ᵗʰⁱʳᵗʸᶠᵒᵘʳ

150 15 0
                                    

"Joten", aloitin.

"Hmm?" Jae humisi.

"Tule mun kanssa jouluksi tädille. Solarin ja Cindyn luokse. He ovat mukavia ja varmasti pitävät sinusta. Minulla ei ole ollut pitkään aikaan hyvää ystävää, jonka pystyisin esitellä heille", selitin innoissani.

Jae hymyili.

"Ei mulla varmaan ole muutakaan vaihtoehtoa kuin tulla", hän totesi.

"Ei niin. Hey boy. Look. I'm gonna make this simple for you. You got two choices. Yes or yes", tokaisin ja Jaen hymyili.

"Rakastan Twicea. Okei."

"Hyvä! Lähdetään lauantaina, eli ylihuomenna. Mennäänkö ostamaan heille joululahjat?"

"Okei. Voinko ostaa myös sulle lahjan?" Jae kysyi.

"Toki."

Kävelimme kohti kauppakeskusta. Avasin Jaelle lasioven ja suupieleni nyki, kun hän katsoi alas nolona ja kiitti.

"Mitä meidän pitäisi antaa heille?" Jae kysyi.
"Me voitaisiin löytää jotain perinteistä joulusuklaata. Solar ja Cindy rakastavat suklaata. Ehkä myös joku kallis kahvipaketti. He tarvitsevat kahvia elääkseen", kerroin huvittuneena.

Jae kohautti olkiaan. "Selvä se. Mutta pitäisikö meidän antaa heille myös jotain, joka ei kulu? Jotain joka jää muistoksi? Suklaa ja kahvi loppuvat jossain vaiheessa", Jae huomautti.

"Niin..."

"Miten olisi jonkinlainen kaluste?"

"Kuten?"

"Joku pehmeä karvapeitto? Tyyny? Elokuva?"

"Tiedätkö mitä? Ostetaan nuo kaikki", tokaisin.
"Woah, aika paljon lahjoja", Jae totesi.

"Me käytetään mun rahoja niin sun pankkitili ei kärsi", sanoin ja Jae henkäisi. "Sanoksä että mä olen broke?"

"No, etkö sinä ole?"

"... joo."

"Niin."

Etsimme kauppakeskuksesta peiton, tyynyn, elokuvan sekä suklaata ja kahvia. Paketoimme kaikki lahjat samaan pakettiin paketointipisteellä.

"Okei, Noen. Nyt me erotaan ja ostetaan toisillemme lahjat. Okei? Ja älä seuraa minua, en halua, että tiedät etukäteen mitä annan", Jae huomautti hymyillen rennosti.

"Okei."

Kävelimme eri suuntiin.

Mietin hetken ennen kuin tiesin mitä ostaa hänelle. Hän tarvitsi uusia vaatteita. Emme olleet hakeneet hänen vaatteitaan hänen vanhalta asunnoltaan ja hän oli tähän asti käyttänyt minun vaatteitani.

Astuin yhteen kaupoista ja aloin etsiä vaatteita. Tämä oli helpompaa, sillä Jae oli saman kokoinen kuin minä.

Löysin kivan, suuren ja lämpimän vaaleanpunaisen hupparin sekä valkoiset tiukat farkut. Nappasin myös kivat lökärit ja sukat, joissa oli persikoita. Ostin vaatteet ja pyysin myyjää laittamaan ne pussiin.

Sitten lähdin kiertelemään ympäri kauppakeskusta. Sitten muistin, että Jae oli sanonut tykkäävänsä Twicesta. Astuin musiikkikauppaan ja aloin etsiä uusinta albumia. Löysin albumin nopeasti sen värikkään, kultaisen kannen takia. Albumin nimi oli Feel special.

Hymyilin ja ostin albumin.

Tungin albumin vaatteiden sekaan ja menin paketointipisteelle. Yritin työntää vaatteita tiiviimmin pussiin. Sitten kääsin sen ympärille lahjapaperia monta kertaa, että se pysyisi varmasti kasassa. Teippasin reunat kiinni ja hymyilin.

Lähetin viestin Jaelle, että odottaisin häntä Pink Caffen edessä.

Odotin kymmenisen minuuttia, kunnes Jae ilmestyi eteeni. Hänellä oli kädessään lahjapaketti.

"Mennään kahville", tokaisin. Astuimme kahvilaan ja tilasimme tiskillä kahvit ja donitsit.
Istuimme tilauksien kanssa alas pöydän ääreen.

"Solarilla ja Cindyllä on kiva omakotitalo. He maalasivat sen pastellin siniseksi joskus. Hyvin kodikas paikka", kerroin Jaelle ajatuksissani.

Haukkasin palan donitsista ja hymyilin.

"Tää on ihan sairaan hyvää", mumisin.
"Niinpä."

𝓗𝓲𝓻𝓪𝓮𝓽𝓱Donde viven las historias. Descúbrelo ahora