Ateş

62 6 1
                                    

Leyla harika görünüyordu.Gözlerimi ondan alamadım .Beyaz uzun ince askılı elbisesi çok yakışmıştı .Hafif makyajı dikkat çekmiyor fakat gözlerini daha belirgin gösteriyordu.''Hoş geldin Leyla''.Tebessüm ederek cevap verdi''Hoş buldum Demir''.Garsona işaret etmeden geldi, menüye göz attık ikimizde. Leyla kaşlarını çatar gibi oldu.''Bir sorun mu var ?''.Leyla mahcup şekilde cevap verdi.''Demir ben balık sevmem ki!''.Gülerek karşılık verdim.''Keşke daha önce söyleseydin başka yerde rezervasyon yaptırırdım.''Yine mahcup bir şekilde cevap verdi.''Sen burayı tercih etmiştin değiştirmek istemedim.''Bu düşüncesi iyi niyetini bir kez daha ortaya seriyordu.''Sorun değil ,istersen et bölümü var menüde oradan tercih edebilirsin.''Menüye baktı bir porsiyon akdeniz salatası ile birlikte köfte siparişi verdi.''Ben ise orta boy levrek söyledim.''Ne içmek istersin?''diye sorduğumda ''Şimdilik bir şey almayayım,yemeğim gelince ayran söylerim teşekkür ederim.''Hem asi hem zarif hem de çok güzeldi.Bu kadar özelliğe sahip olmayı nasıl başarıyordu.Aklımda bir sürü soru vardı merak ettiğim şimdi tam zamanı hadi Demir dedim içimden.

''Üniversiteyi nerede okudun Leyla ?''.Denizi izliyordu.Sorduğumda bana döndü.''Sakarya üniversitesi Besyo Voleybol antronörlüğü bölümünü bitirdim.Şimdi neden bana kick boks diye soracaksın söyleyeyim.Orta birinci sınıfta dövüş sporlarına merak saldım ve gitmek istedim gittim de.Lise yıllarımda da devam ettim.Yedi Türkiye şampiyonluğum bir de Avrupa birinciliği ve ikinciliğim var.Üniversiteye başladığım yıllar antronörlük yapmaya başladım dövüşmeyi bıraktım.Okulum benim için ilk sıradaydı.''Dikkatle onu dinliyordum.

''Peki rehberlik yapmak nereden aklına geldi?''Su içmek için bardağına uzandı.Şişeyi açıp ben doldurdum.''Üniversite hayatım sona erdiğinde bir yıl Londra' da dil eğitimi aldım ve bu benim çok istediğim bir şeydi.Tuğba ile yazları tatile geldiğinde görüşebiliyorduk.Sonra bu iş aklımıza geldi ortak kararımızdı.Hem eğlenecektik hem de para kazanacaktık.Kendi ayaklarımın üzerinde durmak benim için vazgeçilmez bir şey. Kulağa hoş gelince ortak tanıdıklar sayesinde bu işi bulduk tam üç yıldır her yaz bu firmada çalışıyoruz.''Devam etti.''Tuğba bu arada ana okul öğretmeni.''

Aklıma takılan soruyu çekinerek sordum.''Bu kadar çok çalışmanın bir sebebi var mı maddi ya da manevi?.Güldü.''Elbette var ama maddi durum ile ilgisi yok ailemin durumu oldukça iyi annem ve babam ikisi de memur.Babam sağlık memuru annem ise hemşire zaten hastanede tanışıp evlenmişler.Ayrıca fındık bahçelerimiz var.Sebebe gelince aktif olmayı seviyorum boş oturmayı seven biri değilim,mutlaka bir şey ile meşgul olmam gerekiyor.''Acaba başka bir sebebi daha var mı diye düşünmeden edemedim.''Daha önce hayatında biri oldu mu?Ne saçma bir soru ...Leyla çok güzel bir kız mutlaka olmuştur.

