CHAPTER 24

56.1K 1.7K 58
                                    

"Aku tak akan benarkan kau hidup bahagia dengan Aurora. Kau sepatutnya jadi milik aku.!" 

........................................................

"Tengku, there's a lady yang nak jumpa dengan Tengku." Tengku Adam mengerutkan dahinya apabila interkomnya berbunyi.

"Panggil dia masuk sekarang." Tengku Adam mahu tahu siapa yang mahu berjumpa dengannya. 

Tengku Adam menyambung semula kerjanya. Namun, semuanya terbantut apabila terdapat satu suara yang sangat-sangat dia kenal.

"What do you want Anna?" Tengku Adam bertanya malas. Anna merupakan salah seorang kekasihnya yang paling lama iaitu selama 6 bulan. 

"I heard that you got married and have a baby with her." Dingin sahaja suara Anna.

"Yes. What's your problem?" Tengku Adam bertanya. Malas mahu melayan Anna yang perasan.

"What about me?"

"You move on. Without me. So please, boleh tolong keluar tak? I'm busy." Pandangan Tengku Adam agak menakutkan.

"Fine!"

..........................................................

Aurora mendukung anak perempuannya yang sangat berat dan montel itu. Ketika ini, Aurora sedang berjalan menuju ke arah lif peribadi milik suaminya. Dia bosan duduk di rumah. Dia mahu berjumpa dengan suaminya.

"Hey you!" Aurora mengerutkan dahinya apabila melihat seorang wanita berpakaian seksi yang sedang menuju ke arahnya.

"Yes? Ada apa-apa yang I boleh tolong tak?" Aurora bernada angkuh. 

"Berani you rampas Adam daripada I kan? Perampas!" Anna menyerang Aurora.

Aurora sedikit pun tidak melatah, malah dia ketawa apabila mendengar tuduhan wanita tersebut. 

"What? I rampas dia? You yang tak pandai jaga Adam." Aurora bernada sinis.

"Siapa kata I tak pandai jaga dia. I yang selalu puaskan nafsu dia." Anna cuba untuk membuat Aurora cemburu.

"Wow! Seriously? Well honey, I berjaya mengandungkan anak dia. I puaskan nafsu dia banyak kali,lebih daripada you. I dah 'rasa' dia lebih daripada you." Aurora tersenyum sinis dan berlalu pergi bersama Tengku Amelia.

"By the way, I terlupa nak perkenalkan diri I. I Datin Aurora. I pergi dulu okay. I need to satisfy my husband."

...............................................................

Aurora meluru masuk ke dalam office suaminya. Dia perlukan penjelasan daripada Tengku Adam.

"Who is she?" Aurora memasamkan mukanya.

"Love, bila you sampai?" Tengku Adam tersenyum lebar apabila melihat isteri kesayangannya.

"Mana Amelia?" Tengku Adam mencari-cari di mana anak perempuannya.

"Jawab soalan Love dulu." Tengku Adam diam buat seketika. Aurora sangat-sangat marah.

"She's just my past Love. I ada you seorang dalam hati I Aurora. Please believe me. I love you." Tengku Adam merenung wajah cantik Aurora.

"She said you slept with her!" Aurora mengalirkan air mata. Dia cemburu!

"Please don't cry my Love." Tengku Adam panik. Dia bangun dan terus memeluk Aurora.

"Jangan menangis Aurora. I tak suka you tengok you sedih. Janganlah." Tengku Adam sedaya upaya memujuk isterinya.

"Jangan dekat dengan dia! Jangan call dia! Jangan jumpa dia! Faham tak?" Aurora menyilangkan tangannya.

"Faham my Love. Jangan menangis lagi tau?" Tengku Adam benar-benar kalah dan tunduk kepada air mata Aurora.

"Okay." Aurora segera mengelap air matanya. 

"I jealous tau." Aurora memeluk erat tubuh suaminya.

"I'm sorry for making you jealous." Tengku Adam mengucup lembut dahi isterinya.

"I nak ambil Amelia dekat P.A you sekejap." Aurora menolak perlahan tubuh suaminya.

"Let me." Tengku Adam keluar daripada pejabatnya untuk mengambil Amelia daripada Raf.

Aurora tidak sedap hati apabila Anna muncul pada hari ini. Pasti ada sesuatu yang tidak kena. Dia mesti berbincang dengan Tengku Adam. 

"Love, fikirkan apa tu?" Tengku Adam bertanya sambil mendukung Tengku Amelia yang sedikit merengek. 

"Ada benda yang tak kena dengan perempuan tu. Cuba Bie fikir, daripada hari you announced you boyfriend I, kenapa dia tak halang? Kenapa sekarang dia datang, dia jumpa you, dia serang I?" Tengku Adam mengerutkan dahinya. Ada betulnya apa yang dikatakan oleh isterinya.

"I tak tahulah Love. Yang penting, dia tak cederakan you atau anak kita. Jangan risau okay? I will investigate." Tengku Adam memeluk erat isterinya. Memang cari nahas betul Anna. Berani sekali wanita itu membuatkan isterinya menangis.

"Tunggulah nasib kau Anna."

............................................................

Anna tersenyum sinis sendirian apabila dia berjaya mendapatkan nombor telefon Aurora. Dalam benak fikirannya, terdapat pelbagai 1001 cara untuk memisahkan Tengku Adam dan juga Aurora. Hanya dia yang layak buat Tengku Adam.

"Aurora, Aurora. Macam mana agaknya reaksi Adam bila tengok depan mata dia kau tidur dengan lelaki lain." Anna ketawa jahat.

"Sikit lagi Adam. Kau akan jadi milik aku Adam."

Anna terus mendail satu nombor private di dalam telefonnya. Nombor yang selalu dia dail untuk melakukan kerja-kerja kotor miliknya.

"Hello, aku ada kerja untuk kau. Kali ni aku bayar 5 kali ganda daripada harga aku selalu bayar."Anna terus menutup telefonnya.

"Get ready Aurora. Adam akan tinggalkan kau."

..............................................................

Aurora seperti biasa menyarung lingerie yang dibelikan oleh suaminya. Pakaian tidur yang seksi dan selesa buat dirinya. Aurora seperti biasa akan menyapu losyen pada seluruh tubuhnya. Tidak lupa juga minyak wangi yang disembur pada lehernya. Cara paling mudah untuk menggoda dan mengawal Tengku Adam.

"Kenapa you ni wangi sangat. Selalu buat I tak tahan." Tengku Adam yang bertuala memeluk isterinya daripada belakang. 

"Of course I kena wangi Bie. Semua ni I pakai untuk you. It's my job untuk kurangkan tekanan you Bie." Aurora berkata sambil mengurut lembut belakang kepala Tengku Adam.

"I have to get it back. It's my pride. Lagipun, you dah janji kan, pasal anak." Tengku Adam mencium lembut leher isterinya.

"Well, I akan terus push you untuk dapatkan project mega you tu. After this, I will be your personal gold digger. Get ready Bie. I will spend all your money." Aurora bergurau dengan suaminya.

"Okay my Love. Nanti I tambah lagi kad kredit you okay and I will provide some cash. Kalau tak cukup, cakap tau." Tengku Adam semakin galak mencium leher isterinya.

"I guraulah Bie. Takkanlah I nak habiskan duit you. I ada duit I sendiri. I'm a wife who pays her own bills. I tak nak pun duit you Bie." Aurora menghela nafas panjang. Tengku Adam suka memanjakan dirinya dan Tengku Amelia dengan kemewahan.

"What can I say. I love my wife and our daughter so much."

YOU ARE MINE (#3): THE SEDUCERTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang