Sudah 4 bulan Aurora menjadi tugas sebagai CEO menggantikan Tengku Adam. Alhamdulillah, dengan bantuan Tengku Alex dan Tengku Daniel, dia mula memahami struktur dan cara kerja suaminya.
"Datin, nanti Datin ada mesyuarat dengan CEO Bintara Holding waktu lunch." Setiausaha Tengku Adam, sentiasa membantu Aurora setiap kali dia mempunyai masalah.
"Alright. Nanti you ikut I tau." Aurora memberikan senyuman manisnya. Dia sedaya-upaya bekerja keras supaya nanti, apabila suaminya sudah sihat, suaminya boleh kembali dengan perasaan senang hati.
"Ya Allah, Kau bukakanlah pintu hati suamiku Ya Allah."
....................................................................
"Sampai bila kau nak tipu Aurora?"Tengku Farid hairan melihat Tengku Adam. Dalam sakit pun, ada sahaja rancangannya.
"Kau cakap dengan Aurora, kau tak nak buat fisioterapi. Tapi kau sebenarnya dah boleh berdiri sendiri dah pun. Dah 4 bulan dah fisioterapi kau. Kenapa tak nak beritahu Aurora? Kau marah dia lagi ke?" Tengku Jericho pula bertanya.
"Kau tau kan macam mana Si Danish CEO Bintara Holding tu? Kau tengok sendiri macam mana dia pandang Aurora? He is trying to take away my fucking wife!" Tengku Adam mengetap giginya.
"Cuba positif. Mungkin Aurora rapat dengan dia sebab projek yang syarikat kau dengan dia. Janganlah fikir bukan-bukan. Aurora tu isteri kau. Dia takkan curang. Dia cintakan kau." Tengku Jericho cuba menasihati Tengku Adam.
"I know. Aku tahu dia takkan curang dengan aku. I'm just worried she might fall for him. I don't want that happen. She will remain as my wife sampai akhir hayat aku. Aku takkan lepaskan dia." Hati Tengku Adam membara.
"Amelia dah nak dekat setahun dah. Takkan kau jealous lagi? Macam ni lah senang, kalau kau takut sangat Aurora tu lari dengan lelaki lain, why don't you impregnate her?"Tengku Jericho memberikan cadangan paling gila kepada Tengku Adam.
"Kau cakap pasal kau dengan Farha ke?" Tengku Farid sengaja memerli Tengku Jericho.
"Aku ni cuma boleh berdiri, bukannya berjalan."
...............................................................
"Urm..Aurora, would you like to have a dinner with me?" Danish bertanya dengan penuh harapan.
"Sorry Danish. I nak spend masa I dengan my husband. Lagipun, tak manis kalau you keluar dengan isteri orang." Aurora dengan pedas menjawab. Dia perasan, Danish semakin suka mengambil kesempatan.
"Kenapa you setia dengan dia walaupun dia cacat?" Soalan Danish membuatkan Aurora panas hati.
"Kenapa pula I tak nak setia dengan Adam? He is filthy rich. A multi-billionaire. Handsome. Tengku Adam memang full package." Aurora secara terang-terangan menjawab.
"So, you kahwin dengan Adam sebab duit?" Danish terkejut dengan pengakuan Aurora.
"Yes. Takkan I nak kahwin dengan you pula?" Sarcasm Aurora membuatkan ego Danish tercabar.
"I dah habis makan and I dah bayar makanan kita. I balik dulu. Husband I dah tunggu." Aurora yang piss off melangkah laju ke arah Rolls Royce milik suaminya. Dihidupkan enjin dengan cepat dan dipecut laju kereta suaminya itu. Dia tidak boleh tahan dengan penghinaan Danish terhadap suaminya.
Aurora segera memberhentikan keretanya di hadapan lobi rumah. Kunci diserahkan kepada chauffeur yang bertugas. Dia mahu berjumpa dengan Tengku Adam. Aurora masuk dan melihat Tengku Adam yang sedang duduk di atas kerusi roda di tepi swimming pool.
"Bie!!!" Aurora terus melulu ke arah suaminya dan duduk di atas riba suaminya.
Bibir Tengku Adam terus dipagut lembut. Tangan lembutnya, menekan tengkuk Tengku Adam. Ciuman yang hangat.
"Sweet!" Aurora tersengih apabila melihat lipstick di bibirnya yang melekat di bibir Tengku Adam.
"How's your work my love?" Tengku Adam bertanya sambil tangannya masuk ke dalam baju kerja Aurora.
"Good." Aurora daripada tadi merenung bibir Tengku Adam. Tanpa membuang masa, Aurora sekali lagi menyerang bibir suaminya.
"No,no,no." Aurora terus menahan tangan Tengku Adam yang mula membuka zip seluarnya.
"I nak mandi. Then, I nak masak untuk you. Bie nak makan apa?" Aurora ketawa melihat muka cemberut Tengku Adam.
"Can I have you?" Tengku Adam bertanya sambil tangannya membuka kacing baju dalam Aurora.
"No. Love takkan bagi selagi Bie tak nak buat fisioterapi. Tapi, kalau Bie buat and Bie boleh berjalan macam biasa, I will give you sebanyak mana yang Bie nak and selama mana yang you nak." Godaan Aurora masih berbisa.
'Tengoklah nanti Aurora.'
..............................................................
Aurora stress dengan dokumen yang semakin banyak. Dia tidak tahu bagaimana Tengku Adam boleh melakukan pekerjaan sebegitu. Baru pukul 10, dia sudah mahu pulang. Dia tak larat. Dia nak bermanja dengan Tengku Adam. Dia nak peluk Tengku Adam.
"Bie, I miss you." Aurora mengumam perlahan. Kepalanya terus diletakkan di meja. Malasnya!
"Perempuan cantik macam you tak patut buat kerja macam ni." Aurora terus mengangkat kepalanya apabila terdengar suara seseorang yang sangat dia kenali.
"Danish." Aurora terus membetulkan kedudukannya.
"Kenapa buat muka macam tu? Macam tak suka pula I datang ?" Aurora membuat muka meluat.
"Ada apa you datang ni? I rasa I tak ada apa-apa appointment dengan you?"Aurora berkata sambil memeriksa setiap helai laporan.
"I saja datang nak tengok you." Danish terus menarik kerusi di hadapan Aurora dan dengan selamba duduk.
"I ada suruh you duduk ke?" Aurora paling pantang apabila melihat lelaki biadap seperti itu.
"You sound just like him." Danish ketawa sinis.
"Of course. I'm his wife after all." Aurora membalas sinis.
"Well, betul ke I dengar yang dia tak nak buat fisioterapi? Takkan dia nak remained cacat macam tu?" Sekali lagi Aurora panas hati dengan soalan Danish. Soalan provokasi yang mampu mencetuskan pergaduhan.
"I tak kisah pun. Ikut dia lah. Kalau dia nak buat, alhamdulillah. Tapi kalau dia tak nak, I tak ada apa-apa masalah. Lagipun, I dah start suka about being a CEO. Now I know how is it felt to be a CEO." Aurora dengan angkuhnya menjawab.
"You tak takut ke kalau suami you dengar?" Aurora tersenyum sinis apabila mendengar soalan Danish. Taktik kotor lelaki itu dengan mudahnya dapat dihidu oleh Aurora.
"Bukannya suami I tahu pun."
KAMU SEDANG MEMBACA
YOU ARE MINE (#3): THE SEDUCER
Romansa"I always wondering Aurora,what's behind that sexy black dress of yours"-Tengku Adam Akhtar "I lagi suka kalau you tak pakai apa-apa,Tengku Adam" - Aurora Salsabila Dia Tengku Adam Akhtar. Tidak berminat untuk bercinta tetapi pandai berkata-kata.Saa...