"Next step, Aunty nak Aurora buat dia jealous gila-gila. Aunty nak tengok dia kisah pasal you or not." Aurora menggaru kepalanya. Ibarat menggadai nyawa.
"Don't worry Aurora. Kalau Aurora boleh selesaikan tugas ni, Aunty akan bayar 10 million." Membulat terus mata Aurora.
"Fine. Aurora akan buat. Tapi kalau jadi apa-apa Aunty back up Aurora tau."
.............................................................................
Tengku Adam sangat rimas apabila melihat pandangan miang daripada wanita-wanita yang menyertai mesyuarat. Matanya pula tidak lekang daripada telefonnya. Macam biasa, dia diusik oleh rakan-rakannya soal 'love bite' yang dibuat oleh Aurora di lehernya beberapa hari yang lepas.
Will you guys stop it?- Tengku Adam
She's marking you Adam- Tengku Jericho
You can't run from her- Tengku Daniel
Adam, will you jealous if she met some other guy without your permission?- Tengku Farid
No, I won't- Tengku Adam
Well, kau mesti tak kisah pasal ni- Tengku Alex
Hati Tengku Adam terus membara melihat gambar yang dihantar oleh Tengku Alex. Gambar Aurora dan lelaki lain.
"Raf!!!" Bagaikan hendak terkeluar anak tekak Tengku Adam memanggil P.A merangkap ketua bodyguard.
"Tell the guard to search Aurora!.I want my woman in my office NOW!!"
"Baik Tengku" Raf segera keluar daripada bilik meeting.
"Dismissed!"
..............................................................................................
Tergendalanya meeting disebabkan Aurora. Dalam sejarah syarikat. Aurora betul-betul menguji kesabaran dan nafsunya.
"Where is she?" Raf yang mendengar suara Tengku Adam juga gerun. Suara yang tenang tapi cukup bahaya.
"She will be in your office in 5,4,3,2,1. There she is." Raf memandang ke luar pejabat dan melihat Aurora yang diiring oleh beberapa orang bodyguard kerana takut Aurora akan lari.
"Thank you Raf. You can go now." Tengku Adam hanya melihat Aurora yang seperti langsung tidak takut kepada dia.
"Secured my room" Secara Automatik dinding kaca pejabat Tengku Adam menjadi gelap. Aurora boleh mendengar bunyi 'bip' menandakan pintu dikunci.
"Come here Love" Aurora tanpa banyak bunyi bergerak ke hadapan Tengku Adam. Yang memisahkan mereka hanyalah meja kerja Tengku Adam. Suara Tengku Adam sekarang sangat menakutkan. Aurora yang berura-ura mahu duduk terus terhenti apabila mendengar suara Tengku Adam.
"On my lap Love." Aurora teragak-agak sebenarnya.
'Sekarang aku takut! Aunty!Tolong!' Hati Aurora berdebar-debar ketika ini.
"NOW!" Terhinjut bahu Aurora mendengarnya. Aurora terus berjalan ke arah lelaki itu dan duduk di atas ribanya.
Tangan Tengku Adam terus merapatkan tubuh mereka. Tangan Tengku Adam kini berada betul di atas perut Aurora.
"I cakap apa dengan you Aurora?" Tengku Adam bertanya dan mula mencium leher Aurora.
"Bie cakap balik terus lepas ada photo shoot." Perlahan sahaja Aurora berkata.
"I tak dengar. Apa dia Love?" Aurora terkejut apabila Tengku Adam mula mencengkam pinggulnya.
"Bie suruh balik terus lepas photo shoot." Aurora menguatkan suaranya.
"Tak akan itu satu-satunya benda yang you dengar. Come on Aurora, I told you more this morning. Spill it!!" Suara Tengku Adam mula dingin.
Aurora terus memalingkan wajahnya untuk memandang wajah Tengku Adam. Aurora mengusap lembut tengkuk Tengku Adam.
"Bie cakap jangan menyeleweng mana-mana without your permission. Bie cakap jangan jumpa mana-mana lelaki tanpa pengetahuan Bie. Bie cakap jangan lari daripada bodyguard." Aurora berkata sambil matanya merenung bibir merah Tengku Adam.
