Kapitel 19 - Break-uppet

137 5 0
                                    

*Tilbage til nu*

Jeg sidder og roder i mit tøj. Jeg slap væk fra Oliver uden det var akavet, og det var meget godt. Det var en kæmpe fejltagelse at være sammen med ham, men det går. Jeg spotter en velkendt trøje nederst i min taske. Smilende tager jeg den op, det er Anthons t-shirt. Den jeg fik af ham efter natten i Aarhus. Jeg havde glemt alt om den nat. Hvor er det også sygt hvordan et bånd der var så stærkt kunne blive smadret fuldstændigt. Jeg ligger trøjen væk igen, og tager til gengæld fat i en ny hoodie. Jeg har virkelig taget mange hoodies med. Jeg styler den med et par sorte cykelshorts og mine Balenciaga sko. Så tager jeg mine solbriller på og går ud af teltet.
   "Hva sååå baby" siger Isabella og kaster sig over mig, idet jeg sætter mig i min stol. Jeg griner en lille smule. "Hva så" svarer jeg bare. "Vil du snakke?" Spørger hun, jeg nikker en smule. "Lad os" siger jeg, og rejser mig op igen. Isabella og jeg går hen for at få os noget mad, mens vi snakker.
   "Så hvad er status med Thor og dig?" Spørger Isabella, da vi sætter os ned for at spise. "Ja altså. Hvad er status" mumler jeg og tager fat i min gaffel og prikker lidt i min salat. "Han er et utro svin" siger jeg og kigger op igen. Isabella hæver sine bryn. "Nej, har han været dig utro?" Siger hun overrasket, jeg nikker bare. "Han kneppede en anden i går" siger jeg, og tager noget mad i min mund. "Ej hvor sygt" siger hun. "Jaer, jeg bør virkelig få snakket med ham, jeg har bare... Altså du ved... Ikke haft lyst" siger jeg. "Jaer, det forstår jeg sgu da godt" siger Isabella. "Han dukkede op pisse stiv henne ved Olivers camp i går og gik nærmest helt amok" siger jeg. "Hvor er det dumt" sukker Isabella bare. "Men øhm. Jeg fuckede sgu også lidt op i går" siger jeg. Isabella hæver bare sine bryn. "Hvad har du lavet?" Spørger hun. "Jeg var sammen med Oliver i nat" siger jeg og Isabella taber bare kæben. "Nej. Oliver, som i Topgunn?" Spørger hun chokeret, jeg nikker. "Jaer, det var fucking dumt. Jeg tror bare jeg var så såret, og Oliver var der for mig. På samme tid var jeg mega liderlig, for Thor har jo ikke ville have sex med mig" sukker jeg. "Det var vold dumt" afslutter jeg. "Jaer" mumler Isabella bare. "Men jeg skal have snakket med ham, jeg kan ikke være i et forhold med en som er mig utro altså" sukker jeg. "Er du så slet ikke ked af det?" Spørger Isabella. "Jo! Fuck om jeg er ked af det... Jeg er mega forelsket i ham" siger jeg. "Det virker bare ikke sådan, når du også knepper en anden" siger Isabella. "Ej hold nu op. Det skete bare altså" siger jeg. "Celine sådan noget gør man jo ikke bare overfor et andet menneske" svarer Isabella bare. "Han gjorde det sgu da først" mumler jeg, men Isabella himler bare øjne af mig. "Du er jo ikke bedre end ham så?" Siger hun, jeg trækker bare på skuldrene. "Se, så kan du ikke have været forelsket altså" siger hun. "Ej hold nu op med at sige jeg ikke var forelsket i Thor. Det er jo fuckt op. Jeg kneppede med Oliver, fordi jeg var mega ked af at Thor havde kneppet med en anden" vrisser jeg. Isabellas blik virker mere fokuseret bag mig end på mig. Jeg vælger bare at ignorere det. "Du siger det sikkert bare fordi Thor valgte mig og ikke dig" mumler jeg. "Har du knaldet med Oliver?" Er der pludselig en stemme bag mig der siger. Fuck. Jeg sukker og vender mig om. "Er du bedre selv?" Spørger jeg, og kigger Thor i øjenene. "Oliver er min bedste ven" siger han bare. Jeg trækker på skuldrene. "Men du sårede mig først" mumler jeg bare. "Celine jeg har ikke været sig utro! Jeg fatter ikke hvor du har hørt det!" Siger Thor. "Hold nu kæft, lad være med at benægte overfor mig!" Siger jeg. "Jeg hørte nogen snakke om det, og de vidste ikke engang at jeg var der" fortsætter jeg mumlende. "Kunne det have været en ide at snakke med mig om det først?" Spørger Thor surt, men jeg kan se på ham at han er mega ked af det. Som i virkelig ked af det. Det gør mig ked af det at se ham ked at det, så jeg får også tårer i øjnene. "Thor jeg vil ikke snakke med dig om det her" snøfter jeg. "Og nu græder du" griner han bare. "Hvorfor kan vi ikke tage den her? Vil I ikke gerne høre om Thor fra Citybois' kærestedrama?" Det sidste råber han, så alle omkring os hører