Kira

2.9K 189 21
                                    

Tabağımdaki son lokmayı da ağzıma attım ve "Peki hiç kardeşin var mı? Benim bir erkek kardeşim var." dedim.

Emir'in yüzü donarken kısaca "Yok." dedi. Sanırım aile konusunu açmamam gerekirdi.

"Yemekler çok hoş olmuştu. Ellerin sağlık." dedim ve tabaklarımı alıp bulaşık makinesine yerleştirdim.

"Afiyet olsun." dedi Emir ve o da benim gibi tabaklarını bulaşık makinesine yerleştirdi.

Beraber oturma odasına geçip oturunca "Burada kaldığıma göre sana kira ödemeliyim." dedim.

Emir'in kaşları çatılırken "Bu da nereden çıktı?" diye sordu.

"Emir senin evinde yaşayacaksam beleşe kalamam." dedim. Açıkçası kira ödeyecek parayı nereden bulacağımı da bilmiyorum.

"Çisem sen benim yüzümden işinden oldun. Ben sadece sana borcumu ödüyorum." diyen Emir ile "Ama bu çok fazla." dedim.

"Kira almayı kabul etmezsem ne yaparsın?" diye soran Emir ile "Eşyalarımı alıp giderim." dedim.

"Tamam günlük kira alacağım ama." diyen Emir ile "Tamam. Kiram ne kadar?" diye sordum.

"Günlük elli kuruş." diyen Emir ile dalga mı geçiyor diye suratına baktım. Çok ciddiydi.

"Emir bir hafta üç buçuk lira eder." dedim.

"Ev sahibi ben olduğuma göre kirayı ben belirlerim." dedi Emir.

"Evin altında yatır mı var yoksa yasa dışı bir iş mi yapıyorsun?" diye sordum.

Emir bu dediğime gülerek "Yasa dışı iş yapacağız. Unuttun mu? Yetkin yok iken karakoldan bir soruşturma hakkında bilgi toplamak yasa dışı." dedi.

"Bunu nasıl unuturum ortak? Sen affet." dedim gülerek.

"Anlaşmamıza sevindim. Bugünlük kiranı almıyorum. Kira almaya yarın başlarım." dedi Emir. Aslında içim hala rahat değildi ama Emir'in vazgeçmeyeceğinin farkındayım.

"Kirayı geciktirirsen odanın kapısına dayanırım. Haberin olsun."  diyen Emir ile gülerek  "Buna dikkat edeceğim." dedim.

Ortamda sessizlik oluşurken telefonumun çalması ile ekranına baktım. Annem arıyordu.Telefonu açıp kulağıma götürdüm.

"Efendim annecim?" dedim.

"İşten atılmışsın Çisem! Az önce amirin aradı." diyen annem ile dudağımı dişledim.

"Annecim bir yanlışlık olmalı. Ben hala çalışıyorum." dedim. Emir de durumu anlamış olmalı ki bana bakmaya başladı.

"Çisem bir de beni mi kandırıyorsun! Polis olmak istediğinde bir şey demedim ama işten ilk günden kovulmayı nasıl becerdin?"

Suçlu Kim?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin