Arkamda, kadın ayaklarının üzerinde sürünerek koştu. Çocuğunun elinden tutuyordu. Adımlarını saydım.
Parkın kapısına giden yolu , dışarıdaki kaldırımı ve sığınılacak polis kordonunu gözlüyordum. Polisler onlara yardım edecekti.
Oysa bana hiç kimse yardım edemezdi.
"Ateş etmeyin, ateş etmeyin!" diye bağırdı polislerin başındaki adam.
Tam bir hüsrandı: Çocuk bahçesindeki aletler ve kapıya doğru gelen bir sivilin arasında, özel tim polisleri Sadık'ı saf dışı etmek için yanlış açıda duruyordu.
Cevap olarak bir haykırış geldi, o an aklıma aldığım temel eğitim yeniden kendini hissettirdi.
Eğildim. Ellerimle başımı kapattım, hiçbir insanın yetişemeyeceği bir hızla havada uçarak giden şeyin yanımdan geçmesini bekledim.
Tek amacı vardı kurşunun. Öldürmek.
Ardından Sadık'ın sanki üstüne seksen kiloluk bir Belçika Mailanois'i (Bir tür köpek) çullanmış gibi haykırarak yere yığıldığını gördüm.
Birkaç dakika içinde köpeği ile beraber eğitimcisi yetişti, Özel timin geri kalanı da onların arkasından gelmiş gibiydi.
Ancak o ana kadar geçen zaman hiç geçmeyecekmiş gibi gelmişti. Yerimden doğruldum.
Köpeklerle çalışma eğitimi aldığımızda eğitime katılanlardan birisinin köpek eğitmenlerinden birine sorduğu soru aklıma gelince temkinli davrandım.
"Polis memurlarını ısırmamayı nereden biliyorlar?"
"Bilmiyorlar. Yüksek bir av sürme istekleri vardır. Onlara göre, hepimiz meşru hedefleriz."
"Onlara üniformalı insanları ısırmamayı öğretemez misiniz?"
"Neden uğraşayım ki? Uzak durun. İşlerini yapmaktan zevk alırlar. Bunun için heyecan duyarlar. Yollarına çıkarsanız sizi ısırırlar."
Sadık en meşru hedefti ve içinde bulunduğumuz şu durumda ona dersini vermekten büyük zevk alıyordu.
Diğerleri mesafelerini korurken özel tim polislerinden birisi silahı adamın yanından uzaklaştırdı.
Eğiticisi buna pek hevesli olmasa da köpeği Sadık'ın kolunu bıraktırmaya uğraştı.
Durup onları izlemedim. Sadık'ın eski eşi olan kurban için daha fazla endişeleniyordum.
İlk yardım ekibi şu anda Sadık'ın yaralı olan eski eşine müdahale için yan yatırılmıştı, hepsi onun etrafına çömelmişlerdi.
Kadının bir süredir üzerine yattığı zemin kana bulanmıştı ama ilk yardım ekibiyle konuşuyordu. Hayati organlardan değil sadece sol omzundan yaralanmıştı. Koşarak yanına gittim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Suçlu Kim?
ChickLitKıdemli, zeki, soğuk aynı zamanda sıcak dedektif ile işe yeni başlamış bir polis memuru. Seri katili yakalayabilmek için uğraşırken aşık olurlarsa bu onları nasıl etkiler? Hem iş hem aşk hikayesi olan bu kitabıma göz atmamak için bir nedeniniz yok i...