Aphaea'da 4 Çağ ve 6 Dönem var.
Kuruluş (YV 0)
Yükseliş Dönemi (YV 0 - YV 837): İlk Hükümdar Kral Torryn Aphaea'nın iktidarını ilan edişinden Amren Hanedanı'nın iktidardan indirilişine kadar olan süreyi kapsar.
Gri Çağ (GV 0 - GV 413): Bu çağda yönetici hanedan çok fazla değiştiği için tarihçiler bulanıklığı çağrıştırdığı için ismini bu şekilde koydu. Hanedanlar arasında en çok savaş olan çağdır.
Uzun Kış (BV 0 - BV 148): Tüm Aphaea'yı etkisi altına alan kış mevsimi 148 yıl sürmüş, bütün ülkeyi etkisi altına almış ciddi felaketlere yol açmıştır. Hiç savaş olmamış tek dönemdir.
Siyah Çağ (EV 0 - EV 1201): Dusan Hanedanının baskıcı yönetimi ile geçmiştir. Bu çağın içinde yoğun bir kıtlık ve salgın hastalıklar dönemi yaşanmış ve bunun sonucunda bir hanedan yok olmuştur.
1.Fetret Dönemi (EV 1202 - EV 1257)
Işık Çağı (RV 0 - RV 684): Orlaith Hanedanı yönetime geldikten sonra başlar. Dönemde hiç büyük bir savaş yaşanmamış, küçük ayaklanmalar çıksa bile hemen bastırılmıştır. Bu çağ ilk defa yönetim devretme olayına da ev sahipliği yapmıştır.
Gölge Dönemi (GV 0 - GV 397): Gölge Ruhları İsyanı'nın yaşandığı dönemdir. Hükümdarların ruhları püskürtüp yönetimi ele almasından sonra son bulmuştur.
2.Fetret Dönemi (GV 398 - GV 700)
Güneş Çağı (MV 0 - MV...): Kadınların iktidara gelişi ve Zoraida Hanedanı'nın kalıcı olarak yönetici hanedan olmasıyla başlar. Kurgu bu çağda geçer. Aphaea'nın en güçlü olduğu dönemdir. Düzen ve huzur Kraliçe Meira’nın öldüğü MV 1813 yılına kadar bozulmadan gelmiştir.
3.Fetret Dönemi (MV 1813- MV 1822): Güneş Çağının içinde olup Kraliçe Meira'nın ölümünden sonra ülkenin kızları tarafından parçalandığı ve siyasi bütünlüğün sağlanamadığı dönemdir. Kraliçe Caelia'nın ikinci kez tahta çıkarılmasıyla son bulmuştur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zümrüt Taç ⚜ Hükümdar Serisi I
Fantasy⚜️ WATTYS 2022 KAZANANI ⚜️ -Hükümdar Serisi- Tanrıça, evrenin parçalarından altı kadın yarattı. Onları yüce kıldı. Evreni doğumla ödüllendirdi. Yarattığı altı kadına evrenin dengesini görev biçti. Evrenin altı farklı parçası, yeryüzünden bir soy se...