Hadi to pochopili

1.1K 39 2
                                    

Hermiona

Ačkoliv se to snažila Nebelvírka krotit, měla náladu značně pod psa. Možná, že to nebylo správné slovo. Byla naštvaná. Naštvalo ji, že je musel ten idiot Zabini vyrušit, ikdyž sama nevěděla, proč ji to tolik štvalo. Přece - zase o tolik nešlo, ne? Co si to nalhává - jistěže šlo...

Když se ten večer dostala do Společenské místnosti, kvůli vyrušení jistým hadem přišla dřív, než všichni čekali. Naštvaně sebou praštila na pohovku a zamračila se. Co si myslel, Zabini? Do ticha si odfrkla a přešla zmatené pohledy jejích kamarádů. ,,Co se stalo, Hermiono?" Zeptal se jako první Harry, sedící naproti v křesle. ,,Nic." odsekla potichu hnědovláska. ,,To Malfoy, že? Zase ti nadával, mám pravdu?" ozval se Ron, se značně nevrlým tónem. Když na to Hermiona neodpověděla, pochopil to jako ano a pokračoval. ,,Já toho rozmazleného zmetka prokleju, to vám říkám!" zaburácel, načež se zvedal, že půjde za ním. ,,Ne, Ronalde." zavelela Hermiona ledovým hlasem a bez dalšího slova vstala a odešla. ,,Ta je zase protivná." zamračil se rudovlasý kamarád a posadil se zpátky.

Nebelvírka by mohla prohlásit, že následující dny byly tiché.

***

Zmijozelská místnost byla zaplněná studenty. Někteří hráli Kouzelnické šachy, jiní psali úkoly a naše Zmijozelská parta seděla na pohovce u krbu. Venku bylo škaredé počasí a nikomu ze studentů se nechtělo trávit čas venku.

Pansy právě dodělávala v tichosti úkol do Přeměňování a okázale ignorovala kamarády sedící vedle ní. Blaise předstíral, že čte v učebnici, ale jeho zamyšlený a prázdný pohled v knize říkal něco jiného. Draco mlčky seděl na pohovce, s jeho náladou, kterou si držel už od poslední hlídky a Theodor, sedící vedle něj, něco čmrkal na pergamen. Nedalo by se říct, že by mezi čtyřmi hady panoval klid - bylo mezi nimi jisté napětí. Jak by taky ne, když se Pansy z ničeho nic chovala k Blaiseovi poněkud otažitě, Dracovi se několik dní držela až moc dobrá nálada, kterou před pár dny vytřídala naopak velice kousavá nálada, Blaise byl z toho všeho jednoduše zmatený a Theodore jednoduše nevěděl, co s tím. Proto raději všichni mlčeli a předstírali, že něco dělají, aby se vyhli neodvratnému vyvrcholení tohoto divadla.

Když se Draco o dvacet minut později zvedl, s tím, že si jde něco vyřídit, kamarádi na něj zmateně pohlédli, ale nechali ho bez jediného slova odejít.

Když za sebou zavřel dvaře Společenské místnosti, Blaise okamžitě zaklapl knihu a hodil ji na stolek, kde Pansy psala úkoly. Vysloužil si káravý pohled, ale přešel to. ,,Víte..." začal opatrně. ,,V poslední době se něco děje. A já vám musím říct něco zvláštního, čeho jsem si všiml..." pokračoval a vysloužil si zaujatý pohled od kamarádů. ,,Jde o Draca. Mám takovou bláznivou teorii, kterou se snažím vypudit z hlavy, ale nejde to." ,,Tak sem s tím." pobídl ho Theodore, kterého to očividně zaujalo. Všichni si totiž všiml náhlé změny Zmijozelského prince.

,,Jde o to hlavně v posledních týdnech. Vím, že to, co řeknu, se vám bude zdát bláznivé, ale nejdřív mě vyslechněte." pokračoval potichu Zmijozel, načež rukou ukázal kamarádům, aby si přisedli blíž k němu. ,,Pro Merlina, tak už to vyklop." zavrčela Pansy, která se posadila vedle něj z druhé strany. ,,Dobře. Moje bláznivá teorie je, že možná... Možná náš Draco pálí za Grangerovou. Pokud už spolu něco nemají..." řekl Zmijozel a jeho kamarádi na něj vykulili oči. Byl to příliš velký šok a chvíli potřebovali informaci kamaráda vstřebat. Pak se černovláska prohla a rozesmála. ,,To asi těžko, Zabini." vydechla a Theodore přikývl.