os. Jeg kigger flovt væk, og så rejser jeg mig op. "Jeg gider dig ikke nu, når du er sådan der" mumler jeg og går væk. Thor følger ihærdigt efter mig. "Er du flov over mig nu?" Griner han. "JA THOR!" Råber jeg og stopper op. "Du gør mig sgu da vold fucking flov, når du stiller dig op og råber sådan noget" siger jeg og kigger på ham. "Du har knaldet min bedste ven" siger han, jeg sukker bare. "Og du har knaldet en fremmed" mumler jeg. "Celine jeg har ikke knaldet med nogen! Jeg har været sammen med Lauge og Asmus hele dagen i går. Du kan selv spørge dem" siger han. Jeg kigger bare på ham. "Jeg tror ikke på dig" siger jeg bare. "Celine jeg er helt vild med dig, kan du ikke fatte det oveni dit smukke hoved?" Spørger han og ligger sine hænder på mine kinder. Jeg fjerner hurtigt mit hoved dog. "Du har ikke ville have sex med mig den sidste måned Thor" siger jeg, mens der glider en tåre ned af min kind. "Det har jo intet at gøre med at jeg ikke har haft lyst til dig. Du har bare ville gøre det alle mulige mærkelige steder, og det er jeg bare ikke særligt meget for" siger han. "Men det er jeg Thor! I et forhold tager man hensyn til hinanden, og jeg har fandme taget hensyn til dig!" Græder jeg. Thor kigger bare på mig. "Jeg er ked af hvis du har følt jeg ikke har haft lyst til dig" siger Thor. "Men jeg har fandme ikke haft sex med en anden" fortsætter han og kigger ned. Mig blik forbliver bare på ham. "Faktisk brugte jeg hele dagen i går på at forberede noget for dig" afslutter han. Jeg rynker mine bryn. "Forberede noget for mig?" Spørger jeg. Thor stikker sin hånd i lommen og hiver kort efter en lille æske frem. "Nej Thor" siger jeg med det samme. "Jo Celine. Det passer" siger han og kigger op på mig. "Jeg var klar til at binde mig med dig resten af mit liv" siger han og åbner æsken. Der ligger verdens smukkeste ring dernede. Jeg kniber omgående mine øjne sammen. "Hold op Thor" græder jeg. "Jeg forestillede mig et liv med dig. Jeg ville dø ved din side" siger han. Jeg kan ikke lade være med at græde. "Men at du har knaldet med min bedste ven, og på samme tid tror at jeg skulle have været ude og knalde en anden.. Det ændrer det hele" siger Thor og tørrer en tårer væk. Folk passerer os og kigger underligt, men jeg er så ligeglad. "Du kan beholde ringen" siger Thor og klapper æsken sammen hvorefter han ligger den i min hånd. "Men den her ring skal ikke symbolisere noget forhold eller noget kommende ægteskab.. Det viser sig, at du slet ikke er så moden af din alder, som du ellers går og påstår. Jeg kommer aldrig nogensinde til at købe en matchende ring, aldrig. Den der ring den skal symbolisere vores break-up. Og så kan du ærgre dig over det. Du mistede lige en ven og ikke mindst en kæreste" siger Thor og går sin vej. Rystende står jeg efterladt midt på Roskilde festival med en forlovelsesring i hånden. Jeg kan ikke tro det. Det er for sygt det her. Thor ville have friet til mig. Han ville virkelig have friet til mig. Fuck mig. Jeg har virkelig dummet mig på den her. Jeg synes nok at det virkede usandsynligt at Thor skulle have været sammen med en anden. Han er den mest loyale person nogensinde. Jeg synker en klump og kigger så op. Jeg giver ikke slip på ham. Ikke endnu.
   "Thor vent" siger jeg, da jeg endelig indhenter ham. Han svarer mig ikke, han fortsætter bare. "Thor undskyld" siger jeg og løber op foran ham. Han fortsætter med at gå, så jeg må gå baglæns foran ham for at holde øjenkontakten med ham. "Thor jeg var dum undskyld" siger jeg, han ryster vare på hovedet. "Stop nu op, jeg vil gerne have dig. Lad os nu glemme alt det her" siger jeg, men igen svarer han mig bare ikke. "Thor, giv mig nu den ring på" siger jeg og åbner æsken. "Giv mig den på, jeg har sagt ja" siger jeg og rækker ham den, men han giver bare slip på den og fortsætter ligeud. Jeg stopper op og kigger efter ham. "Thor" kalder jeg, men han svarer ikke og inden længe er han væk. Jeg sætter mig på hug og samler ringen op igen. Så går der ikke længe før jeg bryder fuldkommen sammen. Hvad er det jeg har gjort? Jeg har fucket op big time denne her gang. Der er intet jeg kan gøre. Thor hader mig, og han har god grund til det. Jeg hader mig selv lige nu, jeg hader alt omkring mig. Jeg har på ingen måde lyst til at være her længere, jeg vil bare hjem.

