Töre 20.Bölüm

55.7K 1.6K 155
                                    

Efe'nin banyodayken bakışları tanıdık geliyodu.O bakışlar Efe'nindi.Gerçek Efe'nin.5 gündür kavga etmiyoruz ama hiçte konuşmuyoruz.Bakışıyoruz,onun bakışları bazen yumuşuyodu.Onunla birlikte uyumayı özledim ama tabikide gururum yüzünden söylemedim.Düşünmüyorumda.Artık onu özlemiştim ama benim elimden hiç bişey gelmiyo.Onun adım atmasını bekliyorum.Çabucak affeder miyim? Bilmiyorum.Geçerli bir açıklaması olması lazım.Efe ayrı bir eve çıkmamızı istiyo.Ama ben ona güvenemiyorum.Tek başıma onunla kalmaya hazır değilim.Bana herşey yapabilir.Onlar varken boğazımı sıkıyosa.Tek başımıza beni falakaya yatırırır.Yasemin annenin sessiyle ona bakmamı sağladı.

''Hadi bugün çarşıya çıkalım.Sen gezmiş olursun ben de eve bişeyler bakarım.'' dediğinde gülümsedim.Telefon almam gerekiyo.İşime gelir.

''Tamam ben hazırlanıyım,anne.'' dediğimde başını salladı.Odaya girip dolabımı açtım.Pantolan ararken çoğu pantolonun olmadığını gördüm.Tabi her gün her gün kıyafet değişirsem hepsi kirli olur.Offf.Bordo renk üstü dar,göğsümün altından sonra bollaşan kısa bir elbise aldım.Siyah çorap,altınada ayakkabı olarak siyah hafif topuk botlarımı aldım.Üstümede uzun  siyah kaban.Saçlarımıda topladım ve hazırım.Uzun zamandan sonra ilk defa dışarı çıkıcaktım.Biraz süslenmemde sakıncası yoktur heralde.Oturma odasına tekrar geldiğimde Yasemin anne kabanını giyiniyodu.Beni süzdükten sonra gülümsedi.

''Herkes beni kıskanıcak.Çok güzel bir geline sahibim.'' dediğinde utanmıştım.Daha önce kaynanamdan böyle sözler duymamaşıtım.Daha önce benim kaynanam yoktu.Kapı açıldığında arkamı döndüm.Efe gelmişti.İlk önce eteğimin boyuna baktı sonrada gözlerime.

''Eteğinin yarısını aşerip yedin mi?'' dediğinde gözlerime kıstım.Laf sokuyo.Çocuğa bak.

''Aşerebileceğimi bildiğini bilmiyodum.Öğrendiğim iyi oldu.'' dedim.Hahh.Şimdide ben laf soktum.Kral kimmiş bebeğim??

''Bebeği yaparken benim canım daha fazlasını ve daha farklı şeyleri istemişti.Bi bakıma bende aşerdim.'' dedi.Tamam Kral sensin,Taş çocuk.Ne zamandan beri ona,Taş çocuk dememiştim.Kulağa garip geldi.Tam ağzımı açıp bişey söyliyycektim ki Yasemin anne konuştu.

''Sanane,Efe.Bu ne böyle herşeye kısıtlama.Babası kılıklı.Susta para ver çarşıya gitcez.'' diyip elini uzattı Yasemin anne.Efe cebinden para tomarı çıkardı.Gözlerimi evin etrafında gezdirdim.Efe'nin bana bişey uzattığını hissetiğimde ona baktım.Bana para veriyodu.

''Al.Belki bişeyler beğenirsin.'' başımı iki yana salladım.Onun parasını istemiyodum.Gururlu biriyimdir.

''Hayır.Gerek yok.'' dedim.Başımdan salmaya çalışıyodum.Parasını istemiyorumm.

''Yanında bulunsun yinede.'' göz devirdim.Neden ısrar ediyo ki? 

''İstemiyorum ya! İstemiyorum.Zorundamıyım.'' diyip odadan çıktım.Onun parasını kullanmıycam.Banka hesabımda yüklü bir para var.O parayı almamam gerekiyodu.Çünkü bana 'o da beni param için seviyo.' demişti.Bu cümle kafamın içinde yankılanırken ben konaktan çıkmıştım bile.Yasemin anne beni bekletmeden kısa bir sürede gelmişti.Arabaya bindim.

''Anne çarşıda banka var mı? Para filan çekebileceğim yer.'' dediğmde bana kaşlarını çatarak baktı.

''Para lazımsa Efe'den aldım.Yani yeteri kadar var.'' 

''Hayır.Telefon almam gerek.Kaç aydır telefonum yok lazımda oluyo.Annemleri filan arıyorum.'' 

''Olurr,alırsın.Sen istediğin markayı söyle ben Efe'ye aldırttırırım.Veya sen söyle alsın.''

''Hayır.Ben alırım.İlk önce para çekmem gerek.'' 

''Kızım diyorum ki;parayı Efe versin,sen telefonunu alırsın.'' Yahu istemiyorum onun parasını.

TÖREHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin