Dodatky III. - Základní telepatické pojmy

77 17 0
                                    

Telepatický Štít umožňuje skrýt vzpomínky obránce (O.) Před zrakem aktéra (A.). O. ví, o jaké vzpomínky se jedná a zná jejich přesný obsah. Je možné i skrýt určitý počet vzpomínek za dvojitý Štít, takže část těchto vzpomínek je pod dvojitou ochranou a je mnohem obtížnější se k nim dostat. Z letmého nahlédnutí A. za štít navíc nejde rozeznat, zda je dvojitý či prostý, tento typ je však obtížnější na udržení. Účinnost štítu záleží čistě na síle mysli O. a schopnotech A.. Udržet štít je pod silným nátlakem velice obtížné a O. musí být zpravidla na stejné či ideálně vyšší úrovni než A., aby toho byl schopen.

Telepatický Zámek je posledním a nejradikálnějším způsobem, jak udržet část vzpomínek O. před A. v bezpečí. O. ho použije jen v tom nejkrajnějším případě, když už nemá žádnou jinou možnost kromě vyzrazení informací. O. může uzamknout část svých vzpomínek do koutku své mysli před A., ale i před sebou samým. Nadále bude vědět jen to, čeho se velmi přibližně vzpomínky za Zámkem týkaly, nemůže se k nim však dostat, ani kdyby sám chtěl. Tím v podstatě zablokuje A. možnost dostat se k těmto myšlenkám silou, nebo nátlakem přes ovládnutí zbytku mysli O.. Při vytvoření Zámku určí O. jednu osobu, Klíč*, která se jako jediná může k těmto vzpomínkám dostat. Klíči se při jeho zvolení promítne veškerý obsah zámků a je nadále na něm, jak s těmito informacemi naloží. Ve výjimečných případech, kdy se O. nakonec dostane na svobodu, můžou se jí na výslovný Klíčův příkaz vzpomínky zablokované zámky vrátit. Vytvoření Zámku je velmi obtížné a zvládnou to jen osoby se silnou vůlí.

telepat x Telepat

Pojmem telepat se označuje osoba schopná komunikace pomocí myšlenek. Jsou to tedy například měniči podob, kteří telepaticky komunikují ve své zvířecí podobě, obyčejní elfové a atirové nebo lidé, kteří se byli schopni tuto dovednost naučit.

Naproti tomu Telepat je člen speciálně vyškolené elfské či atirské skupiny, který se telepatii po mnoho let učil a trénoval, než tento titul získal. Telepatie se dělí podle své obtížnosti na sedm úrovní, z nichž prvních pěti dokáže s dostatečnou pílí a výcvikem dosáhnout skoro každý, zatímco šesté a sedmé úrovně dosahují jen ti nejnadanější a nejlepší Telepati.

*Oficiální název této osoby je Strážce myšlenek, telepatové jí však říkají slangově Klíč.

Dvě stranyKde žijí příběhy. Začni objevovat