Kapitel 20 - Isabellas historie

142 5 0
                                    

*To dage senere, Anthons synsvinkel*

Jeg sukker og kigger hen mod Thor. Han er stadig mega ked af det, selvom han forsøger at spille glad. Jeg står bare og stener på ham, mens han får sat sine øresnegle i. "Du har fået langt hår igen" siger damen som styler ham, mens hun rykker lidt på hans tøj. Thor smiler. "Ja, kan du lide det?" Spørger han smilene. "Meget" svarer hun bare. Jeg sukker og går hen til Thor. "Hvad hvis Celine er i publikum?" Spørger jeg. Thor himler med øjnene af mig. "Selvfølgelig er hun ikke det" svarer han bare. "Men, måske er hendes veninder dernede og optager dig og sender det til hende?" Siger jeg. "Og hvad så Anthon?" Spørger Thor bare lidt halvirriteret. "Jeg siger bare, at måske skal vi ikke spille det her show" siger jeg og kigger efter Thor, da han går hen for at tage noget at drikke. "Hør nu, jeg har det fint. Det her er vores første show på sommerturen, lad os nu nyde det" siger han og går hen og klapper mig på skulderen. "Jeg har det fint" fortsætter han og tager en tår af sin drink. Jeg nikker bare en smule, og så smutter Thor forbi mig. "Lad os have en fest!" Råber han, bunder sin drink, stiller sit glas og løber mod scenen. Jeg følger efter ham kort efter.

"Er det muligt at få de tre piger på forreste række ude til venstre ind backstage?" Spørger Thor, da vi er off stage igen. Jeg ryster bare på hovedet af ham og går hen til Lauge og Asmus. "Han er ikke okay" siger jeg. "Øhm nej. Han har drukket halvdelen af køleskabet mate, tror du det kommer til at vare hele sommeren?" Spørger Lauge, jeg trækker bare på skuldrene. "Det er lidt som om han har brug for en der kan ændre lidt på det hele" mumler jeg. "Jaer right, hvem skulle dog kunne det. Ingen har betydet mere for ham end Celine gjorde" siger Asmus. Jeg smiler lidt lumskt. "Jeg kan godt komme i tanke om én" siger jeg. Lauge og Asmus kigger bare forvirrede på hinanden. "Kan I huske Isabella?" Griner jeg, Asmus taber kæben. "No Way, nej nej nej" siger han. "Ej Anth, det gør vi ikke" siger Lauge. "Årh come on! Thor var smask forelsket i hende! Virkelig" siger jeg. "Jaer men Anthon. Hun var fucking crazy!" Siger Lauge. "Hold nu op, hun var Celine's veninde, og selv Celine er blevet nogenlunde normal den dag i dag" siger jeg og griner en smule. Lauge kigger dumt på mig. "Celine kørte ikke rundt på hans følelser i flere måneder, hvorefter hun siger direkte til ham at hun brugte ham for fame" siger han så. Jeg trækker på skuldrene. "Thor var ked af det i flere måneder efter det. Jeg har bare på fornemmelsen, at hvis hun undskylder overfor ham og kommer tæt på ham igen" siger jeg. "Anthon det er fuckt up" siger Asmus bare. Jeg ryster på hovedet. "Thor sagde at hun var imod Celine, da Celine fortalte hun havde bollet Oliver. Isabella syntes det var synd for Thor, hun synes ikke det var synd for Celine" siger jeg. "Jeg vil ikke være med til det i hvert fald" siger Asmus og går hen til Thor og snakker med de piger han nu har fået slæbt med herind. Lauge bliver dog stående. "Klar på det?" Griner jeg, Lauge griner også. "Lad os gøre den dreng i godt humør igen" griner han.

"Anthon det kommer ikke til at ske, Thor hader mig" siger Isabella og tager en tår af hendes drink. Jeg sukker. "Han hader dig ikke. Kom nu Isabella" siger jeg og giver hende de mest tiggende øjne nogensinde. Hun himler med øjnene af mig. "Det er desuden en af mine bedste veninder jeg skal ind og trøste ham for" siger hun. "Men du kan jo også godt se det fra hans side" siger jeg bare, hun trækker på skuldrene. "Det føles bare ikke rigtigt" siger hun. "Han har ikke set ordenligt på mig lige siden jeg afviste ham" afslutter hun. "Isabella, han hader dig ikke. Tro nu på mig" siger jeg nærmest opgivende. "Anthon, det er som at sætte en kanin ind i et bur med en løve" siger hun bare. "Og det kommer ikke til at ske, på under ingen omstændigheder" afslutter hun så.

"Jeg hader dig" mumler hun surt med hendes arme over kors, da vi står ude foran backstage lokalet. "Jeg sagde jo at du nok skulle give dig" smiler jeg og slår hende optimistisk på ryggen. Hun sukker og følger efter mig mod indgangen. "Hvad skal jeg overhovedet sige?" Spørger hun, men jeg trækker bare på skuldrene. "Det ved jeg da ikke. Det er ligesom dig der fuckede op dengang" siger jeg og skubber hende indenfor.
"Hej venner, jeg har taget en veninde, eller hvad man kan kalde det, med" siger jeg glad og smider mig ved siden af Thor i sofaen. Han stirrer bare på Isabella. "Hvad laver hun her?" Mumler han. Jeg trækker smilende på skuldrene. "Jeg tænkte at det var på tide at se bort fra fortiden, HELE fortiden. Også indenfor den sidste uge" siger jeg. Thor sender mig bare et surt blik, rejser sig op og går sin vej. Direkte forbi Isabella uden at ane hende et blik. "Upsi" siger jeg og kigger mod Lauge, som bare smiler til mig. Isabella sender mig et surt blik og går efter Thor. Lige efter planen.

Fra Fortid Til Fremtid - CityboisWhere stories live. Discover now