Özür Dilerim

3.2K 181 69
                                    

Emir bana şaşkın ve pişman bir şekilde bakarken ben ona bakmıyordum bile. Canımı fazla sıkmıştı.

Polislik benim her şeyimdi ve kovulduğumu tekrar tekrar hatırlatması bezdirmişti.

Emir arabayı sağa çekince çaktırmadan ona baktım. Hala bana bakıyordu.

"Özür dilerim." diyen Emir ile şaşkınlıkla ona döndüm. Sanırım dedektif ve Emir arasında farklar vardı.

Dedektif soğuk, duyarsız, kesin ve mantıklıydı. Emir ise arada dedektifi andırsa da daha yumuşak idi.

Ben cevap vermezken Emir "Sana sormam gerekirdi ama hayır diyeceğini bildiğimden sormadım." dedi.

"Peki cevabımı biliyorsan neden yine de beni kendi evine götürüyorsun?" diye sordum.

"Amir bana olan kininden seni de kovdu. Ve bu benim o kadar sinirimi bozuyor ki sana yardım etmek için elimden gelen her şeyi yapıyorum." dedi Emir.

"Ya başaramazsan ne olacak?" diye sordum. O sırada arkada mini nakliye aracı kornaya çaldı.

Emir dostça omzuma dokundu ve "O katili yakalayacağız ve geri işlerimize döneceğiz." dedi.

Ben omzumdaki eline bakarken Emir "Şimdi ne yapmak istersin? Annenlere mi götüreyim yoksa benimle katılı mi bulacaksın?" diye sordu.

"O katili bulup amirin gözüne sokacağım." dedim. Emir bu dediğime gülümserken arabayı geri sürmeye başladı.

"Peki sen neden bu işi seçtin?" diye sordum. Emir bana bakmadan "Yetenekliyim ve eğlenceli iş." dedi.

"Eğlence anlayışlarımız hiç uyuşmuyor." dedim. Bir insan tehlikeli bir işe hiç eğlenceli der miydi?

"Suçluları hapse tıkarken yaşanan o hazzın tadına bakınca ne demek istediğimi anlayacaksın." dedi Emir.

Benim aksime Emir birçok suçlu yakalamış ve cezalandırmalarında büyük bir etken olmuştu.

"Sence ilerde bende senin gibi dedektifliğe yükselebilir miyim?" diye sordum.

"Ben müfettiş olduğum da tabi ki olabilirsin." diyen Emir ile "İlla senden daha kıdemsiz mi olmalıyım?" diye sordum.

"Böyle bir şart yok ama ortağımdan kıdemli olmak hoşuma gidiyor." diyerek sırıtan Emir ile gülerek "İşten kovulduğumuza göre aramızda kıdem ilişkisi yok." dedim.

"Şimdilik yok, şimdilik."  

Suçlu Kim?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin