Chapter 39

163 8 0
                                    

Harleen telah bersiap untuk masuk semula ke pejabat selepas 3 bulan cuti bersalin. Dia meninggalkan anaknya kepada Ladyana.

"Abang. Jom lah cepat. Aleen ada meeting pukul 10 ni" ujar Harleen kepada Tengku Farique. Beg tangan dan Macbook nya dicapai kemudian dibawa turun ke bawah.

"Ya sayang. I ada kat bawah dah ni" balas Tengku Farique sambil memakai kasut.

"Ohh. Lad. I take this and go. Jaga rumah tau. Ingat, I always know what are you doing everytime. Bye. Assalamualaikum" ujar Harleen sambil memakan (?) sandwic yang di sediakan lalu keluar dari rumah itu.

"Baik puan. Waalaikumussalam" balas Ladyana sambil mengemas dapur.

"You nak tumpang I ke?" tanya Tengku Farique kepada Harleen.

"Aaaaa taknak. I dah lama tak drive... Please" rayu Harleen sambil membuat muka comel nya.

"Ye lah, ye lah. Pukul 12 jumpa dekat café biasa kita lepak okay?" ujar Tengku Farique sambil memboloskan diri ke dalam kereta. Harleen hanya membuat isyarat okay lalu masuk ke dalam Mercedes Benz miliknya.

Harleen memarkir keretanya di hadapan Indah's Verlyn Hotel. Kakinya melangkah masuk ke dalam hotel itu. Pekerja di sana menunduk hormat kepada CEO hotel itu.

Dia segera naik ke tingkat 15 kerana hampir terlewat untuk meeting bersama Minkoo's Furniture pukul 10 sebentar lagi. Ni semua salah jammed.

"Good Morning puan. Amboi puan. Lepas bersalin pun still hot ehh" tegur Layla, PA nya.

"Good morning~ Hehe. Tengok lah siapa. Ni Puan Harleen Aryanna Grandiose Harris Azfiq Grandiose lah. Amacam kerja 3 bulan tanpa I?" balas Harleen sambil masuk ke dalam biliknya.

"Boss Adryan garang sangat lah. Ramai staff kat sini takut dengan dia" luah Layla kepada Harleen. Fail di tangannya dihulurkan kepada Harleen.

"Habis tu saya ni tak cukup garang lah ye" perli Harleen.

"Garang tapi Boss Adryan garang lagi" balas Layla.

"Rilek je ngan dia. Dia memang macam tu. Kan abang kan" ujar Harleen lalu memandang Hafreez di pintu biliknya.

"Ehh B...Boss Adryan bila masuk?" tanya Layla tergagap- gagap. "Matilah aku...." gumamnya di dalam hati.

"Saya masuk lepas awak masuk tadi. Sempat lah dengar awak mengadu pasal saya kat Harleen" usik Hafreez kepada Layla. Muka Layla merah padan kerana malu dengan Hafreez.

"Dah dah la usik dia tu. Layla, awak boleh keluar" arah Harleen kepada Layla.

"Nahh.. Semua fail masa Aleen tak ada. Penat njirr kena uruskan dua tempat dalam 1 masa" keluh Hafreez kepada Harleen.

"Aip aip. Mencarut ehh. Alaa sorry la" pujuk Harleen.

"Okay lah. Abang pergi dulu. Babai" ujar Hafreez lalu keluar.

Harleen hanya menyambung kerja nya sehingga habis meeting dan dia hendak keluar ke cafe pertemuan Tengku Farique, Tengku Fareeqa dan makhluk jantan tak guna. (njirr author emo)...

Harleen memarkir keretanya di hadapan cafe itu. Dia masuk ke dalam dan duduk di hadapan Tengku Fareeqa yang sedikit menunduk itu.

"Mana dia ?" tanya Harleen.

"Akak ikut Eeqa panggil dia boleh? Office dia depan ni je. Dekat tingkat 8" ajak Tengku Fareeqa.

"Okay. Abang tak sampai lagi ehh?" ujar Harleen lalu bangun mengikut Tengku Fareeqa ke sebuah bangunan di hadapan café itu.

"Tak. Abang kata meeting dia habis lambat sikit so dia kata maybe dia datang lewat sikit" balas Tengku Fareeqa sambil membuka pintu.

"Ohh" balas Harleen ringkas.

"Eeqa naik dulu lah.. Akak nak pergi tandas jap" ujar Harleen lagi. Tengku Fareeqa hanya menangguk.

Tengku Fareeqa pergi ke bilik kerja teman lelakinya dan mengetuk pintu.

"Masuk" jawab teman lelakinya dari dalam dengan suara yang mendatar.

"Hi Hakim" ujar Tengku Fareeqa sambil duduk di atas kerusi hadapan teman lelakinya.

"You buat apa kat sini?" tanya Hakim kepada Fareeqa. Matanya tidak memandang ke arah teman wanitanya.

"I want you to take the responsibility of this child" ujar Tengku Fareeqa kepada Hakim.

"For what? Just kill the baby and leave me. Simple" balas Hakim.

"No I won't. Baby ni tak salah. Yang salah tu you Hakim, You!" ujar Fareeqa dengan nada yang sedikit tinggi.

"I said no. No means no" balas Hakim dengan nada yang steady.

"Why you don't want to do it?" tanya Harleen tiba- tiba.

"because I- Wait a minute. Harleen? What are you doing here" tanya Hakim risau.

"Aku ada kat sini sebab kau cari pasal dengan orang yang salah. Did I warn you? Then why do you did it again? Nak kena sepak ke?" tanya Harleen serious.

"No no. I will take the responsibility of the child. That's my promise but don't do anything for me. Please" pinta Hakim sambil tunduk di hadapan Harleen.

"Good. Now follow me" ujar Harleen lalu menarik tangan Tengku Fareeqa keluar dari ruang kerja Hakim.

Mereka duduk berbincang di dalam Cafe yang dijanjikan. Kelihatan Tengku Farique sedang duduk bermain dengan telefonnya di situ.

"Abang... Sorry lambat. Aleen gi panggil Hakim tadi" ujar Harleen lalu duduk di sebelah suaminya.

"Ahh it's okay. I baru sampai je" balas Tengku Farique sambil tersenyum ke arah isterinya. Matanya tertancap ke arah Hakim.

"So, nak ke taknak. Aku malas tanya banyak. So kira nak lah ye. Hujung minggu ni kahwin. Tu je" ujar Tengku Farique lalu menyedut air di dalam gelasnya.

"Awalnya!" jerit Fareeqa tiba- tiba.

"Habis kau nak satu Malaysia tahu kau pregnant ke macam mana" ujar Tengku Farique lagi.

"Ish ye lah ye lah. Hakim, you datang rumah I besok"

"Okay settle. Sekarang kita makan dulu ya" ujar Harleen lalu menyuapkan satu sudu berisi nasi goreng kepada Tengku Farique. (p/s : diorang saja buat sweet depan adik ipar.)

Tengku Fareeqa dan Hakim hanya mampu melihat adengan itu. Namun mereka sambung makan. Oyeh.



Dah hujung minggu.....

Tengku Fareeqa telah bersiap dengan baju pengantinnya. Hakim pula hanya melihat ke arah Fareeqa dengan muka yang tak redha. Biasalah, dah sah jadi suami orang. Dia bukannya tak sayangkan Fareeqa, cuma dia tak ready lagi nak kahwin.

"Termenung apa tu? Jom turun bawah" ujar Fareeqa perlahan lalu membuka pintu bilik mereka.

"Okay. Jom" ujar Hakim sambil memegang tangan kiri Tengku Fareeqa.

Mereka turun ke bawah sambil memegang tangan. Jurugambar pula melakukan kerjanya untuk merakam saat saat berharga pengantin itu. Harleen dan Tengku Farique hanya tersenyum ke arah adik mereka.

"So dua minggu depan Farrah ngan Faris pulak" ujar Harleen sambil melentikkan kepala di atas bahu suaminya. Anak di riba dibiarkan tidur sahaja manakala anak seorang lagi telah diculik oleh ibu mertuanya.

"Semua berlaku sekejap je. Janji dengan I, We will grow old together" ujar Tengku Farique sambil menghulurkan jari kelingkingnya kepada Harleen. Harleen menyambut jari Tengku Farique sambil berkata 'janji'.





























Ia terlalu lama. Sorry. Qish ada kat asrama. Sadis. Cerita ni betul betul nak habis dah. Qihs malas nak sambung panjang panjang. So maybe dalam 1 chapter lagi kot. Aaaaa. BTW thank you.


Stream tauu. Thanks 👁️👄👁️❤️

𝐀𝐑𝐘𝐀𝐍𝐍𝐀 ; 𝑢𝑛𝑤𝑖𝑛𝑔𝑒𝑑 𝑎𝑛𝑔𝑒𝑙Where stories live. Discover now