V O O R W O O R D
Zoals de meesten weten, komt mijn hele "imago" hier op wattpad vooral van een fanfictie over tovenaars en heksen. Ik heb het boek altijd gehaat omdat de wereld in het verhaal niet van mij was en daarom voelde het ook nooit als mijn eigen verhaal.
Dit boek, daarentegen, is wel van mezelf. Want na een koortsachtige nacht waarin ik bezig was om het boek Tess d'Urbervilles uit te krijgen, tegelijkertijd bezig was met de serie 'Anne with an E' en ook nog in mijn achterhoofd zat met de geweldige film 'Little Women', zat ik vast in de tijdsperiode van de late 19e eeuw en droomde ik delen van dit boek - en toen besloot ik er heksen aan toe te voegen!
Dus ja: voordat je komt met een "dIt verHaal liJkt oP..."-comment: ik weet dat het hele vier-fracties-heksenschool dingetje verdacht lijkt, maar ik heb dat gewoon gebaseerd op waar een pentagram voor staat, wat je ook wel in het boek gaat lezen (of in het plaatje in de banner kan zien). Daarbij begon het idee voor dit boek met een droom over wat er in hoofdstuk 3 beschreven staat (wil geen spoilers geven), dus... dit verhaal is vooral te danken aan mijn onderbewustzijn en hoewel ik veel inspiratie heb gehaald uit allerlei verschillende series en films over hekserij, wil ik graag laten weten dat ik veel eigen research heb gedaan over dit onderwerp en mijn eigen ideeën er in verwerkt heb.
D I S C L A I M E R S
Het verhaal speelt zich ergens rond het jaar 1900 af. Ik ben geen historicus en de enige kennis die ik heb van die tijd, komt van een zielig middelbare schoolvak genaamd geschiedenis, heel veel Wikipedia pagina's en wat boeken die in die tijd zijn geschreven. Ik zal mijn best doen om de tijd zo goed mogelijk weer te geven zoals hij is, maar ik weet absoluut niet alles over deze tijdsperiode. Sommige plaatsnamen zijn daarbij verzonnen, anderen zijn echt. Neem alle feitelijke informatie vooral met een korreltje zout.
A F S L U I T I N G
Oké !!! Heel veel disclaimers !!! Klaar nu !!! Dacht dat ik wel wat achtergrondinformatie kon geven om mogelijke vragen te voorkomen
Dat was alles! Veel leesplezier (hopelijk)!
JE LEEST
Het Element
FantasyEris Foxglove is een heks. Ze groeit als een wees op in het Schotland van de late 19e eeuw. Volgens de nonnen in het weeshuis, heeft ze heidense gewoontes waar ze maar niet van af lijkt te kunnen komen, hoe hard ze zelf ook probeert of gestraft word...