Chapter 34

150 7 0
                                    

"Oii ni abang lah" ujar Hafreez kepada Harleen. Harleen memandang muka abangnya lalu terus memeluknya.

"Abang. Aleen jeles. Farique layan fans tadi. Huwaaaa" rengek Harleen kepada Hafreez.

"Lorhh. Lek dah aaaa. Aleen pun ada fans gak. Abang pun ada fans gak. Tapi Aleen jeles sangat ni kenapa? Dulu dia yang acah diva. Nak jadi heartbreaker la, badgirl la, badass la. Last- last dia majok lu" ujar Hafreez sambil menggosok kepala Harleen.

"Mana Aleen tahu. Huwaaaa" tangis Harleen lagi. Tengku Farique yang melihat adengan Harleen yang tengah berpelukan dengan entah lelaki mana terus mendekati Harleen.

"You ke I yang curang ni?" tanya Tengku Farique sinis. Harleen terus meleraikan pelukan dan memandang ke arah suaminya.

"Chill bro. Ni aku lah. Adik aku ngadu je hah" ujar Hafreez sambil mengusutkan rambut Harleen. Harleen terus menepis tangan abangnya dari terus merosakkan style rambutnya. Penat dia dandan.

"Ohh. Kau ke bang. Aku nak ambik balik bini aku. Lari laju gila. Dahla tinggal aku. Hshshshs" ujar Tengku Farique sambil menarik tangan Harleen yang masih memeluk lengan Hafreez.

"Ohh ya. Harleen. You ikut Farique. Abang nak balik dah ni" ujar Hafreez sambil menolak Harleen ke arah Tengku Farique.

"Tapi you gedik dengan fans. You tak ajak I sekali. Huwaaaa. Taknak. Aleen taknak balik" ujar Harleen sambil memalingkan mukanya dari memandang Tengku Farique.

"Pulakk. Jomlah. Nanti I belanja Gucci. Nak?" pujuk Tengku Farique.

"Seriously. Gucci. Haaa jom jom. Bye abang. Kunci Gallery ni elok- elok" ujar Harleen sambil melambai- lambai ke arah Hafreez lalu berjalan dengan riangnya menuju ke kereta mereka.

"Hehe. Aku gi dulu yah. Bye" ujar Tengku Farique sambil tersenyum ke arah Hafreez. Hafreez hanya membalas senyuman itu lalu mengunci gallery nya semula.

"Yeay yeay. Beg Gucci" ujar Harleen sambil menghayun- hayunkan beg kertas yang mengandungi Beg Gucci di dalam. Dahla jalan pun terlompat- lompat.

"Haihh. Duit aku. Huhuhu" Tengku Farique bermonolog di dalam hatinya. Nasib sayang. Cehhh cliché nya ayat.

"Dah dah. Jom balik rumah. Esok nak kerja kan?" ujar Tengku Farique sambil mengeluarkan kunci kereta dari poket seluarnya.

