"Expecto Patronum!"

1K 45 0
                                    

-Igen,én foglak vizsgáztatni ma.Na,de akkor kezdjük is!-csapta össze a vizsgátsztató a kezét.
-Öhmmm....Mit kellene csinálnom?-kérdezte zavarodottan Veronica.
-Kérdéseket fogok feltenni.Először könnyebbeket,utána pedig haladunk.-válaszolta olyan hangsúllyal,mintha Veronicának kellett volna tudnia.-Tudod mit?Nem is.Be kell mutasd az adott varázsigét a kérdés mellett.Hisz Perselus Piton lányának nem okozz gondott.-gyúnyolódott a vizsgásztató.Veronicának egyből nagyon rossz érzése támadt.
-Kezdjük.Legyen mondjuk az első a Wingardium Leviosa varázsige.Hajrá.Itt egy alma,lássuk mit tudsz.
Veronica az alma fele tartotta a varázspálcát,és elmondta a varázsigét.Az alma lassan elkezdett felemelkezdni az asztalról.
-Jó,jó ez még nem volt nehéz.Kinyitnád az ajtót?Elég meleg van itt.-legyezte magát a férfi.
A lány valamiért úgy érezte,hogy ez egy trükkös kérdés ezért az Alohomora varázsigét használva nyitotta ki az ajtót.A vizsgásztató kissé döbbenten nézte a lányt.
-Okos.A fiú,akit előtted vizsgáztattam,odament,és kinyitotta.De látom te értetted a cél....-mesélte a férfi,de egyszer csak McGalagony professzor lépett be,a már nyitott ajtón.
-Bocsánat Robert,hogy így magára rontottam,de Albus vizsgáztatás után várja az irodájába.-közölte a tanárnő
-Köszönöm,hogy szólt Minerva.
McGalagony egy halvány mosolyt küldött Veronica felé,amit a lány viszonzott,majd sarkon fordult és kiment.
-Folytatjuk.-jelentette ki -mostmár ismert nevén-Robert.
Már vagy fél órája tartott a vizsgásztatás,amikor Robert kezdett kétségbeesni.Eddig egy olyan varázslatot se tudott mondani Veronicának,amit ne tudott volna végrehajtani.
-Lehet,hogy elég bizar kérdés lesz,de azért megpróbálkozom.-törölgette Robert a homlokát.-Tudsz patrónust idézni?
Veronica először kicsit megszeppent,viszont válaszolt.
-Igen,uram,tudok.De úgye nem azt kéri tőlem,hogy idézek patrónust?
-Miért nem kérhetném?Ha tudsz,bizonyísd is be.-állt arrébb az útból.
A lány nem nagyon gyakorolta ezt,utoljára akkor idézett,amikor apja tanította neki.
Felemelte a pálcáját,legyintett vele egyet,és közben elmondta a varázsigét.A pálca végéből egy gyönyörű szarvas jött elő.A vizsgásztató tátott szájjal nézte,ahogy a szarvas körbe szalad a termen,majd miután eltünt,a férfi ugyan úgy tátott szájjal állt.
-Hát ez....Ha lehetne már egyből hetedikbe tennélek,de életkorod szerint,most csak negyedikbe mehetsz.-Robert arcán még mindig döbbenet ült.-Rendben,befejeztük.
-Köszönöm,viszlát.
-Várj!-szólt Robert a lány után.-Párbajoztál valaha?
Veronica elsápadt.
-Apával egyszer gyakorlás képpen.De azon kívül nem.
-Holnap,ugyan itt,ugyanebben az időben várlak egy párbajra.-jelentette ki a férfi,majd a rémült lányt otthagyva,kilépett az ajtón.

Az Utolsó Lélegzet [BEFEJEZETT]Onde histórias criam vida. Descubra agora