''Bir kez o da altı yıl önce bitti.Şimdi neden bittiğini de soracaksın,fikirlerime saygı göstermiyordu,benim için doğru olan ona yanlış geliyordu kısacası anlaşamadık çok çabaladık olmadı ve bitti."
Hayat tarzını düşününce saygıyı hak eden bir kızdı tuhaf diye düşündüm.''Bir erkek bir de kız kardeşim var demiştin onlar neler yapar merak ettim sen böyle isen ?
''Kız kardeşim Üniversiteye başladığında evlendi ve şimdi iki tane dünya tatlısı yeğenim var Kenan ve Ecem. Erkek kardeşim ise alt yapıda futbol oynuyor ve şu an da da üniversiteye hazırlanıyor." Güldüm.
''Kız kardeşin senden önce davranmış.''O da güldü.''Evet severek evlendiler. Rüya gibi bir aşkla çok mutlular.Allah nazardan saklasın.''Anlık denize baktım.''Amin.''

Yemeklerimiz gelmişti.Teşekkür ettik garson gitti.Tam bir lokma alacaktı ki Leyla'nın telefonu çaldı.''Annem görüntülü arıyor açmazsam merak eder.''Kulaklığını taktı ve telefonu açtı.''Selam anne...yemek yiyorum...hayır Tuğba yanımda değil ben bir arkadaşla dışarıda yiyorum..anlatırım...kapatmam gerek seni seviyorum.''dedikten sonra kapattı.
''Annen seni özlemiş olmalı.''Hüzünlü bir tebessüm oldu yüzünde.''Özledim onları,her gün mutlaka görüntülü konuşuruz sanırım temmuzun sonunda gelmeyi düşünüyor burada teyzem var hatta ara sıra Tuğba ile birlikte onda kalırız.''Hoşuma gitmişti.Ailesiyle bağları çok güzel gibi duruyordu. Bir yandan yemeklerimizi yemeğe devam ediyorduk. Sonra bana benim neler yaptığımı sordu.''İnşaat mühendisiyim, Ozan ise iç mimar.Amcamla ortak inşaat şirketimiz var.Orada birlikte çalışıyoruz.Benim öyle pek anlatılacak bir şeyim yok az çok tahmin etmişsindir.''O da aynı soruyu sordu.''Peki senin en son ne zaman hayatında biri oldu?''Cevap vermek zor olmadı.''İki yıl önce ciddi bir ilişkim vardı.Şimdi de sen sormadan ben söyleyeyim,seninle aynı duruma benzer bir şey, anlaşamadık biraz da kıskançlığı ve güvensizliği vardı anlaşarak bitirdik.Çok üzülmemiştim, ilk başlarda iyi anlaşıyorduk güzel ilerliyordu,fakat sonra tartışmalar artınca ona olan hislerimin aşk olmadığını fark ettim, aslında ben daha önce hiç aşık olmamışım, tuhaf gelebilir sana ama öyle, anlayacağın durum bende de böyle.''Yemeğimiz bitti sayılırdı.''Çay içmek ister misin?''
Güldü.
''Karadenizli olan birine bu soru sorulur mu?''.Ben de sessiz bir kahkaha attım.
''Garip bir kişiliğin var anlaşılması zor biri değilsin gibi en güzeli beni güldürüyorsun.''
Çaylarımız geldi. Bir saat kadar havadan sudan sohbet etmeye devam ettik.Garsonu çağırıp hesabı istedim.
''Ben bir lavaboya gidip geliyorum.''Başımla onayladım.Bir kaç dakika sonra lavabodan çıktığını gördüm.Yanına bir adam geldi gülüştüler.Bir an avuçlarım alev aldı.Yüzlerinde şaşırmış ifadesi bulunuyordu ve çok geçmeden adamla vedalaşıp yanıma geldi.''İstanbul'dan antronör arkadaşım, ailesiyle birlikte çoluk çocuk tatil için gelmişler. Burada karşılaşınca şaşırdık ikimizde.''
Adam evliymiş.
''Anladım ne güzel...''

SANA SÖZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin