Kapitel 4 - Sony Music

166 5 0
                                    

Som Thor og jeg aftalte i nat skal vi mødes kl. 11:00 ude foran. Kl. er lige nu halv elleve, og jeg er først lige kommet ud af badet. Det er typisk mig at være for sent på den. Jeg forstår ikke hvordan jeg er blevet sådan, for jeg har altid gået meget op i ikke at komme for sent. Altså jeg skal da nok prøve, men jeg kan ikke love at jeg når det. Det ville heller ikke undre mig, at jeg får en tøjkrise, for det gør jeg altid.

Kl. 11:17 går jeg ud af døren. Thor sidder på trappen, hvilket jeg griner en smule af. "17 minutter for sent" siger han og rejser sig. Selvom han står et trin længere nede end mig, er han højere. "Undskyld" smiler jeg. Thor smiler en smule og giver mig så et kram. "I det mindste kom du. Jeg begyndte at tro du havde bailet mig" siger han og begynder at gå ned af trapperne. Jeg trasker efter ham. "Self ikke, jeg havde bare tøjkrise" siger jeg. Thor standser op, så jeg går direkte ind i ham. "Hvad?" Siger jeg. Så vender han sig og kigger på mig. "Du endte med at vælge noget godt" siger han så og går videre. "Tak da" siger jeg.
Jeg kniber øjnene sammen, da vi kommer udenfor. Solen skinner mere end jeg lige havde forventet. "Kom, min bil holder herhenne" siger Thor og dirigerer mig i en retning mod en masse biler. Jeg aner ikke hvilken en der er Thors, men da han stiller sig foran en stor, sort Porsche griner jeg bare af ham. "Det må være for sjov" siger jeg bare. Thor rynker sine bryn og åbner bildøren for mig. "Slet ikke" siger han og venter på at jeg sætter mig ind. Overrasket sætter jeg mig dog ind i de flotte lædersæder. Fuck han har en fed bil, jeg elsker virkelig Porsche Cayenne. "Så hvornår fik du råd til den?" Griner jeg, da Thor sætter sig ind. Han kigger chokeret hen på mig. "Hvor lidt tror du lige os musikere tjener?" Griner han. Jeg trækker på skuldrene. "Måske 40k på en måned?" Griner jeg. "Der tager du grueligt fejl. Vi tjener 40k på ét show nu. Og vi har knoklet meget for tiden. Derudover får vi også penge for alle vores streams og sponsorater på instagram" siger Thor. Jeg nikker bare. Sponsorerede opslag kender jeg godt til. Jeg har selv sponsoreret en helt del opslag på min instagram med 67 tusinde følgere. "Ja okay" siger jeg og spænder min sikkerhedssele. "Så håber jeg at du kører godt" siger jeg og læner mig tilbage og kigger ud af vinduet. "Jeg kører som en drøm" siger Thor og begynder at bakke bilen ud. I bakspejlet opdager jeg hurtigt en cyklist komme cyklende. "STOP" nærmest råber jeg op, og Thor stopper bilen med det samme. Vi var millimeter for at ramme den cyklist. "Kører som en drøm, hva?" Siger jeg og kigger på ham. "Ups" siger Thor og kører videre.