,,Poslouchejte - Když spolu měli první hlídku, vrátil se bez košile. Tvrdil, že ho polila, ale faktem zůstává, že se vrátil z obhlídky s Grangerovou bez košile. A před pěti dny, kdy měl další hlídku s Grangerovou, jsem na ně narazil v Dívčí umývarně. Oba byli rozcuchaní a udýchaní." vychlil se sebe potichu Blaise a Pansy s Theodorem opět vykulili oči. Následovalo dlouhé ticho. ,,Hele, já vím, že se vám to zdá jako - " ,,Ne, Blaisi, taky jsem něco viděl." oznámil mu Theodor, který se zamračil. ,,Možná, že je to pitomost, ale když jsem šel ráno po večírku k nám do pokoje, potkal jsem Grangerovou. Měla na sobě pokrčené šaty z minulé noci a chlapecké sako." dokončil a kamarádi po něm švihli pohledem. ,,Chchi říct, kolik studentů, kromě nás, Zmijozelských džentlmenů, nosí oblek?" podíval se vševědoucně na Pansy, která přikývla. ,,Takže Grangerová se vracela od někoho. A buďme upřímní, kdyby jí sako nedal Draco, tak kdo jiný?" nadzvedl obočí a významně se na ně podíval. ,,Pro Merlina." vydechla černovláska. ,,Když jsem odcházela z toho směšného večírku, viděla jsem, jak se chodbou žene Draco právě za ní. Myslela jsem, že se hádali, protože vypadal rozzuřeně... Navíc jsem měla jiné starosti... Vůbec mě nenapadlo, že by za tím bylo něco jiného." vydechla pčekvapeně a složila hlavu do dlaní. Pro Merlina, Draco s Grangerovou?

,,Jo, tvých starostí s tím Havrasparárem jsem si všiml." zavrčel nevrle Blaise, ale odpovědi se nedočkal. ,,Dobře...Takže s jistotou můžeme říct, že spolu trávili noc po večírku. A co ten zbytek?" promluvil opět Zmijozel. ,,Zabini, premýšlej." Zavčela na něj Pansy. ,,Kdy se ta jeho dobrá nálada změnila? Přemýšlej. Jsou to čtyři dny. Přesně od té doby, co jsi na ně narazil v umývárce." poznamenala a Blaisův obličej nepatrně zkameněl. ,,Musel jsi je vyrušit, nebo vystrašit. Báli se, že jsi něco viděl." oznámila černovláska vševědoucně. Blaise vykulil oči při té představě a Theodore semkl rty. ,,Pro Merlina, Draco to táhne s Grangerovou." vydechla nevěřícně Pansy a frustrovaně se skoula do rtu. Jak jim tohle mohlo uniknout?

Draco

,,Ahoj." zašeptal do ticha pracovny s úsměvem a přišel k Nebelvírce. ,,Ahoj." zašeptala nesměle Grangerová a usmála se. Oplatil jí úsměv a natáhl se pro něžný polibek.

,,Jak ses měla?" zeptal se Zmijozel, když se od ní odtáhl. ,,Dost... nudně." pronesla zmateně Grangerová a posadila se, načež ji Zmijozel napodobil. ,,Proč znuděně, Grangerová?" položil otázku s úšklebkem. ,,Ginny mě neustále hlídá. Viděla mě, když jsem přicházela po tom večírku a chce zjistit, s kým jsem byla." sdělila mu svoje obavy Nebelvírka a kriticky semkla rty. ,,Co Zabini? Prokoukl to?" zeptala se skepticky. ,,No, byla jsi totiž neskutečně nenápadná, Grangerová. Nevím, jestli byly víc nenápadné tvoje vlasy nebo tvůj dech." pronesl s pobaveným úšklebkem Draco a hnědovláska po něm střelila pohledem. ,,Moje chyba to nebyla. Mohl jsi mi o těch vlasech říct." zavčela a přešla poznámku o jejím přerývaném dechu. No vážně, vzhledem k okolnostem, jí to nemůže dávat za vinu. ,,Dost o nich, chci dělat něco jiného." prones a přitiskl rty k Nebelvírce.

Dej mi víc - DramioneKde žijí příběhy. Začni objevovat