"Kenapa langgar arahan I?" Aurora masih lagi merenung bibir Tengku Adam.
"Love tak biasa dengan kehidupan Bie. Bodyguard sana-sini. Love dah biasa balik lambat." Tengku Adam menarik nafas panjang.
"You keluar makan dengan siapa tadi?" Suara Tengku Adam sangat-sangat menyeramkan.
"Ma.mm...mana ada I keluar makan dengan sesiapa. I makan sendiri tadi." Bergetar suara Aurora.
'Aduh! Macam mana dia boleh tahu ni! Aku kan dah lari daripada bodyguard dia tadi!' Hati Aurora mula tidak sedap.
"Love, dalam prinsip hidup I, I tak suka dengan penipu. Tapi,I tak biarkan penipu berlalu pergi daripada hidup I senang-senang macam tu Love. You nak tau tak I buat apa dekat penipu?" Aurora semakin seram.
"Kau nak tau tak!?" Tengku Adam dalam sekelip mata terus menghempas kuat tubuh Aurora ke atas meja kerjanya. Kini, Aurora sudah terbaring di atas meja kerja Tengku Adam. Rahang Aurora dicengkam kuat oleh Tengku Adam. Tengku Adam membongkokkan badannya dan mendekatkan bibirnya ke telinga Aurora.
"I'll eliminate them, my love. Now, I will ask you again. Who is he? Come on Love, I need a name." Aurora terasa agak sesak nafasnya, apabila Tengku Adam juga mula naik ke atas meja tersebut dan menindihnya. Memang berat. Tangannya juga dicengkam sangat erat.
"Bie,I...I..I..I..ca..I..can't..b..b.br.....bbb..breathe." Aurora cuba menolak tubuh sasa Tengku Adam yang semakin naik menindih tubuhnya.
"I need a name now, my love."
"M..M..mirza."
.................................................................
"Now you know, what I can and I'll do to you Love. This is my last warning." Tengku Adam mengucup perlahan tangan Aurora yang lebam.
"Ish! Bie ni kasar sangatlah. Mirza tu bukannya boyfriend ke apa, dia cuma nak minta tolong tengokkan isteri dia sebab dia nak outstation. Bie jealous eh?" Aurora terus memeluk lengan Tengku Adam.
"Ni baru tahap I marah Love. Kalau tahap I jealous, you will face my wrath and I assured you, it will be more painful than this."
'Aunty!! Aurora dah tak nak buat kerja gila ni!!' Aurora agak takut melihat perangai Tengku Adam.
"Don't be jealous Bie. Lagipun, I kena jadi girlfriend kontrak you untuk 6 bulan. Dah tak lama dah pun." Entah kenapa hati Tengku Adam kembali marah apabila mendengarkan ayat Aurora.
"Bie, kenapa Bie diam?" Aurora merenung wajah lelaki itu.
"What if I say, I want to be with you sampai bila-bila?" Tercengang Aurora mendengar soalan Tengku Adam
'Aunty!! Dah melarat dah anak Aunty ni!'
"Huh? Maksud Bie?" Auror buat-buat tidak tahu.
"Tak ada apa-apalah. Hari ni, you balik dengan I. Kalau you nak rehat pergi masuk bilik I. Jangan lupa kunci pintu." Aurora hanya mengangguk dan terus merenung lelaki itu. Tengku Adam terus bangun dan sempat mengucup dahi Aurora sebelum keluar daripada pejabatnya.
"Dia dah mula obses dengan kau Aurora.Matilah kau kalau dia dapat tahu rancangan kau dengan Aunty.
KAMU SEDANG MEMBACA
YOU ARE MINE (#3): THE SEDUCER
Romance"I always wondering Aurora,what's behind that sexy black dress of yours"-Tengku Adam Akhtar "I lagi suka kalau you tak pakai apa-apa,Tengku Adam" - Aurora Salsabila Dia Tengku Adam Akhtar. Tidak berminat untuk bercinta tetapi pandai berkata-kata.Saa...