Thor standser bilen ved et meget bekendt sted. "Hvad skal vi her?" Spørger jeg forvirret. "Op på Sony. Kan du genkende gaden?" Griner Thor og går ud af bilen. Jeg stiger ud efter ham. "Som om jeg nogensinde glemmer den" smiler jeg lidt og lukker bildøren i. "Jeg har ikke tal på hvor mange timer jeg har siddet og ventet på dig her" siger jeg og løbe op til Thor, som griner lidt af mig. "Men du mødte mig da mange af gangene" griner han. Jeg hæver bare mine bryn. "Nej! Jeg var her altså virkelig tit. Jeg har ventet forgæves flere gange end jeg har mødt dig" siger jeg. Thor kigger overrasket på mig. "Men nu går du her med mig. Og jeg er endda sammen med dig frivilligt" griner han. Jeg slår ham på skulderen. "Fuck dig" griner jeg. Thor smiler bare og lukker døren op. Målrettet går jeg hen til elevatoren. "Du vil ikke tage trappen?" Siger han. "Øh nej?" Siger jeg forvirret. "Du ligner bare en der bruger meget tid på at gå op af trapper" griner han og kigger ned af mig. Jeg vender mig med front mod ham, så han ikke kan se min røv. "Og du ligner en der bruger trapperne for lidt" siger jeg og går ind i elevatoren. "Jaja" siger han. "Du har ik set mig uden tøj på længe" fortsætter han selvsikkert og trykker på en knap i elevatoren, og så lukker dørene. "Det er løgn! Jeg så dig halvnøgen i nat" griner jeg. "Og der er altså ikke stor forskel, du har stadig den der lille delle" siger jeg grinende og læner mig op af væggen. Thor åbner sin mund. "Hey!" Griner han. "Du så ikke det mest vigtige til gengæld" siger han så kækt. Jeg kigger bare på ham, og så går dørene til elevatoren op. "Kom. Bare følg med mig" siger Thor og går ud.
Jeg tror ikke engang vi når at være her i 10 sekunder, så begynder folk at hilse på Thor. Alle kender ham, og han kender alle. "Hvad så Tom, hvordan gik brylluppet?" Spørger Thor og klasker sin hånd ind i en tilfældig mands hånd der passer os på gangen. "Det gik fantastisk. Nu håber jeg ikke hun snart vil skilles" griner manden. Thor griner. "Jeg kender det" siger han og blinker. Så smutter vi videre ned af gangen. Jeg følger bare efter som en lille hund. Jeg plejer ellers ikke at føle mig utilpas, men jeg føler mig da lidt utilpas her. Jeg kender jo ingen, og Thor kender bare alle. Tænk hvis han glemmer jeg er med. "Hey Nyholm" siger Thor pludselig. Her slår mit hjerte et ekstra slag i ren panik. Kristian Nyholm. Han har været deres manager siden begyndelsen, og så HADEDE han mig. "Thor" siger han og giver ham et venskabeligt kram. "Og?" Siger han og kigger på mig. "Celine" siger Thor. "Celine. Har jeg set dig et sted før?" Spørger han venligt og rækker en hånd ud mod mig. "Jada!" Siger Thor og ligger en arm omkring mig, da jeg har givet Kristian hånden. "Hun var fan" siger Thor. Kristian mister smilet på sine læber. "Fan?" Siger han. "Hvad i alverden har du så hevet hende herop for?" Spørger han. "Slap af" siger Thor og fjerner sin arm fra mig. "Vi har ikke set hinanden i flere år, og nu er vi lige blevet naboer. Vi har vildt meget at snakke om, vi hygger os virkelig i hinandens selskab. Ik Celine?" Spørger Thor og kigger på mig. Jeg nikker bare. "Nå, jamen det er fair. Velkommen så Celine" smiler Nyholm. Jeg smiler bare til ham. "Jeg har lagt poserne derhenne i hjørnet" siger Nyholm. "Fedt!" Siger Thor og går hen til det. Han hiver fem fyldte poser op. Jeg ser kun et par af mærkerne. Soulland, WoodWood. Det er spons. Tænk at de stadig bliver sponsoreret af Soulland og WoodWood. Det er ligesom i gamle dage. "Vil du have en cola eller noget?" Spørger Thor mig. Jeg ryster på hovedet. "Nej tak" smiler jeg. "Vand?" Siger han. Jeg kigger bare på ham. "Det tager jeg som et ja" griner han og går ud i køkkenet. Mens Thor er ude og hente drikkevarer, kigger jeg mig omkring i lokalet. Der hænger vildt mange sange der er gået guld. Jeg må ærligt indrømme at jeg stoppede med at høre Citybois, da de blev sure på mig, fordi jeg var så ked af det. Derfor hænger der en masse sange jeg ikke kender. "Der er sket lidt siden du stoppede med at være fan hva?" Siger Kristian. "Ja, hold da op" smiler jeg bare og kigger lidt videre.

