Ev

3K 193 33
                                    

Emir'in evine geldiğimizde ağzım açık kaldı. Lüks bir daireydi. Ya dedektiflikte sandığımdan daha çok para var ya da Emir para saçıyordu.

"Evimi nasıl buldun?" diye soran Emir ile "Dışarıya bilgi falan mı sızdırıyorsun?" diye sordum.

Emir anlamayarak "Ne?" diye sorunca "Bu ev bir harika. Dedektiflikte bu kadar para olacağını sanmıyorum." dedim.

"Bunu arabamla anlamamış mıydın?" diye soran Emir ile "Arabalardan pek anlamam." dedim.

"Daha çok aile yardımı." diyen Emir ile "Anladım." dedim. Ev dört artı bir ve çok lükstü.

"Gel sana odanı göstereyim." diyen Emir ile "Eşyalarımı da alayım." dedim ve kolilerden birini biraz zorlanarak kucakladım.

Emir bu halime omuz silkip iki koliyi kolaylıkla kaldırdı. Güç gösterisi mi yapmıştı? Emir uzun koridorda ilerledi ve sağdan ikinci odaya girdi. 

Oda sade ama şıktı. Beyaz ve gri renkleri ile döşenmişti. Boydan boya bir gardrop, gardrobun yan tarafında tek kişilik bir yatak.

Yatağın karşı tarafında bir çalışma masası,  odanın diğer duvarında raflar ve süs aynası vardı.

Rafların tıka basa kitaplarla dolu olduğunu görmem ile şaşkınlıkla "Okumayı seviyor musun?" diye sordum.

"Tek hobim olabilir." diyen Emir ile odanın girişine bıraktığı kolilerden birini gösterdim ve "İçi tamamen kitap dolu." dedim.

"Senin için bir raf daha yaptırmalıyız." diyen Emir ile "Yok, ben buraya geçici olarak geldim. Masraflı eylemlere gerek yok." dedim.

"Sen bilirsin. Dolabın içi tamamen boş eşyalarını istediğin gibi yerleştirebilirsin. Yatağın çarşafları da daha önce hiç kullanılmadı. Sadece yastığı ben birkaç defa kullanmışımdır." dedi Emir.

Açıkçası fazla titiz değildim. Bu yüzden yastığı kullanıp kullanmamasını da pek umursamadım. "Tamam, ben yerleşirim." dedim. 

"Banyo odanın çaprazında. İstediğin gibi duşa falan girebilirsin. Kendi evindeymiş gibi takıl. Benim odam da koridorun sonunda." dedi Emir.

Kendi odasının yerini söylemesinin nedenini pek anlamamıştım ama umursamadım.

"Acıkmış olabileceğini düşünerek yemek hazırlamaya başlıyorum. Sende işini halledince yemeğe gel." dedi Emir ve odadan çıktı.

İki kişilikli gibiydi. Dedektif ile Emir apayrı insanlardı. Bir kere dedektif soğuktu.

Neyse ki Emir'in bu hali daha da işime yarıyor. Bu yüzden şikayetçi değilim.

Suçlu Kim?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin