Chapter 19

151 13 0
                                    

Tengku Farique bangun dari tidur pada awal pagi. Di lihat figura yang sedang nyenyak tidur di sebelahnya. Teringat kembali apa yang disembangkan semalam bersama Hafreez.

"Farique. Kau tahu tak Harleen tu kalau dia dah mula selesa, memang susah la nak bangun tidur. So kau buat je lah apa pun. Asalkan dia bangun. Hahaha. Kau sakat je dia. Tengok tu Ratu makan kita" ujar Hafreez sambil menunjuk ke arah Harleen yang sedang khusyuk makan kek di atas pentas.

"Hahaha. Harleen Harleen. Aku nak pergi dekat Faris ngan Farrah jap ehh. Ada agenda. Hehe. Bye" ujar Tengku Farique lalu pergi ke arah Faris yang sedang memproses lagu itu.

Tengku Farique melihat Harleen yang masih lagi belum bangun di sisi ya. "Aku nak buat apa ni" ujar Tengku Farique perlahan. Di usap rambut Harleen yang panjang sehingga menutup muka cantiknya itu. Macam mak lampir. Ehh dosa mengutuk bini. Tiba- tiba dia mendapat idea. Dia menindih badan Harleen yang nyenyak tidur.

"Woi. Berat lah. Aku nak tidur ni anjirr" gumam Harleen perlahan sambil matanya tertutup. Ngantuk sangat ni.

"Kuaja kau kata aku anjirr. Kau tahu tak pukul berapa ni?"

"Hmm"

"Dah pukul 11 pagi. Kalau kau taknak bangun aku buat something kat kau " ujar Tengku Farique sambil merapatkan muka nya ke muka Harleen.

Harleen merasakan hembusan panas di muka nya. Di buka mata perlahan lalu tubuh Tengku Farique terus di tolak nya kuat. "Kau nak buat apa kat aku" ujar Harleen cemas sambil nafasnya turun naik.

"Nak kejutkan kau lah. Tidur lajak. Mentang- mentang tak boleh solat. Subuh pun tak bangun. Aku hampir terlepas subuh kau tahu tak" ujar Tengku Farique kepada Harleen yang masih lagi mencebik muka. Sekarang Tengku Farique agak berubah. Dulu solat tunggang langgang, sekarang agak dijaganya.

"Ehh dah dah. Ceremony pukul 2 kan. Kau kata nak photoshoot bagai. Pergi lah pakai apa yang kau nak pakai dulu. Nanti pukul 2 baru kau masuk siap okay" ujar Tengku Farique lagi. Harleen hanya mengangguk dan terus masuk ke dalam bilik air.

Tengku Farique membuka telefon bimbitnya dan terus melihat post yang tengah viral. "Woo woo. Ni video semalam ni. Aduhh siapa rakam pulak dah. Mati aku kena dengan bini aku satgi"

Harleen keluar dari bilik air lalu Tengku Farique terus berlari masuk ke dalam. "Sewel" gumam Harleen di dalam hati.

Dia memakai baju berwarna hijau lumut kerana ingin mengambil gambar di bawah. Dia membuka telefonnya dan mengambil gambarnya untuk di post ke dalam Instagram sambil menunggu suaminya memakai baju. Menyempat je kau Harleen.

Tengku Farique pun memakai baju yang hampir serupa tapi more to jacket lah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tengku Farique pun memakai baju yang hampir serupa tapi more to jacket lah. Hehe. (Tengok gambar kat atas gais. Sis cayaq terok ni)

"Dah ready?" tanya Tengku Farique kepada Harleen yang masih lagi duduk di birai katil. Boots hijau lumut telah tersarung elok di kakinya. Harleen mengangguk sahaja dengan pertanyaan Tengku Farique itu.

𝐀𝐑𝐘𝐀𝐍𝐍𝐀 ; 𝑢𝑛𝑤𝑖𝑛𝑔𝑒𝑑 𝑎𝑛𝑔𝑒𝑙Where stories live. Discover now