İnceleme

2.9K 182 69
                                    

"Yere geçelim mi?" diye soran Emir ile "Geçelim." dedim.

Önümüzden çekmek için sehpayı taşımaya yardım ettim ve ardından dosyaları ayıran Emir'e katıldım.

Boşluk çabucak doldu: Daha önce görmediğim, üç kadının gülerken çekilmiş tam yüz resimleri, suç mahallinin fotoğrafları, haritalar, yerleşim planları, kurbanların yaralanma şemaları, otopsiden yakın çekim resimler, adli tıp raporu.

Tanık ifadeleri. Sorgulamalar. Telefon kayırları. Banka beyanları. Evraklar, tonla evrak. Üç ölü kadın birçok yazmıştı.

"Bunlar sadece öne çıkan başlıkları gösteriyor." dedim.

"Dikkat çekmemek için birçoğunu işte bırakmış." diye açıklama yaptı Emir ve "Bu bir başlangıç" diye ekledi.

Emir  Başak Altınoğlu'nun adli tıp raporunu inceliyor, okurken notlar alıyordu. "Bakalım ne kadar ilerleme kaydedeceğiz?" 

Takip eden birkaç saat boyunca okuduk. Sevgi Aydın, Nazlı Şanlı ve Kardelen Işıl'ın dosyalarını detaylı bir şekilde okumuştum.

Nazlı Şanlı ilk katildi. Ondan bir üç yıl sonra Sevgi Aydın öldürülmüştü. İki yıl sonra da Kardelen Işıl. 

En son ki kurbanımız ise Kardelen Işıl'dan bir yıl sonra yani geçen gün öldürülmüştü. Katil git gide hızlanıyordu. Ya kendine güveni artıyordu ya da daha da sinirleniyordu.

Bu dosyalar ile haşır neşir olma şansını bulduğum için mutluydum. 

Emir çalışırken kendi kendine konuşuyordu. Bunu daha önce fark etmemiştim. Bunu yapması garip bir şekilde hoşuma gitti.

Emir gerindiğinde odanın diğer tarafında yerde oturmuş, Kardelen Işıl'ın  evinin yerleşim planına bakıyordum.

"Bu kafa takılıyor." diyen Emir ile "Sorun nedir?" diye sordum.

"Sadece kafamda her şeyi doğru bir şekilde oturtmaya çalışıyorum." dedi Emir. Çok rahatsız bir şekilde oturduğumu fark ederek planı yere koydum.

"Biraz ara vermek ister misin? Üzerinde konuşalım mı?" diye sordum.

"Evet. Ne diyorsun? Farklılıklara odaklanalım." dedi Emir ve not defterinde bir sonraki sayfaya geçti. 

"Anlat bakalım." diyen Emir ile "Pekala. Şey, sanırım aynı adam tarafından öldürüldüklerinin şüphe götürür yanı yok." dedim.

"Farklılar Çisem." diyen Emir ile ağırbaşlılıkla "Oraya geliyorum." dedim.

Suçlu Kim?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin