EPEYYY UZUN OLDU, İYİ OKUMALAR!
"İkiniz de çatlaksınız," dedi Ron.
"Gülünç," dedi Hermione zayıf bir sesle.
"Peter Pettigrew öldü!" dedi Harry. "On iki yıl önce o öldürdü!"
Eliyle Sirius'u işaret etti, Black'in yüzü kasıldı.
"Niyetim buydu," diye homurdandı. "Ama küçük Peter beni alt etti... Bu sefer öyle olmayacak!"
Ve Sirius, Scabbers'ın üzerine atlarken Crookshanks yere savruldu; Black'in ağırlığı kırık bacağının üstüne binince Ron acıyla feryat etti.
"Sirius, Hayır!" diye haykırdı Lupin, ileri atılıp Black'i Ron'u üstünden çekerek. "Bekle! Bu şekilde yapamazsın. Anlamaları gerek, açıklamalıyız..."
"Sonradan açıklarız!" diye hırladı Black, Lupin'i üstünden atmaya çalışıyordu, bir eli Scabbers'a ulaşmaya çabalarken havayı pençeliyordu. Scabbers ise domuz yavrusu gibi viyaklıyor, kaçmaya çalışırken Ron'un yüzünü ve boynunu tırmalıyordu.
Hala Black'i tutmaya çalışan Lupin, "Her şeyi öğrenmeye hakları var!" dedi. "Ron yıllarca hayvanı diye baktı ona! Benim bile anlamadığım yanları var bu işin! Ve Harry... Harry'ye hakikati borçlusun, Sirius!"
Sirius mücadele etmeyi bıraktı ama derine çökmüş gözleri yine de Ron'un ısırılmış, tırmalanmış ve kanayan elleri arasında tuttuğu Scabbers'a dikilmişti.
"Peki öyleyse," dedi Black, gözlerini fareden ayırmadan. "Onlara ne istersen anlat ama elini çabuk tut, Remus. Uğruna hapse atıldığım cinayeti işlemek istiyorum..."
"Kafadan kontaksınız, ikiniz de" dedi Ron. "Artık canıma yetti. Ben gidiyorum."
Sağlam ayağı üzerinde doğrulmaya çalıştı ama Lupin yeniden asasını kaldırıp Scabbers'ın üzerine tuttu. Yavaşça, "Beni sonuna kadar dinleyeceksin, Ron," dedi. "Dinlerken Peter'ı sıkı sıkı tut, yeter."
"O PETER DEĞİL, SCABBERS!" diye feryat etti Ron. Bir yandan da fareyi ön cebine somaya çalışıyordu ama Scabbers sıkı mücadele ediyordu. Ron sallandı, dengesini kaybetti ve Harry onu yakalayıp yeniden yatağın üstüne itti. Sonra Sirius'u yok sayarak Lupin'e döndü.
"Pettigrew'in öldüğünü gören tanıklar var," dedi. "Bir sokak dolusu..."
"Gördüklerini sandıkları şeyi görmediler!" dedi Black vahşi bir tavırla; Ron'un elinde debelenen Scabbers'a bakıyordu hala.
"Herkes Sirius'un Peter'ı öldürdüğünü düşündü," dedi Lupin, başını sallayarak. "Ben de öyle sanıyordum, bu akşam haritayı görene kadar. Çünkü Çapulcu Haritası asla yalan söylemez... Peter yaşıyor. Ron elinde onu tutuyor, Harry."
Hermione, titrek, sözde sakin bir sesle konuştu. Profesör Lupin'i mantığa davet eder gibiydi.
"Ama Profesör Lupin... Scabbers, Pettigrew olamaz... Bu doğru olamaz, biliyorsunuz olamayacağını..."
"Neden doğru olamazmış?" dedi Lupin sakin sakin, sanki sınıftalarmış da Hermione sadece Garkenezler'e ilişkin bir deneyde bir sorun saptamış gibi.
"Çünkü... Çünkü Peter Pettigrew Animagus olsa, insanlar bilirdi. Profesör McGonagall'ın sınıfında Animagus'ları okuduk ve ev ödevimi yaparken onları araştırdım. Bakanlık, hayvan olabilen cadılar ile büyücüleri takip ediyor. Hangi hayvan haline dönüştüklerini, işaretlerini ve benzer şeyleri gösteren kayıtları var... Gidip kayıtlarda Profesör McGonagall'a baktım, bu yüzyılda sadece yedi Animagus olmuş. Pettigrew'in adı da o listede yok."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Eğer Harry Potter'da Olsaydım (3)
أدب الهواةKitabın içinde kaybolmak gibiydi, Harry Potter'ı okumak... BU KİTAP 3. KİTAP OLUP (AZKABAN TUTSAĞI) DEVAM NİTELİĞİNDEDİR, LÜTFEN ÖNCE DİĞER İLK İKİ KİTABI OKUYUNUZ.