"Kau dah jatuh cinta dengan Aurora ke?" Pertanyaan Tengku Daniel membuatkan Tengku Adam yang sedang makan tersedak.
"Apa benda kau mengarut ni?" Tengku Adam rakus meneguk air.
"Jangan ingat aku tak tau. Kau marah gila bila Alex bagi gambar Aurora dengan lelaki lain." Tengku Adam terus senyap apabila Tengku Daniel bertanya. Ketika ini, Bella dan Zahira yang duduk dihadapannya mengukir senyuman sinis.
"Fine! Aku jealous sangat-sangat sampai aku rasa nak bunuh lelaki dalam gambar tu. Aku tak boleh bayang kalau dia pegang tangan lelaki lain. Aku tak boleh berhenti bayangkan dia. She kept lingering in my mind." Tengku Adam meraup mukanya.
"Wow! She's really great. She can tamed our Adam." Bella mengusik Tengku Adam.
"Well tak ada bezanya dengan you. You tamed the devil itself."
.....................................................
"Madam, I penatlah. Enough of exercises." Aurora terbaring di atas lantai dan tercungap-cungap. Disebabkan perangai Tengku Adam yang suka memanjakannya dengan makanan membuatkan berat badannya naik mendadak.
"Jangan sampai I call your boyfriend beritahu pasal photo shoot you tu nanti." Madam Starley mengugut Aurora.
"Madam! Janganlah beritahu dia! Nanti bukan I the only one yang kena, you pun kena nanti." Aurora terus bangun dan meneruskan lariannya di atas treadmill.
"Well, kalau dia marah, you jinakkanlah dia. Belai-belai dia. I dengar dia suka belaian you." Aurora ketawa besar mendengarnya.
"He is untamed Madam. He's really different. Practically, he is handsome, hot and sexy." Aurora berkata sambil menghembuskan nafasnya.
"It is good to hear it from you love." Aurora terkejut apabila tubuhnya diangkat oleh seseorang daripada treadmill.
"Bie!" Terkebil-kebil mata Aurora memandang lelaki itu. Pasti kerja Madam Starley.
"Bukan ke Bie sepatutnya dah fly pergi Japan?" Tengku Adam hanya tersenyum dan mengusap bahagian belakang tubuh Aurora yang terdedah. Mana tidaknya, dia hanya memakai sports bra dan juga running shorts berwarna hitam.
"Well, I need to see my sexy woman before I depart." Tangan Tengku Adam mengusap lembut paha Aurora.
"Ok Bie. Elok-elok tau dekat sana! Jangan pandang perempuan lain! Kalau I tau you dating dengan perempuan lain, I'll kill you Bie." Tengku Adam ketawa mendengar amaran keras Aurora.
"Kenapa I tengok perempuan lain sedangkan I have a desirable woman in my life." Tangan Tengku Adam naik ke tali sports bra Aurora.
"Can you elaborate more about this 'desirable' woman Bie?" Aurora merapatkan tubuhnya ke tubuh Tengku Adam. Tangannya memang tidak boleh duduk diam. Tangannya bermain-main di tali pinggang Tengku Adam.
"Well, she's the most sensual woman I've ever met. Katik sikit macam ayam serama. Too katik untuk jadi model sebenarnya" Tengku Adam merenung wajah Aurora dengan senyuman manis yang mengusik.
"Really?" Aurora meletakkan tangannya di pinggang Tengku Adam.
Belum sempat tangan Tengku Adam mencapai zip tersebut, Aurora menepis lembut tangan lelaki itu.
"This is only for my husband, Bie." Aurora berkata perlahan.
"I guess I should be your husband then, to own this curvaceous woman." Terpana Aurora mendengar ayat yang keluar daripada mulut Tengku Adam.
"I'm already late Love. I have to go now. Jaga diri baik-baik. Don't do anything stupid Love. I'll give you access to my office and my house. Don't go anywhere without my bodyguards. Don't meet another men without my permission." Tengku Adam mencium lembut dahi Aurora dan segera keluar meninggalkan Aurora berseorangan di dalam private gym tersebut.
"Please, don't say dia nak kahwin dengan aku. Aku tak nak kahwin dengan dia! Aunty!!"
.................................................................
"Aunty nak dengar dia confess dulu. Then, kerja Aurora dah selesai and I'll pay you."
"Tapi Aunty, Aurora takutlah dengar warning Adam tu." Aurora memeluk erat tangan Datin Rose Ailie.
