-Az elsősök sorakozzanak ide,hozzám-kiáltotta az McGalagony.
-Veronica!Te velem jössz.-szólt oda Piton.Minden diák szépen sorakozva ment be a hatalmas ajtón.Amikor beértek a terembe,Veronica kicsit kellemetlenül érezte magát.Fogalma se volt,hogy melyik évfolyamba tartozik.
-Apa,mikor tudom meg,hogy melyik évfolyamba tartozok?-tette fel a kérdést végül.
-Holnap,amikor a többiek órán lesznek,te vizsgázol.Aznap estére már ki is fog derülni,ne aggódj.-nyugtatta meg a lányát.-Most beosszàk az elsősöket,addig a Mardekárosok asztala mellé fogunk állni.Utána te jössz,meg a másik új diák.
-Másik új diák?Szóval rajtam kívül más is érkezett idén?-értetlenkedett Veronica.
-Igen,általába nem nagyon jönnek év közbe,de lám,most egyből ketten is vagytok.-magyarázta Piton.
Ez után egy elég unalmas folyamatott kellett Veronicának végig néznie.Úgy érezte,mintha már órák óta álltak volna ott;ennek oka az izgalom.-Köszöntök minden elsőéves diákot.-mosolygott Dumbledore,mire mindenki tapsba kezdett.-Ebben az évben 2 új diákkal is bővül valamelyik évfolyam.Ezeket a diákokat most az iskola Teszlek süvege házakba fogja osztani,és holnap kiderül,hogy képességeik szerint melyik évfolyamba kerülnek.McGalagony professzor.-jelzett Dumbledore,mire McGalagony a listáról felolvasta az egyik nevet.
-Turner,David!
Veronicának a név hallatán elállt a lélegzete.Ez nem lehet-gondolta.Érezte,hogy kezd egyre szűkösebb lenni a légkör.
McGalagony David fejére helyezte a süveget.
-Hmm,lássuk csak...Igen,már látom.Griffendél!
-Piton,Veronica!-kiáltott a következő nevez McGalagony.Csak a diákok suttogását lehetett hallani.Például olyanokat,mint:"Pitonnak van gyereke?","Ki lehet vajon az anyja?","Biztos csak örökbe fogadta".
A Griffendélesek asztalánál ülő David egy másodpercig döbbenten nézett Veronicára,majd átváltott egy gúnyos mosolyra.
A lány nagyon elbizonytalanodott,de elindult a süveg felé.Harryék szinte remegtek az izgalomtól a Griffendélesek asztalánál.
Mikor Veronica oda ért,leült a székre,majd a tanárnő felhelyezte a süveget a fejére.
-Nem hittem volna,hogy ezt egyszer megérem,de sikerült.-mondta a süveg,mire a diákoktól elhangzott egy "szintúgy" beszólás.-Na,de lássuk csak.Nincs esetleg valami kívánságod,mint drága jó báttyádnak?-tette fel a kérdést a süveg,mire a suttogás abbamaradt.Vajon ki lehet a báttya?-gondolták sokan.
-Nincs kívánságom.-felelte hanyagul Veronica.
-Akkor nekem kell döntenem.Ó,igen már látom.-habozott tovább.-Mardekár!-mondta ki a süveg,mire az egész terem tapsolni kezdett.Piton,akinek arca csak úgy ragyogott,próbálta elrejteni örömét,de nem tudta.Elmondta lányának,hogy bármelyik házba kerüljön,ő ugyan úgy szeretni fogja,de legbelül remélte,hogy Mardekáros lesz.
Draco,pedig annyira örült,hogy kiszaladt és megölelte Veronicát,mire a terem döbbent huhogásba kezdett.
Harry,pedig kissé el volt keseredve,viszont tudta,hogy ettől ugyan olyan marad a kapcsolatuk.
-Malfoy,azonnal üljön le!-utasított McGalagony.Draco megfogta Veronica kezét és magával húzt a Mardekárosok asztala felé.
-Monstro,menj arrébb!-parancsolt rá a fiúra,majd leültette Veronicát.-Mondtam,hogy Mardekàros leszel.De mit is várhattam volna,szinte csak Mardekárosok között nőttél fel.-büszkélkedett Draco.
Veronica apját kereste szemével.Piton már a tanárok asztalánál ült,s mikor összetalálkozott a tekintete lányáéval,mosolyogva biccentett egyet,mire Veronica is így tett.
Ezután Veronica Harryéket kereste tekintetével.Harry és Hermione szomorúan mosolyogtak a lányra,Ron pedig rá se nézett,csak maga elé meredt.Veronicát ez eléggé szíven ütötte,így úgy döntött,hogy inkàbb a vacsorájával foglalkozik.
-Ronald,nem szégyelled magad?-suttogta oda neki Hermione.
-Nem rá haragszok!-csattant fel Ron.
-Akkor?Rá se nézel.
-A Teszlek süvegre.Az ő hibája,hogy a Mardekárba került.
-A süveg oda oszt be....-kezdett bele Hermione,de Harry félbe szakította.
-Ne ez legyen a lényeg már!Nem számít,hogy melyik házba van,ugyan úgy a testvérem,és a barátotok marad.
-Malfoy el fogja rontani.-jelentette ki Ron.
-Ron,eddig is sokat volt Malfoyyal ezt te is tudod.Valami szinten rokonok.-jelenttte ki Harry,kisebb dühvel.
-Jó,rendben,befogtam.
Később Veronica már a háló körzetbe tartózkodott,és Lupinnak írt levelet.Kedves Remus!
Hát,Mardekáros lettem.Őszintén örülök neki,bár kicsit sajnálom,hogy nem lehettem ugyan abba a házba,melybe sok családtagom és barátom tartozik/tartozott.
Viszont van egy kis gond.David Turner is Roxfortos diák lett.Méghozzá Griffendéles.Nem tudom,ha emlékszel-e rá.Ő Lucy Turner testvére,aki annyit piszkált.És nem mellesleg jártam is Daviddal.Én hülye...Mindegy is,remélem ott minden rendben.Válaszodat váromVeronica
VOCÊ ESTÁ LENDO
Az Utolsó Lélegzet [BEFEJEZETT]
Fantasia"-Nem teheted!-ordította Harry a lánynak. Hirtelen vette fel ezt a hangnemet, szinte semmi előzmény nélkül. -Muszáj.-suttogta Veronica elhaló hangon.-Így háború nélkül megmenekültök. -És veled mi lesz?Apáddal mi lesz?A barátaiddal mi lesz?-hadarta...