılda Bir Artan Ay: Yvlia
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zümrüt Taç ⚜ Hükümdar Serisi I
Fantasy⚜️ WATTYS 2022 KAZANANI ⚜️ -Hükümdar Serisi- Tanrıça, evrenin parçalarından altı kadın yarattı. Onları yüce kıldı. Evreni doğumla ödüllendirdi. Yarattığı altı kadına evrenin dengesini görev biçti. Evrenin altı farklı parçası, yeryüzünden bir soy se...