Da der er gået 5 minutter, går jeg ud for at finde Thor. Det er simpelthen for akavet at være sammen med Nyholm alene. "Jeg er så liderlig" hører jeg Thor sige. Jeg rynker mine bryn, og stopper op lidt inden døren. "Får du ikke noget?" Griner en anden mand. "Narh. Der er ik rigtigt nogen jeg gider være sammen med" siger Thor. "Hvad med hende du tog med herhen?" Spørger manden. "Celine? Nej nej! Hun er en gammel fan, vi er bare venner... Hun har en veninde dog" siger Thor. "Er hun lækker?" Thor siger ikke noget i lidt tid. "Hun er ok. Men ikke lige min type" siger Thor. "Hvad er din type så?" Bliver han spurgt. "Nemt. Langt, lysebrunt hår og så blå øjne! Det elsker jeg. En god krop, tynd talje, gode bryster, stor røv. Et sødt smil, som jeg kan blive glad af at se på, og så skal hun bare være sød. Helt vildt sød og sjov! Jeg elsker sjove piger. Og så skal hun også være lavere end mig" siger Thor. Jeg har hørt nok af den her kedelige samtale, så jeg træder bare ud til dem. "Celine" siger Thor overrasket. "Her" fortsætter han og rækker mig min vand. "Tak" siger jeg og tager imod den. Manden som Thor snakkede med kigger bare på Thor med hævede øjenbryn. "Vi skal også til at smutte videre nu" siger Thor og ligger sin arm omkring mig. "Vi ses, Dannie" siger han så og leder mig ud mod elevatoren. "Liderlig?" Griner jeg. "Årh hold kæft" siger Thor bare.

Klokken er 15, da jeg er hjemme. Thor skulle i studiet, så jeg tog hjem. Det er en dårlig ide at hive mig med på strøget. På en eller anden måde kommer jeg altid til at købe noget. Sophia går gennem gangen. "Hvad har du købt?" Mumler hun. "Bare noget tøj" svarer jeg. "Bare noget tøj" gentager Sophia. "Fra Gucci, Valentino og Louis?" Fortsætter hun og ligger sine arme over kors. Jeg kigger ned på mine tre poser. "Ja?" Siger jeg. "Hvad så, er det en gave fra Thor?" Spørger hun irriteret. "Nej? Jeg har selv købt det" sukker jeg og tager mit overtøj af. Hun fnyser bare af mig og går ind på sit værelse. Jeg himler med øjnene og går så ind på mit eget. "Typisk hende" mumler jeg for mig selv. Mens jeg er ved at pakke mit nye tøj ud, får jeg en besked. "Er du kommet godt hjem?" Har Thor skrevet til mig på messenger. "Jep:)" svarer jeg kort. "Hva så. Må jeg se dit nye tøj på?" Skriver han. "Ja self. To sek" siger jeg. Jeg tager nogle billeder af alt mit tøj på og sender til ham. Thor sender et af billederne tilbage. "Den klæder dig. Vil du ikke have den på på fredag, når min ven Carlo holder fødselsdag?" Skriver han. Jeg bliver lidt chokeret. Inviterede Thor mig lige til fest med hans venner? "Finder lige ud af om jeg kan" skriver jeg bare. Ærligttalt så ved jeg ikke om jeg tør. Mange af dem der ved hvem jeg er kommer sikkert, og hvad vil de ikke tænke? Det kan risikere at blive så akavet!

Efter at have lavet lidt lektier går jeg i bad. Aftensmaden har jeg sprunget over i dag, jeg fik rimeligt meget frokost, så jeg er ikke sulten. Jeg putter hårkur i, ligger ansigtsmaske og renser grundigt min hud hvilket jeg gør hver søndag. Det er blevet en søndagsting.
Da jeg igen tjekker min mobil, har Thor skrevet mere. "Vil du have streaks på snap? Hahahah". Jeg kan ikke lade være med at grine. "Self" siger jeg, og giver Thor min snap. Kort efter adder han mig. Jeg tager et billede af mig selv i spejlet, hvor jeg laver et sjovt ansigt og sender til ham. "Du ser lidt grøn ud i hovedet. Er du syg?" Skriver han. "Du sjov" svarer jeg bare.

Tænk at jeg skulle ende med at blive venner med Thor, som har været mit største idol nogensinde. Det betyder egentligt ikke lige så meget for mig den dag i dag, som det nok ville have gjort for fem år siden. Men jeg kan godt lide hans personlighed, og jeg synes han er sjov. Men jeg har altid tænkt vi kunne blive gode venner. Vi minder ekstremt meget om hinanden.

Fra Fortid Til Fremtid - CityboisDonde viven las historias. Descúbrelo ahora