"Jisung benim bir arkadaşım var." Felix sabah uyandığı gibi Jisung'u aramış kuklacılar hakkında bilgi alabilecekleri bir yer bulduğunu anlatıyordu."Arkadaşımın adı Hyunjin gittiğim dans kursundan tanışıyoruz. Bunun sevgilisi de kukla olmuş bir zamanlar. Ondan da bilgi alabiliriz." Jisung arkadaşına, dün akşam Lee know adındaki kuklacısının zihnine girdiğini daha anlatmamıştı.
Sabah gözlerini telefonun çalmasıyla açmıştı. Hangi ara anlatacaktı ki?
"Felix" Jisung Felix'in aksine uykulu çıkan sesiyle konuşmuştu. "Saat daha sabahın 6'sı ve bugün cumartesi. Bilmem farkında mısın?"
Felix oflayarak arkadaşına söylendi "Burada senin için endişeleniyorum."
Jisung arkadaşının onun için endişelenmesini anlamıştı ama bunu sabahın köründe yapmasına gerek yoktu. "Seni anlıyorum ama izin ver biraz daha uyuyayım olur mu?" diye sordu.
"Tamam uyu 5 saatin daha var. Sonra Hyunjin'lerle bulaşacağız. Sevgilisinin adı Seungmin. Kuklacılar hakkında bir sürü şey biliyor." Felix Jisung'un sosyalleşmeyi sevmediğini biliyordu.
Jisung uykulu olduğu için geçiştirmek istemişti "Kuklacılar hakkında ben de bir sürü şey biliyorum dün Lee know anlattı. Ama illa buluşuruz diyorsan buluşalım. Lütfen daha fazla bir şey söyleme görüşürüz".
Felix bir şey diyemeden telefonun yüzüne kapandığını anlamıştı. Lee know kimdi? Bunu Jisung'a sormayı aklının bir kenarına kazımıştı. Kendisinin de uyuması gerektiğini düşünüp uykusuna dönmüştü.
Jisung da uyumak istiyordu ama telefonu kapattığı gibi uykusunun gittiğini hissetti. Uykusunu getirir diye kitap okumayı düşündü. Kütüphaneden aldığı 'Kuklasına aşık olan kuklacı' kitabını aldı.
Kitabı baştan okumaya başlamıştı. Eski zamanda geçiyordu. Bundan 1000 yıl öncesi falandı. Ayrıca çocuk kitabı olmasına rağmen kendi yaşındaki insanlar için bile çekici bir kitaptı. İlk sayfasını okumaya başladı.
"Bir varmış bir yokmuş kuklacılar ve insanlar kardeşmiş herkes mutlu bir şekilde yaşarmış. Yine herkesin mutlu yaşadığı bir günde iki çocuk doğmuş. Biri insanmış diğeri kuklacı. Bu iki çocuğun bir özelliği varmış ruhları aynı sudan yaratılmış. Herkes birbirinin kaderi olduğunu düşünmüş. Düşünmeyenler de varmış elbet. Aynı gün doğdukları için kuklacı insandan daha yavaş büyüyecek ve aralarında saçma bir görüntü çıkacak diyorlarmış. Bekledikleri gibi olmamış. 5 yılda 1 yaş alan kuklacı bebeğin vücudu insan olandan daha hızlı gelişmiş. Bunun anormal olduğunu düşünmüş insanlar. Kendilerini savunmasız hissetmişler. Eğer kuklacı ırkı onlardan hızlı gelişirse tehlikeye gireceklermiş. Yinede kuklacılara ihtiyaçları varmış. Bu nedenle kuklacılardan habersiz onlara büyü yapmaya karar vermişler. Bu sırada kuklacılar insanlardan rahatsız olmaya başlamış ciddi durum olmadıkça onları iyileştirmeyecekleri konusunda anlaşmışlardı."
Jisung bu paragrafı okuduğunda Lee Know'un anlattığı şeyle tamamen uyuştuğunu fark etmişti.
Uykusu gelmeye başladığında biraz daha okuyup kitabı bırakmayı düşünmüştü. Sayfalarda ilerledikçe olan olaylara şaşırmaya başlamıştı.
"Bm getirilen yeni kurallarla babasının ölümünden sonra ayrıldığı köyüne geri dönmüştü. Bir insana bağlanmak zorundaydı. Kalbinin gittikçe yavaşladığını düşünüyordu. Köyün orta alanına ulaşınca nefesinin kesildiğini hissetti. Önce dizleri üzerine çöktü ardından cenin pozisyonunda yere kıvrıldı ölüyor muydu? Alnında hissettiği elle gözleri hafifçe açıldı 'İyi misiniz?' diyordu heykele benzeyen çocuk. Bilinci kapanmadan önce kendini o insana bağlamayı başarabilmişti"
Jisung'un gözleri beynine ihanet edip kapanmıştı. Uykusuna dönmeden önce zihninde canlanan son şeyse kendi heykel çocuğu olmuştu.
❄️
Felix arkadaşının kolundan çekiştirip buluşacakları kafenin önünde durdu. Jisung uykulu haliyle kabul etmiş olsa da şu an istemiyordu.
"Ya sen konuşsan ben gelmesem" diyip mızmızlandı Felix'e. Felix kaşlarını çatıp "Kukla olan ben miyim?" demişti.
Jisung'un yüzü düştü çünkü arkadaşı haklıydı. Ayaklarını sürükleyerek kafeye girdi. Felix yanında ilerlerken tanıdık yüz görmesiyle gülümseyerek el sallamıştı.
Hyunjin Felix'e karşılık verdiğinde Jisung arkadaşının baktığı yere bakmıştı. Uzun sarı saçları olan bir çocuk gülümsüyordu. Benim heykel çocuğumdan yakışıklı değil ama idare eder diye düşünmüştü.
Oturdukları masaya geldiklerinde Hyunjin'in yanına Felix, Seungmin'in yanına da Jisung oturmuştu.
Seungmin elini uzatıp Felix'e "Ben Seungmin" demişti. Felix'te gülümseyerek karşılık vermişti "Ben de Felix. Hyunjin seni çok anlattı".
Ardından Jisung'u göstermiş "Bu da Jisung size bahsettiğim arkadaşım" diyerek sözlerini bitirmişti. Jisung'a bakış atıp kaş göz yapmış selam vermesini istemişti.
Jisung kısaca "Selam" derken Seungmin sevecenlikle Jisung'a bakmış "Kukla olmuşsun çok şanslısın" demişti.
Jisung bu sözlerle şaşırmıştı bu bir şans mıydı? Hyunjin masanın üstünden Seungmin'in elini tutmuş ağzını oynatıp seni seviyorum demişti. Bir şey için güç vermeye çalışıyor gibiydi.
Seungmin Hyunjin'e gülümseyip Jisung'un şaşırmış yüzüne geri bakmıştı. "Eğer kukla olduysan bir hastalığın vardır."
Jisung kafasıyla onayladı. O sırada Felix Seungmin'e bakıp "Seninde hastalığın mı vardı?" demişti.
"Ben ileri seviyede kanserdim. Doktorlar ölüm tarihimi bile vermişti. Sonra bir kuklacı beni kuklası yaptı ve iyileştim." Jisung Lee know'un bundan bahsettiğini hatırlamıştı.
Felix'e hala konuşmalarını anlatmadığı için Felix dediği şeye şaşırmıştı. Hyunjin'in ise eski günleri hatırladığı için morali düşmüştü.
O zamanlar sevgilisinin öleceğini düşünmüş tanrıya onun yerine kendisini alması için yalvarmıştı.
"Jisung o zaman sen iyileşebilir misin? Anksiyete krizlerin bitecek mi artık?" Diye dolan gözleriyle konuşan arkadaşına baktı Jisung.
Sesi çok duyulmayacak bir şekilde "Bilmiyorum" demişti.
Seungmin kuklacılar hakkında bilgi vermeye devam etti. Onların tamamen zararsız aksine yararlı olduğunu anlatmıştı. Her şeyi anlatmayı bitirdiğinde Jisung'a son bir soru sormuştu.
"Kuklacının adını biliyor musun?" Jisung başıyla onaylayıp sakince "Lee know adı" demişti.
Felix Jisung'a bu olayı anlattıracaktı ama önce kafeden çıkmaları lazımdı. Jisung kibarlık olsun diye Seungmin'in kuklacısının adını sormuştu.
"İnsan dünyasında kullandığı adı Chan'dı ama kuklacı adı Chris'miş" dedi.
Jisung'un kafası karışmıştı "İki tane adları mı var?".
"Bazıları iki tane ad kullanıyorlar. Büyük bir ihtimalle Lee know dediğin çocuğun da başka adı vardır." Jisung anladım dercesine başını salladı.
Acaba Lee know'un insan adı neydi? Tanışıyorlar mıydı? İçi Seungmin sayesinde rahatlamıştı.
Seungmin ona kendi telefon numarasını vermiş eğer aklına bir şey takılırsa sormasını söylemişti.
Kafeden ayrılmış ayrı yerlere gidecekken Seungmin durup söylemeyi unuttuğu şeyi Jisung'a söylemişti.
"Bu arada bir kuklacının senin bedenini kuklası olarak seçmesi için 2 tane şey lazım birincisi onunla temas kurman ikincisi herhangi bir hastalığa sahip olman. Bu yüzden kuklacınla en az bir kere karşılaşmış olmalısın."
🗣️👤
"Kuklasına aşık olan kuklacı" kitabının bu kitapta önemli bir rolü var. Yani ileriki bölümlerde de göreceğiz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Puppeteer
Fiksi Penggemar» İnsanların haberi olmadan insanlarla beraber Dünya'yı paylaşan kuklacılar yaşamak için kuklaya ihtiyaç duyarlar. Kuklacı Minho, tek arkadaşı dışında kimseyle konuşmayan ve anksiyetesi olan Jisung'u kuklası seçer. Peki bundan sonra ne olacaktır? ...