*Thors synsvinkel*
Jeg går mod min camp følelsesløs og med et stenet blik. Jeg kunne aldrig drømme om at være Celine utro. Jeg elskede hende. "Ey bro!" Siger Oliver og løber op til mig. "Er alt cool mellem Celine og dig?" Spørger han mig. Jeg stopper op og ser på ham. "Hvordan kunne du gøre det?" Spørger jeg. Oliver kigger forvirret på mig. "Hvad mener du?" Spørger han. Jeg hæver mine bryn. "Det jeg mener er, at du hele natten har ligget med pikken oppe i min kæreste som du udemærket var klar over, jeg havde planlagt at fri til" siger jeg. "Og så tillader du dig at spille med på, at jeg skulle have kneppet en anden og du smed mig væk. Altsammen for at du kunne have sex med hende" fortsætter jeg. Oliver bliver virkelig overrasket, han havde ikke regnet med at jeg ville finde ud af det. "Du er næsten mere syg i hovedet end hun er" siger jeg og fortsætter min vej hen til min camp. Jeg føler mig svigtet af to af de personer som betyder allermest for mig.
   Da jeg kommer ind i traileren, står Anthon der. "Hun har knaldet Oliver" snøfter jeg og lukker døren efter mig. Anthon kigger overrasket på mig. "Nej" siger han chokeret. "Jo" græder jeg, Anthon går hen til mig med det samme og ligger sine arme omkring mig. "Ej hvor er jeg fucking ked af det seriøst" mumler han og knuger mig ind til sig. "Jeg fatter det bare ikke" græder jeg. "Der er nogen som har bildt hende ind, at jeg skulle have bollet med en anden" hulker jeg. "Og så er hun stødt på Oliver som har trøstet hende og forført hende som han nu forfører piger" fortsætter jeg. "Han vidste endda du havde planer om at fri" siger Anthon. "Ja han gjorde!" Græder jeg. "Men så er det jo på en eller anden måde ikke Celine's skyld" siger Anthon. "Hun er lige så meget med til det som Oliver var. Hun troede endda på at jeg skulle have været sammen med en anden" siger jeg. "Jaer. Det kan jeg godt se" mumler Anthon. "Hvor er ringen så?" Spørger han kort efter. "Jeg gav den til hende, og sagde at den ikke skulle symbolisere noget forhold eller noget kommende ægteskab, men til gengæld skulle den symbolisere vires break-up. Så kan hun ligesom se på den og tænke over hvad hun mistede" snøfter jeg. Anthon nikker. "Jeg er 100% på din side" siger Anthon. "En gang hoe, altid hoe" fortsætter han. Jeg griner en smule. "Jaer. Tænk at hun alligevel har formodet at playe os begge to" siger jeg. "Vi er for gode til hende Thor. Ikke lad hende ødelægge dig. Vi spiller i overmorgen, så nu har du i dag og i morgen til at komme dig" siger Anthon. Jeg kigger overrasket på ham. "Jeg har brug for mindst to måneder" siger jeg og smider mig i min seng. Anthon slår mig på skulderen. "Bare du bliver lidt mere okay" siger han.

Fra Fortid Til Fremtid - CityboisOnde histórias criam vida. Descubra agora