İlk Cinayet

13K 348 85
                                    

Katil nefesini tuttu, yakalanmamayı umarak karanlıkta kalan giysi dolabının arkasına doğru sokuldu. Yuvarlak çerçeveli gözlükleri olan kadın durdu ve başını yana doğru eğdi.

 Döşeme tahtasından gelen gıcırtıyı takip eden giysi askısının tıngırtısı, ona bir şeyin –ya da birisinin- dolabın oralarda gizlendiğini işaret etti.

 İleri doğru bir adım attı, bir eliyle kapının tokmağına uzandı ve

*************

"Kadının gözlükleri nerede?" diye soran bugün benim gibi yeni gelen dedektif ile başta polis amiri olmak üzere hepimiz şaşkınlıkla baktık. 

"Bunu fark etmemiş olamazsınız kadının gözünün kenarlarında gözlük camlarını silmek için kullanılan sıvının kalıntıları var." Diye bizi aydınlatmaya çalışan dedektif ile şaşkınlığımız daha da arttı.

 Dedektif kimsenin duymadığını düşünerek kendi kendine işimiz var diye mırıldandı. Böyle düşünmesine kızmıştım çünkü bu oda da ki herkes işinde başarılı kişilerdi. Dedektifi hiç duymamış gibi yaparak işime geri döndüm. 

Ben kim miyim? Polis akademisini yeni bitirmiş işine daha bugün başlayan bir polisim. Ama daha tecrübem olmadığı için yeni gelen dedektifin yanında bir aylığına işi detaylıca öğreneceğim. 

Olay yeri incelemede ki kıdemli olduğunu düşündüğüm adam ilginç bir şey bulmuş olmalı ki hızlıca yanımıza geldi. " Bir sorun mu var Burak?" diye soran polis amiri ile adını yenice öğrendiğim olay yeri incelemede ki Burak "Bunu görmelisiniz amirim" demesiyle polis amirimiz önde olmak üzere Burak'ın peşine takıldık.

Burak bir perde ile kapanmış bir odanın önünde durdu ve hızlıca perdeyi çekti. Hepimiz donup kalmıştık. Oda da duvarlara yapıştırılmış ceset fotoğrafları vardı. Kan dondurucu! Daha fazla bakamayarak gözlerimi kaçırdım. 

"Yani şimdi maktulümüz bir katil miymiş?" diye şaşkınlıkla sordum.

 Dedektif oldukça soğukkanlılıkla hayır cevabını verdi o zaman bu fotoğraflarda neyin nesiydi? Dedektif aklımı okumuşcasına " Öncelikle bizim maktulümüz sağlak ama bu fotoğraftaki insanları ve maktulümüzü öldüren katilimiz ise solak ikinci olarak ise" dedi ve iri cüsseli bir adamın olduğu cesedin fotoğrafını göstererek konuşmasına devam etti. 

"Daha önce aleyhine bir soruşturma yürütmüştüm soruşturmadan yedi ay sonrada öldürüldüğünü duymuştum ve meraktan araştırmıştım. Adam 1.80 boylarında kulağının arkasında izi olan bir adam tarafından öldürülmüş. Ama katil hiç bulunamadı. " diye açıklamasını bitirdi.


Suçlu Kim?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin