Chapter 24

139 10 0
                                    

"Ehh. Harleen. Kau receptionist ke. Ingatkan cleaner tadi" ujar Raihanna yang baru keluar dari lift.

Harleen dan Bella terus memandang Raihanna. Bella sudah terkejut tatkala mendengar nama Harleen. Harleen yang perasan yang muka Bella sudah merah menahan malu terus menenangkannya. "It's okay" ujar Harleen perlahan.

"Kau tak lunch ke?" tanya Harleen kepada Raihanna sambil tangannya sibuk menaip di komputer.

"Nak pergi lah ni dengan Tengku Farique. Kau duduk je lah kat sini kay. Jangan gatal nak ikut" balas Raihanna sambil bersandar di sliding door Hotel itu.

"Kau keluar je la. Takde nya aku nak ikut kalau Farique tak ajak" balas Harleen.

"Jom Anna. Kata nak lunch. Ehh hai Aleen. Kau nak ikut?" tanya Tengku Farique yang baru sampai di hotel itu. Bella yang ternampak suami CEO hotel itu terus tunduk hormat.

"Ehh kenapa awak bow ni" tanya Tengku Farique kepada Bella.

"Boss kami kata, kami kena belajar hormat orang" balas Bella. Harleen yang mendengar ayat Bella itu hanya tersenyum sahaja.

"Jom. Aku ajak Farrah sekali ehh" balas Harleen sambil turun dari kerusi tinggi itu. Disarungkan semula long coat nya dan bergerak ke arah Farrah yang sedang menyorok di belakang pasu bunga di hadapan Hotel itu.

"Ehh nak pergi mana pulak?" tanya Raihanna kepada Harleen.

"Kau kata nak makan kan. Farrah il-eona. nawa hamkke gaseo geuwa hamkke meog-eoyahabnida" ujar Harleen sambil menarik tangan Farrah yang masih menyorok di belakang pasu.

"ani. geuleona naneun geuleul dulyeowo" balas Farrah semula dalam Korea.

"Bahasa apa korang guna ni. Cakap lah Melayu" Raihanna sudah mula marah kepada Harleen dan Farrah. Kalau author pun naik bengang jadi nya.

"Farrah. Come with me please. Nanti aku belanja kau album Love Yourself kayy" ujar Harleen memujuk Farrah.

"Jinjja. Love Yourself? Jom jom jom" balas Farrah riang sambil menarik tangan Harleen. Harleen menarik tangan suaminya dan Raihanna hanya memegang tangan Tengku Farique.

Mereka berempat duduk di meja makan sebuah restoran. Pada mulanya Harleen ingin duduk di sebelah suaminya, namun di halang oleh Raihanna yang tiba- tiba menarik kerusi itu lalu terus duduk di atasnya. Harleen mengalah dan terus duduk di hadapan Raihanna, sebelah Farrah.

Selepas selesai memesan makanan, Raihanna memulakan drama korea tanpa Park Hyung Sik di hadapan mereka. Harleen hanya menahan mata memandang mereka. Farrah yang juga melihat adengan (?) itu terus menghantar mesej kepada Harleen.

내여자친구 Farrah💜
Sorry but I have to say this. Apa kena dengan beruk dua ekor depan kita ni.

Harleen
Mana aku nak tahu. Kau tahan je mata kau tu. Aku tak salah kay.

Harleen sudah tergelak membaca ayat yang di tulis Farrah. Dia juga turut tersenyum melihat suaminya yang begitu gembira bersama ornag yang dicintai nya. "Biar aku pendam sorang- sorang benda ni" gumam Harleen di dalam hati.

Harleen ternampak seorang waiter membawa minuman. Mungkin pesanan mereka sudah sampai. Yeay minum!

Raihanna sudah terfikir benda yang tak elok. Dia menyadung kaki waiter perempuan itu sehingga minuman yang dibawanya terkena tepat pada muka dan baju Harleen.

Harleen terus menyambut badan waiter yang terjatuh itu. "Are you okay?" tanya Harleen kepada waiter itu.

"I'm okay. Akak Harleen. Sorry sangat. Saya tersadung tadi. Habis baju akak. Akak jangan marah ye. Akak jangan lah saman saya. Ahh. Huwaaaa. Sorry akak" ujar waiter itu sambil bow kepada Harleen. Dia sudah menangis teruk di hadapan ramai orang. Harleen hanya tersenyum lalu mengutip gelas yang berterabur di atas lantai lalu memberikan semula kepada waiter itu. Waiter itu mengambil dulang yang dihulurkan sambil membuat muka menyesal.

𝐀𝐑𝐘𝐀𝐍𝐍𝐀 ; 𝑢𝑛𝑤𝑖𝑛𝑔𝑒𝑑 𝑎𝑛𝑔𝑒𝑙Where stories live. Discover now