"Well, apa kata you kahwin dengan anak Aunty?" Datin Rose Ailie memberi cadangan.
"Tak naklah Aunty. He is too possessive. He is too controlling. Baran pun ya." Aurora tidak sanggup dengan perangai Tengku Adam.
"Aunty saja tanya. Tapi kalau betul Adam dah minat dengan you, Aunty tak boleh nak buat apa-apa. Tapi, kita lupakan dulu pasal tu. Aunty nak you buat photo shoot tu. Aunty nak dia confess yang dia cintakan you." Aurora hanya menganggguk. Entah bagaimana wanita itu dapat mendapatkan kontrak buat dirinya.
"Aunty yakin benda ni akan berjaya?"Aurora bertanya.
"Yes. Tapi once you dah terima bayaran, you kena hilangkan diri. Kalau you tak hilangkan diri, he will hunt you down Aurora."
"Alright Aunty."
..........................................................
Tengku Adam yang sedang membaca kontrak dan proposal terganggu akibat Tengku Jericho dan Tengku Farid yang berbisik sesama sendiri. Menyesal pula membawa mereka berdua. Nasiblah kawan.
"What?" Tengku Adam menutup fail tersebut dan menghela nafas panjang.
"Kau bagi Aurora buat photo shoot dengan lelaki ke?" Tengku Jericho bertanya sambil memandang ke arah telefon Tengku Farid.
"Don't say that she.." Tengku Farid pula terus menunjukkan telefonnya. Cover hadapan majalah tersebut Aurora bersama dengan seorang lelaki. Sangat rapat and very intimate. Baju Aurora yang terbelah sehingga menampakkan paha gebu Aurora. Yang paling dahsyat adalah belahan baju yang menampakkan belahan dada.
"She did it again." Tengku Adam mengetap giginya kuat. Sepatutnya dia datang ke sini untuk menandatangani kontrak.
Tengku Adam tidak boleh menahan sabar lagi. Telefonnya dibaling sekuat hati membuatkan dinding kaca pejabatnya di Jepun itu retak.
"Raf! Prepare my jet and lock up my woman in my house." Tengku Jericho dan Tengku Farid ketawa.
"Well, if you are jealous you better claim her Adam. Only then, every inch of her skin will be yours to watch." Tengku Adam merenung kawannya itu.
"What? Tengku Alex sent me this text 10 minutes ago." Tengku Jericho membuat muka tidak bersalah. Tengku Adam terus bangun namun sempat ditegah oleh Tengku Farid.
"What about your 30 Billion contract? Your new ship?" Tengku Farid bertanya.
"I can earned more than in a week." Tengku Adam menggenggam erat penumbuknya. Sekarang yang lebih penting adalah Aurora.
"Tell others to prepare their suit and Baju Melayu."
........................................................
Aurora yang sedang lena diulit mimpi terjaga apabila katilnya agak tenggelam menandakan ada orang yang naik ke atas katilnya. Aurora membuka matanya dan melihat wajah Tengku Adam yang sangat menakutkan.
"Bie!" Aurora yang baru hendak bangun ditolak kasar ke atas katil.
Aurora agak gugup apabila melihat Tengku Adam yang mula membuka kotnya dan melonggarkan ikatan tie. Coat dan tie dibuang ke lantai. Tengku Adam membuka satu-persatu butang kemejanya menampakkan dada bidangnya.
"What did you do Love?" Tengku Adam bertanya dan menindih tubuh Aurora. Jaw line Aurora digigit kuat.
"Auch Bie!!" Aurora terkejut apabila pahanya ditampar kuat oleh Tengku Adam.
"Kau buat apa Aurora?!" Tengku Adam sangat-sangat marah ketika ini.
"Bie marah?" Aurora bertanya lembut. Tanpa Tengku Adam sedar, Aurora sedang merakam perbuatannya.
"Aku jealous Aurora! Aku tak boleh tengok kau dengan lelaki lain!" Aurora tersenyum kemenangan di dalam hati. Yes! 10 million incoming.
"Do you love me Bie?"
"Yes. I love you Aurora and I want to marry you."
KAMU SEDANG MEMBACA
YOU ARE MINE (#3): THE SEDUCER
Romance"I always wondering Aurora,what's behind that sexy black dress of yours"-Tengku Adam Akhtar "I lagi suka kalau you tak pakai apa-apa,Tengku Adam" - Aurora Salsabila Dia Tengku Adam Akhtar. Tidak berminat untuk bercinta tetapi pandai berkata-kata.Saa...