Bölüm 28

50 4 0
                                    

Gözlerimi açtığımda geçen geldiğim odadaydım.  Kokusundanda anlayabileceğim afkan ' nın odası.

Hemen yataktan kalktım.  Odadanda sessizce çıktım. Ortalıkta kimse yoktu neredeydi acaba? 

Bütün odalara tek tek baktığımda kimsenin olmadığını anladım.  En iyi gitmek sonuçta okulda görüşeceğiz.

Evin dış kapısındanda yavaşça çıktım önce bir eve gitmeli,  üstümü değiştirip okula gitmeli sonrada eda ' nın azına sıçmalıydım.

" dila! " arkamı döndüğümde  bir çift sinirden koyulaşmış gözleri gördüm.

" şey evde kimse olmayınca bende gidiyim dedim. "

" dün neden içtin?  Ve neden seni canın evinde yakaladım.  Ve en önemlisi beni neden aramadın !" gözlerimi yumup tekrar açtım.  O kelimeler beynimde yankılanıp duruyor.

Neden.  Seni.  Canın.  Evinde.  Yakaladım.

" birincisi afkan,  eda ile bara gitmiştim.  Öylesine içmiştim.  Can beni gördü ve bana yardım etti.  Eda çoktan gitmişti.. Ve ayrıca seni araması için can ' a telefonumu  verdim oda seni aradı ama açmadın şimdi suçlu benmiyim?  Ayrıca canın evinde yakaladım nedir ya ?"

" ben yanlış söyledim herneyse.  Ayrıca kimse beni aramadı telefonumda açıktı. O şerefsiz aradım deyip aramamıştır kesin.  Ona güvenme dila sakın. " bir sinif dalgası daha geçti vücudumdan.  Niye öyle birşey yapsın ki mal mı o?  Okulda kesinlikle ona soracaktım.

Afkan ' a birşey demeden yoluma devam ettim.  Ama afkan bana yetişti ve kolumdan tutup beni çevirdi.

" kusura bakm-" lafını kestim ve cevabından azda olsa korkacağım bir soru yönelttim.

" sana bir soru soracağım afkan.  Bana güveniyor musun yoksa güven miyor musun? " bunu öğrenmeliydim.  Bana güvenmiyorsa niye onla hala muhattap olayım ki.

Afkan bir süre sessiz kalınca yüzüme sahte bir sırıtış yerleştirdim.

" anlaşıldı. " dedim ve yürümeme devam ettim.  Salak! 

Yine kolumdan tuttu ve beni kendisine çekti . Çok...  Çok fazla yakındık.

" sana güveniyorum dila.  Kimseye güvenemiyeceğim kadar güveniyorum. " yaklaştı.  Yaklaştı.  Yaklaştı ve dudağıma küçük bir buse kondurdu.  İlk defa!  Ve bu sevdiğim erkekle olmuştu.  Sevdiğim erkek öpmüştü ilk dudaklarımı.

Utançtan başımı öbe eğdim ve dudaklarımı kemirmeye başladım.  Ufakda olsa beni utandırmaya yetmişti.

" domaterler kaça? "

" hı? "

" kıpkırmızı oldunda. " onzuna yalandan vurdum ve önden yürümeye başladım.  Bana yetişip kolunu omzuma attı ve beni kendisine çekti.  Şuanda tam sevgili gibiydik.

Evimin önüne geldiğimde durdum. " sen bekle hazırlanıp geliyorum. " dedim ve koşa koşa kapının önüne geldim.  Ağacın altından anahtarı çıkardım ve kapıyı açtım.  Sanırım kimse yok.  Neredelerki?

Mutfağada baktığımda buzdolabına yapıştırılmış notu gördüm.

" kızım biz ufak bir tatile Çıkıyoruz.  Dün gelseydin söyleyecektik ama gelmeyince bizde gittik.  Buzdolabında yemek var "

Okuduğum şeyle gözlerimi irice açtım.  Tatile çıkmakta nedir ya.  Ayrıca ben tekmi kalacağım!

Notu buruşturdum ve ayağımda sektirip bir kenara fırlattım. 

Odama girip üniformamı giydim.  Çantamıda hazırladıktan sonra saçlarımı salaş bir topuz yaptım. Harçılığımıda alıp evden çıktım.

" heleşükür gelebildin. " ona gözdevirdim ve yürümeye başladım.

" araban nerede senin? "

" yürümeyi seviyorum bugün yürüyerek gideceğiz" onu başımla onayladım.

Direk sınıfa çıktım önce eda ile sonrada can ' la konuşacağım. Eda beni görünce hemen yanıma geldi. Ama önce ben konuştum.

" dün neden beni bırakıp gittin eda? "

" ya ben özür dilerim gerçekten unutmuştum. "

" unuttum mu?  Unuttum ne eda?  Birdaha asla senle bir yere gitmeyeceğim.  Bu son olsun. " dedim ve sırama oturdum.  Gözleri dolmuştu ama bende sinirliyim.  Ona aldırmayacağım.

" bak özür dilerim dila nolur affet ya. "

" eda şimdi git sinirliyim zaten . Kötü bir söz söyleyip seni kırmak istemiyorum. " dediğimi ikiletmeden kendi sırasına geçti.

Üç ders boyunca eda ile konuşmamıştım.  Ne kadar zor olsada bunu başarmıştım.  Zor geliyodu.  Bir ay da kardeş gibi olmuştuk. 

Can ise hala gelmemişti.  Acaba yalan söylediğini anladığımı oda anlamışmıydı?  Sınıftan bir kız öğretmen masasına çıktı.

" hey millet biliyosunuz yarın tatil.  Bende bir parti veriyorum.  Sınıftaki herkes davetlidir. " deyip masadan indi. Herkes coşmuştu.

" gidecek misin? " diye sordu afkan.

" güzelim tatilimi heba edemem. Sen gidecek misin? " evet anlamında başını salladı.  O gitmeseydi kesin bende gitmezdim ama bütün kızlar sarkar şimdi.

" ya ben vazgeçtim.  Gelicem partiye. " tek kaşını kaldırdı.

" ne oldu birden bire? "

" ne olacak canım.  Uzatma işte geliyorum. " dedim ve defterimi karalamaya başladım. Bugün gidip bankadan dayımın yolladığı parayı çekecektim.  Ardından da alışverişe. Buraya geldiğimden beri çok fazla partiye gittim.  Hep öyle olacak gibi duruyor. 

Zil çaldığında hemen kantine indim.  Ve kendime yiyecek birşeyler aldım. O sırada gözüme can takıldı.  Yanında yine arkadaşları birde mal ilknur vardı.

Yanlarına gittim. " can beş dakika gelir misin? " dediğimde ilknur bana ölümcül bakışlarını attı. Aslında o bakışı atarken ne kadarda komikti.  Ona dil çıkardım.

Kantinin bir kenarına gittim. " gerçekten afkan ' ı aramadın değil mi? " ye sordum.  Cevap vermiyor gözlerini kaçırıyordu ki bundan yanılmadığımı anladım.

" pekala neden böyle birşey yaptın peki? "

" ben...  Sadece sana yardım ettim. Şimdi eğer onu arasaydım sana kızabilirdi o yüzden " aslında haklıydı kızabilirdi.  Ama öyle birşey yapması yanlış anlaşılmaya neden olmuştu.

" herneyse  ozaman ben kaçar "

ÇEKİRDEK.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin