Plnohodnotné výmluvy

1.3K 34 2
                                    

Draco

Když nenápadně proklouzl mezi dveřmi zapomenuté učebny, naposledy se otočil a věnoval Nebelvírce úsměv.

Ve sklepení na něj už čekal Blaise, který se při pohledu na něj pouze v černém saku neudržel a vypsrkl smíchy. ,,Jak je možné, Draco, že jdeš z obchůzky hradu s Grangerovou bez košile?" zeptal se se smíchem, protože mu bylo jasné, že by jeho Zmijozelský kamarád na Grangerovou ani nesáhl, a tak si ho jen dobíral. Tedy, alespoň si to myslel. Na to Zmijozelský princ zakoulel očima, načež zachytil pobavený výraz kamráda a dál pokračoval směrem ke Zmijozelské místnosti. Blaise ho však rychle dohnal a pokračoval. ,,Když se muchluješ s nepřítelem, alespoň si potom uprav vlasy." podotkl naoko vážně. Dracův obličej na vteřinu stuhl, ale ihned se mu vrátil jeho klasický úšklebek. Druhý Zmijozel si toho však všiml a zastavil ho. ,,Draco, to vážně nebo si ze mě střílíš?" pověděl naprosto vážně a tvář mu zkameněla. Zmijozelský princ právě zvažoval, jestli to nejlepšímu kamarádovi říct nebo mlčet. Ihned ale usoudil, že tohle je věc, kterou určitě nebude říkat nikomu, ani jemu. Nebude mu přece říkat, že mu košili Nebelvírka doslova srthla z těla, že.

Proto se na něj otočil a s naprosto monotóním hlasem spustil. ,,Zabini, ty jsi snad upadl na hlavu, ne? No vážně, za koho mě, Pro Merlina, máš?" zavrčel. ,,Grangerová je neskutečně neomalená, ale toho sis jistě všiml." a bez čekání na kamarádovu odpověď pokračoval. ,,Měli jsme malou hádku v pracovně a ta slizká čarodějka na mě chsrtla dýňový džus. No vážně, co tě to dnes napadá za kraviny? Vypadám snad, že bych se nechal stáhnout ?" zeptal se. Věděl však, že to byla jen řečnická otázka, protože to by Zmijozel nikdy neuděl, že? Zabini si ho nedůvěřivě prohlédl, ale nijak na to nezareagoval. Jestli si myslel, že lže, neřekl to.

Když se dostal do Společenské místnosti, byla, díky Merlinovi, prázná. Bylo taky dlouho po večerce, ikdyž na to Zmijozelští nijak moc nedbali. V pokoji byli ještě všichni vzhůru a když ho viděli přicházet, jeden vedle druhého si ho sjeli velice překvapeným pohledem, avšak ani jeden nic neřekli. Možná, že za to mohl výraz, který po nich hodil, když si ho prohlíželi, a tím všechny umlčel.

Když ležel v posteli a poslouchal ostatní Zmijozely, kteří ještě nad něčím diskutovali, myšlenkami ubíhal jinam. Ubíhal do opuštěné učebny lektvarů, kde mu Grangerová - jeho sokyně po dlouhá léta - vzdychala do ucha a opakovaně křičela jeho jméno.

Hermiona

Hnědovláska potichu proplula obrazem do Společenské místnosti, kde na ni čekala Ginny. Když ji uviděla, radostně jí zamávala a přisedla si k ní. ,,Kde jsou Harry s Ronem?" zeptala se šeptem. ,,Před chvíli jsi je minula, šli už spát. Zdržela ses totiž víc, než jsme čekali." odpověděla ospale rudovlasá kamarádka. ,,Ginervo, víš kolik má tahle škola pater? A těch věží?" odpověděla Hermiona a pozorovala její reakci. Ta se zasmála a odpověděla, že má asi pravdu. ,,Proč máš tak rozcuchané vlasy? A taky jsi nějak veselá, na to že ses vrátila od tvého nepřítele číslo jedna." zeptala se a kriticky jí sjela pohledem. ,,A ty bys je neměla, kdybys musela trávit tolik času, a ještě navečer, s Malfoyem? Div se mi všechny vlasy nezježily, kolikrát jsem se s tím hadem za večer hádala." poznamenala. ,,A taky - nejsem šťastná s nějaké hlídky s Malfoyem, ale právě z toho, že jsem se z ní dostala živá a můžu jít s klidným svědomím spát." odfrkla si a doufala, že její lež neprokoukne. Rudovláska se zasmála a poplácala ji s lítostí po zádech.

Hermiona neměla v úmyslu povědět jí byť jen střípeček z dnešní hlídky. Kdyby je někdo zaslechl nebo se to provalilo mezi studenty? Pro Merlina, kolik musela porušit bodů Školního řádu? A co teprve Harry s Ronem? Pro Merlina, Harry by s ní nemluvil. Věděla, jak ho nesnáší... Byli neptřátelé už od prvního ročníku, od prvního setkání. A co teprve Ron! Sice k němu nic necítila už od jeho slavné aférky s Levandulí, ale i tak by to byla rána pod pás. Dobře, možná si veškeré naděje, které měl - a že byly velké - pokazil jistou kudrnatou přísavkou, ale i tak se od nich očekávalo, že jednou v budoucnosti spolu skončí. A kdyby se Ron dozvěděl, co se ještě před chvílí odehrávalo v nepoužívané učebně pátého patra, prvně by zaškrtil Zmijozela a pak ji. A ikdyž se za to řítila do pekla, právě tam myšlenkami skončila. Právě v pátem patře, v nepoužívané učebně, kde se oddávala tvrdým přírazům Zmijozelského prince a jeho vášnivým polibků. Ano, zaručeně skončí v pekle.

Dej mi víc - DramioneKde žijí příběhy. Začni objevovat