"Mana ada I kerja. I cuti lagi lah besok. I dapat cuti 2 bulan kot untuk gi New York haritu. Pastu sebab I beria sangat nak jumpa you, so I balik awal. Tapi esok I nak gi office jap. Hehe" ujar Harleen  sambil masuk ke dalam kereta Tengku Farique. Tengku Farique mengangguk faham lalu menghidupkan keretanya dan memandu ke penthouse mereka.

~~~~~~~~~~~~

"Assalamualaikum boss. Macam mana vacation haritu?" tanya Layla kepada Harleen.

"Waalaikumussalam. Yahh. I'm really enjoying the holiday. Jumpa bangtan duh" balas Harleen sambil membelek fail di atas meja nya.

"Wahh. Bagus lah kalau macam tu. Pukul 10 kejap lagi ada meeting tau. Tu je. Saya keluar dulu ehh" ujar Layla lalu keluar dari bilik itu.

"Lmao. Meeting ngan abang sendiri" ujar Harleen sambil menyiapkan kerjanya.

Dah malam....

"Abangggggg!!!" jerit Harleen dari ruang tamu.

"Ye sayang. Kenapa ni?" tanya Tengku Farique kepada Harleen.

"Nothing. Saja je panggil. You sibuk ke..." ujar Harleen berderet.

"Eee gediknya. Tak lah tak sibuk pun. Jom tengok drama" ujar Tengku Farique sambil mengambil remote TV dari tangan Harleen. Dibuka aplikasi Netflix di televisyen. Harleen sudah bangun untuk mengambil snek di dapur. Lampu di tutup agar mereka feeling- feeling sikit tengok wayang. Hehe.

"Cerita apa?" tanya Harleen sambil meletakkan Biskut dan Teh di atas meja di hadapan mereka.

"Annabelle" ujar Tengku Farique selamba. Harleen sudah terkaku di sebelahnya. Dia tertunduk sambil matanya telah berair, dia takut. Author pun takut gak.

"Harleen?" panggil Tengku Farique sambil melihat ke arah Harleen.

"Ya Allah kenapa nangis ni?!" ujar Tengku Farique sambil memegang erat tangan Harleen.

"You saja kan? Nak bagi I nightmare!" ujar Harleen sedikit menjerit. Dia lari ke atas lalu mengunci biliknya. Haha tido luar lah kau Farique.

"Why? Ohh ya Allah. Macam mana aku boleh lupa pulak ni" Tengku Farique terus menutup TV dan naik ke atas. Mati lah kau uuuuu.

"Harleen... Sayang... Buka pintu ni. I minta maaf. Mianhaeyo. Sumpah I terlupa yang tu phobia. You buka pintu ni please" rayu Tengku Farique dari luar bilik.

Harleen baring di dalam tab mandi sambil bermain dengan telefon bimbitnya. Dia tidak sedar yang Tengku Farique sedang rancak mengetuk pintu di luar. Dia mahu tidur lalu membuka paip air. Air mula memenuhi tab mandi itu. Harleen selesa kan diri dan tertidur di dalam tab mandi itu. How can she sleep with water.

"Yahh. Mana dia letak kunci bilik ni?" ujar Tengku Farique sambil matanya melilau di kawasan ruang tamu.

"Sini tak ada. Mungkin bilik bacaan" ujarnya lagi lalu terus naik ke bilik bacaan. Dia membuka perlahan pintu bilik itu.

Dia melihat satu kotak kunci di dinding bersebelahan dengan poster Jungkook. Haha. Dia segera mengambil kunci bilik mereka dan menutup semula pintu bilik itu.

Kunci dimasukkan dalam lubangnya. Pintu bilik itu terbuka luas. Di cari kelibat Harleen di dalam bilik itu. Tak ada...

"Hahh masak aku" ujarnya lalu terus membuka pintu tandas. Kelihatan Harleen sedang tertidur dalam tab mandi yang dipenuhi air.

"Again Harleen?" ujarnya lalu menarik penahan air (?). Air di dalam tab mandi mula surut. Dia mengejutkan Harleen. Harleen bangun (mamai je) lalu terus menarik Tengku Farique masuk ke dalam tab mandi itu. Kepala Tengku Farique sedikit (banyak senanya) terhantuk di hujung tab mandi itu.

"Adoii. My precious head" keluh Tengku Farique lalu cuba bangun dari situ.

"Bangun lah sayang. Jangan tidur dalam tab ni. Sejuk lah. Kalau tak I mandi kan you" usik Tengku Farique sambil menggosok- gosok kepala nya yang terhantuk itu.

"Ahh. Ye la ye la. I keluar. You keluar la dulu. Japgi I keluar" ujar Harleen sambil bangun dari tab mandi itu.

Tengku Farique keluar dan duduk di birai katil, tunggu Harleen mandi.

Selepas beberapa minit menunggu, Harleen telah siap mandi. Yeay.

Dia duduk di sebelah suaminya sambil memandang anak mata Tengku Farique.

"Waeyo" tanya Tengku Farique kepada Harleen.

"You takda nak kata apa- apa ke?" tanya Harleen dengan nada berharap.

"Takde" balas Tengku Farique selamba. Harleen mendengus lalu terus bangun dari katil. Serta merta Tengku Farique terus berlari lalu memegang pergelangan tangan Harleen. Badan Harleen dipusingkan menghadapnya lalu di peluk erat. Muka Harleen dihadapkan ke arah dada Tengku Farique.

"Mian... Mianhaeyo. I tak sengaja. I lupa yang you have the Pediophobia. Sorry lah sayang. You maafkan I please?" rayu Tengku Farique sambil mengusap belakang Harleen. Harleen menyembamkan mukanya di dada Tengku Farique sambil menangis.

"Aniya. Gwenchana. I tak marah kan you pun. Jangan lah nangis. Nanti kalau you tak handsome, I kahwin dengan Worldwide Handsome, Kim Seokjin. Hehehe" usik Harleen. Dia tersenyum sehingga kan matanya terbenam ke dalam (I mean sepet teruk).

Tengku Farique terus mengangkat tubuh Harleen lalu diletakkan di atas katil. Dia menyelimutkan Harleen dan baring di sebelahnya.

"Sweet dreams, sayang" ujarnya perlahan sambil mencium dahi Harleen. Harleen hanya tersenyum lalu perlahan menutup matanya.

Sedang mereka tidur lena, ada yang di siksa. Ahh author tiber.














**************

Yahh. Maaf ya. Author busy buat homework guys. Author gelabah. Tapi... Amacam. Author buat chapter dengan ketiadaan my precious brain. Tsktsktsktsk 🤧. Tahla guys. Ilang.

𝐀𝐑𝐘𝐀𝐍𝐍𝐀 ; 𝑢𝑛𝑤𝑖𝑛𝑔𝑒𝑑 𝑎𝑛𝑔𝑒𝑙Where stories live. Discover now