Araba durunca geldiğimizi anladım. Dayıma baktığımda hemen konuştu.
" müdürle konuştum. Odasını bul hemen sınıfını söyliyecektir " deyince başımı salladım.
" tamam dayıcım saol" deyip arabadan çıktım.
Lisenin bahçesine girdim. İşte tam karşımdaydı. Teneffüs olmalıydı ki herkez bahçedeydi. Bazıları gözünü bana dikmiş bazılarıda umursamıyordu.
Okulun kapısının önüne geldiğimde başımı kaldırdım ve okulun ismine baktım.
Saraç devlet lisesi.Okula girdim. Ferah bir havası vardı.
Bir kat çıktığımda zaten direk müdürün odasını gördüm. İyiki birine sormak zorunda kalmamıştım.Müdürün kapısın önüne geldiğimde derin bir nefes alıp kapıyı tıklattım. Odadan girin sesi duyunca kapıyı açtım.
Müdür tipik müdürdü. Kel ve gözlüklü. Neden bütün müdürler aynı ki?
" sen yeni gelen öğrenci olmalısın? " yok hocam temizlik için gelmiştim ben teallam ya.
" evet hocam aynen öyle " dedim.
Gözlerini benden çekip bilgisayara baktı.
" kusura bakma ama tek dolu olmayan bir sınıf var seni oraya yollamam lazım. Sınıfın içinde fazla piskopat var ama başka seçenek yok "
" önemli değil hocam sınıfımı söylesenizde derse yetişsem " aslında sizden kurtulmak istiyorum müdür bozuntusu.
Başını salladı ve tekrar bilgisayara döndü.
" sınıfın 11- E iyi dersler kızım " deyince direk odadan çıktım. Ve katları gezmeye başladım.
Üçüncü kata geldiğimde 11- E yazan sınıfo gördüğümde oh çektim.
Allahım nolur arkadaş ediniyim nolur.
Deyip kapıyı tıklatıp içeri girdim. Sınıfı süzmeden önce hocaya baktım. Tahtaya birşeyler yazıyordu beni görünce sevecenlikle gülümsedi.
" yeni mi geldin? " deyince başımı salladım.
" adım dila öztaş"
" senin gibi tatlı bir kızın bu sınıfa düşmesi ne kadarda kötü... Neyse boş bir yere otur canım " deyince gülümsemem silindi ve sınıfa baktım.
Oha? Üçüde burdaydı. Üçüds bana şaşkın şaşkın bakıyordu. Ve bende onlara.Can. Kerem. Ve adını bilmediğim kurtarıcı çocuk.
" hadi kızım bütün gün burda mı bekleyeceksin? " hoca böyle deyince sınıfı bir kez daha süzdüm. Tek boş olan yer vardı ve oda şu dün geceki çocuk.
Yavaş adımlarla sıraya doğru yürüdüm. Ve oturdum. Herşey tesadüfmüydü cidden.
Benim arkamda kerem. Onun arkasında ise can vardı .
Galiba işim baya zor olacak.
Zil sesi duyulunca öğrenciler hayvan gibi dışarı çıkmaya başladı. hemen arkamı döndüm ve canla göz göze geldim.. Bakışlarımı ondan çevirip kerem ' e döndüm.
" kerem benle kantine gelir misin? "
" bana tost ısmarlarsan olabilir " dediğinde güldüm. Gerçekten iyi bir çocuktu. Tabi bıçak sokmasını saymassak. Canlardayken can söz vermişti kerem ' e bulaşmayacağım diye.
" tamam gel " dedim ve önüme dönmemle dünki çocukla burun buruna gelmem bir oldu. Haraket edemiyor, kaskatı kesilmiştim.
Kendime gelip geri çekildim. O ise hala bana bakıyordu.
" ben özür dilerim. Görmedim " deyince hiç birşey demeden sınıftan çıktı. Gerçekten yakışıklıydı. Kaç kişiyle çıktı acaba? Off nediyorum ben.
Kerem ' e baktığımda şaşkınlıkla bana bakıyordu. Can ise kaşlarını çatmıştı.
" hadi gidelim " deyip önden yürümeye başladım. Keremden bu okul ve diğerleriyle ilgili bir çok bilgi almam lazım...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÇEKİRDEK.
ChickLit" çekirdek gibisin ; insan senle bir kere tanışınca daha bırakamıyor. " babasının dayak atıp akşamları evden kovmasından dolayı dila iki erkek ile tanışır. yeni geldiği şehirde yeni okulunda bu iki erkekle tekrar görüşür hatta aynı sınıftalar ! kapa...