„Zkus se lidem víc otevřít, Anno, třeba tě překvapí."
„Domácí skřítci jako dneska stávkujou?"
Bylo ráno druhého září a Anna Beketová již oplývala sarkasmem. Nemohla si pomoci, když vešly s Tracy bok po boku do Velké síně a ona uviděla, co se nachází na stolech. Jediné, co viděla, byly párky, bábovka a chléb.
„A bude hůř," řekl Blaise a zakousl se do bábovky, která mu podle jeho šklebu moc nezachutnala.
„Jak to myslíš?" zeptala se Anna a hledala u zmijozelského stolu místo. Sedla si vedle Millicent Bulstrodeové, kterou měla z celé koleje snad nejméně ráda.
„Počkej, až uvidíš rozvrh," řekl Blaise vědoucně a odsunul od sebe talíř s bábovkou. Vzal do ruky jeden papír z hromádky, která ležela uprostřed stolu, a prohlédl si jej. Tracy se pohotově natáhla přes stůl a Blaisovi papír vytrhla z ruky, za což od Blaise samozřejmě schytala pár nepěkných poznámek.
„Jak jako, že nás bude Obranu učit Snape?!" vyjekla po chvilce zkoumání jejich rozvrhu. Anně se roztáhly zorničky. Doufala, že špatně slyšela a tak se přisunula blíž k Tracy a koukla jí přes rameno. Slyšela dobře. Pod nápisem Obrana proti Černé magii se nacházelo jméno Severus Snape napsané úhledným šikmým písmem.
Anna se předklonila, aby se podívala k učitelskému stolu. První, na koho jí sjel zrak, byl samozřejmě ředitel Zmijozelské koleje. Seděl u stolu se svým tradičním nicneříkajícím výrazem a černýma očima mlčky sledoval dění v Síni. Vedle něj seděl muž, kterého Anna nikdy neviděla. Byl podsaditý a trochu tlustější, cpal se párkem a měl výraz nefalšovaného dobráka. Další profesory Anna znala. Byla tady madam Hoochová, profesorka Prýtová, profesor Kratiknot, madame Pomfreyová, Rubeus Hagrid, profesorka Sinistrová, profesorka McGonagallová a samozřejmě Albus Brumbál, ředitel školy. Chyběla pouze profesorka Trelawneyová, která učila jasnovidectví, ale tu Anna nikdy neviděla a podle slov Tracy ani nebylo o co stát. Po chvíli si Anna uvědomila, že na sobě cítí něčí pohled. Instinktivně očima zavítala k učitelskému stolu a navázala oční kontakt se svým novým profesorem Obrany. Jemně kývla na pozdrav, ale on nehnul ani brvou, namísto toho jí nadále propaloval pohledem, který by mohl zabíjet. U učitelského stolu nebyl nikdo oblečen růžově, z čehož Anna usoudila, že profesorka Umbridgeová je následující rok mučit nebude. Nikdo vlastně nečekal, že by se vrátila po tom, co jí udělala Weasleyova dvojčata.
„Lektvary bude učit nějaký Horácio Křiklan," četla Tracy rozvrh.
„Jo, to je ten chlápek vedle Snapea." řekl Blaise a založil si ruce pod bradu. „Kde jste vlastně včera byly? Nepřišly jste na večeři."
„Neměly jsme hlad," řekla Anna pohotově a Tracy rychle kývla.
„No o moc jste nepřišly. Moudrý klobouk akorát žvanil něco o tom, ať jsme v této zlé době stateční a silní," řekl Blaise a protočil očima.
„Hned první hodinu máme lektvary s Nebelvírem, se kterým máme i Obranu. Přeměňování máme tentokrát s Mrzimorem - jupí, žádný Geoff Rockwood - Dějiny čar a kouzel máme sami, stejně jako Kouzelné formule." předčítala Tracy rozvrh, zatímco Anna snídala.
„Tento rozvrh vypadá fakt dobře," řekla Anna, když si představila, že se s Havraspárem nemusí vůbec potkat.
„Pojďte už, máme jen pět minut," řekl Blaise a jeho kamarádky se takřka okamžitě zvedly ze židlí a následovaly ho do učebny Lektvarů.
Když všichni tři přišli dovnitř, učitel tam ještě nebyl a spousta žáků taky ne. Zmijozelská trojice si vzala knihy ze skříňky a našla si místa. Anna s Tracy obsadily zadní místa, zatímco Blaise se vydal za Dracem, Crabbem a Goylem. Na cestě do lavice si Anna všimla Draca. Neviděla ho sice jen měsíc, ale jí připadalo, jakoby ho neviděla roky. Měl nový účes a vypadal ještě vyšší. Stál opřený zády o stěnu před katedrou a koukal do země, Anně nevěnoval ani jediný pohled.
ČTEŠ
JEDINÁ Z KRUVALU ━━ ❨ draco malfoy. ❩ ✓
FanfictionNadané čarodějce Anně se stala nehoda, kvůli níž musí opustit kruvalský institut a přestoupit do Školy čar a kouzel v Bradavicích. Přestože se jí náhlá změna vůbec nelíbí, brzy si ve zmijozelské koleji nachází výborné přátele. Rovněž si získává důvě...