CHAPTER 11

61.4K 2K 225
                                    

"Aurora!!!!!!!!!!!" Tengku Adam menjerit seperti orang gila di dalam bilik air mewahnya. Dia tidak boleh mengawal lagi marahnya.

"Kenapa kau tinggalkan aku Aurora?" Tengku Adam duduk di bawah pancuran air dengan hati yang sangat-sangat sakit. Mungkin ini apa yang perempuan lain rasa apabila dia melayan mereka seperti sampah.

Surat daripada Aurora sudah dibasahi air. Tengku Adam hanya melihat sahaja surat tersebut. Aurora meninggalkan sepucuk surat dan juga cincin pertunangan mereka. Tengku Adam memejam matanya dan mengingati setiap senyuman manis dan perangai nakal Aurora.

"Why are you sitting here,crying all over for her Adam?" Tegas sahaja suara Datin Rose Ailie.

"I want her. I tak nak orang lain mama." Tengku Adam merenung potret Aurora yang berada di dalam telefonnya yang turut basah kerana air pancuran.

"Are you ready to face any obstacles and claim her as yours?" Soalan Datin Rose Ailie membuatkan Tengku Adam merenung wajah mamanya.

"I will do anything to have her back in my arms mama."

"Don't conceal your bad side to make her stay. Reveal your bad side and see how she will beg you to stay."

................................................................

"Kau nak buat apa kalau kau jumpa dia?" Tengku Alex bertanya agak perlahan kerana risau dengan mood kawannya itu.

"I don't know yet." Tengku Adam hanya memandang kertas di hadapannya. Bukti pembelian tiket oleh Aurora ke New York.

"New York is a gigantic city. Do you need my help?" Tengku Jericho bertanya. Maklumlah, dia mempunyai syarikat teknologi dan juga kepakaran dalam menggunakan teknologi.

"Kalau kau sibuk, tak perlu. Tapi kalau kau nak tolong juga, I'm okay with it." Tengku Jericho terus mengeluarkan telefonnya. 

"Kalau macam tu, aku pergi New York dulu." Tengku Jericho terus berlalu pergi.

"Awak still nak kahwin dengan Aurora?" Bella bertanya dengan lembut.

"Yes. I tak akan lepaskan Aurora. She promised me. She already knew I hate liars and I'll eliminate them. If she do as I say I will make an exception". Tengku Adam memang seperti Tengku Daniel. Kadang-kala, apa yang mereka katakan boleh menjadi sangat menyeramkan.

"You really love and adore her." Bella berkata sambil tersenyum.

"She has become my obsession."

.........................................................................................

Tengku Adam memandang segenap biliknya yang dipenuhi dengan gambar Aurora. Di pejabat, di bilik tidur, di rumahnya. Semuanya ada gambar Aurora. Setiap kali menunggu berita daripada Raf dan Tengku Jericho, dia pasti akan duduk merenung potret Aurora.

"I must say my love, you have courageous to take a step away from me. I'll not tolerate with you anymore. Once we get married, I will lock you up in my mansion. I'll make sure you carry our baby as soon as possible. Beware Aurora, your valiant effort are about to tear down." Tiba-tiba sahaja telefon Tengku Adam  berbunyi. Tengku Jericho rupanya.

"What is it?" Kasar sahaja Tengku Adam bertanya.

"She's in Turki right now." Satu ayat yang membuatkan Tengku Adam tersenyum sinis. Tengku Adam terus menghubungi Raf.

"Raf, prepare my jet. We are going to Turki right now." Tengku Adam terus masuk ke bilik dan memakai suit berwarna hitam. Sepucuk pistol yang tersimpan rapi di dalam sebuah beg dibawa. Ah! Dia terlupa sesuatu. Telefonnya diambil dan nombor Raf dihubungi kembali.

"Bring the sedative with you. We are going to give her an injection." Tengku Adam masih ingat betapa takutnya Aurora dengan jarum. 

"Copy that Tengku." Tengku Adam tersenyum sinis. Dia boleh membayangkan bagaimana wanita itu akan merayu-rayu kepadanya. Fail yang berada di atas katilnya diambil. Fail yang pasti akan membuatkan Aurora bersetuju untuk berkahwin dengannya. Fail pembelian tanah Rumah Kebajikan tempat Aurora membesar.

"Kau cabar aku Aurora. Now you have to accept the consequences."

Tengku Adam memandang sepi awan tebal. Dia sekarang berada di dalam perjalanan ke Turki. Dia akan mendapatkan  Aurora tidak kira apa sekali pun. Hubungannya yang baik dengan kerajaan Turki pasti akan memberikan kelebihan kepadanya. Maklumlah, dia pemilik syarikat perkapalan yang sering berlabuh di sana dan juga antara pelabur utama di negara itu.

"Mrs.Aurora Adam. What a nice name."

...............................................................

Aurora menghempaskan badannya ke atas katil hotel. Dia sangat letih. Dia kini berada di Arab Saudi. Itulah merupakan pennerbangan paling cepat. Tidak sampai 2 hari menetap di Turki, dia mendapat panggilan daripada Datin Rose Ailie bahawa Tengku Adam sedang menuju ke Turki.

"Letihnya lari! Nasib baik Aunty dah bayar aku!" Aurora letih sangat-sangat. Jet lag tak usah dicakap letih sangat-sangat.

Aurora segera membersihkan diri dan terus menghempaskan tubuhnya. Aurora sudah tidak boleh fikir apa-apa selain tidur. Dia sangat-sangat letih.

"Janganlah Adam jumpa aku."

.................................................................

"Shit!!! Macam mana Aurora boleh tak ada pula ni!" Tengku Adam menumbuk kuat cermin keretanya.

"Miss Aurora sekarang ada di Arab Saudi. I've also got her address and her new phone number Tengku." Raf memang sangat pantas dalam membuat kerja. Kerana itulah, dia orang kepercayaan Tengku Adam.

"She's in my birth country. I'm impressed. Told our men to hold her. Jangan sampai terlepas lagi. One more thing, cakap dengan mama I, tolong buat persiapan perkahwinan. Aku tak nak majlis akad nikah tertutup. Told her to invite all the media." Tengku Adam tidak akan memberi muka lagi kepada Aurora.

"Prepare my jet in 3 hours. No need to rush. You and others need a rest." Raf hanya menganggukkan kepalanya. Tengku Adam pula terus masuk ke dalam bilik tidurnya dan menghempaskan tubuhnya. Nombor telefon Aurora ditekan.

"Hello" Tengku Adam tersenyum sinis mendengar suara mengantuk Aurora.

"Hello, siapa ni?" Tengku Adam tidak bercakap malah, hanya menikmati suara lembut Aurora.

Dalam sekelip mata, talian telefon tersebut terputus. Garang! Tengku Adam sudah tidak sabar membayangkan suara desahan Aurora di atas katilnya apabila dia meratah tubuh sexy itu.

"Your voice can turn me on. Your red face. Your sweats. I swear Aurora, I will make you moan and scream in pain. Only then, you will know who I am." Tengku Adam merenung gambar Aurora yang dijadikan wallpaper telefonnya. Bukan itu sahaja, laptopnya juga mempunyai wallpaper yang sama. 

Cincin perkahwinan Aurora diukir dengan nama Adam padanya. Biar semua orang tahu, siapa suami Aurora. Cincinnya juga diukir dengan nama Aurora padanya. Bukti bahawa cuma Aurora yang dia ingini.

"Goodnight Aurora. Have a nice sleep tonight. When we get married, I won't let you sleep until you satisfy my needs."



YOU ARE MINE (#3): THE SEDUCERTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang