Ztuhla. A pak převrátila oči. No to snad ne. Hodná jí zkazit i tenhle večer? Včerejší mu nestačil? Pro Hermioninu smůlu to byla všude známá parta Zmijozelů... A v čele stál Draco Malfoy..
Hermiona
No, tak Malfoy rozhodně nezapadal do jejich představ o užitém dni. Ne, že by vůbec patřil do jakýchkoliv představ. Nejbližší stolek sice byl přes půl místnosti, ale ani to nezabránilo, aby na ni po celou dobu vrhal opovržlivé pohledy - nebo hůř, mohl na ni začít štěkat.
O včerejším incidentu se zmínila jen Ginny, která nak tomu poměrně peprně vyjádřila. A co opravdu vidět nechtěla v sobotu večer v hospůdce s přátel... byl právě on. A z tohoto důvodu usoudila, že si ho nebude všímat, že bude předstírat, že ho ani neviděla. Ikdyž Malfoye si musel všimnout každý. A právě v tuchvíli prakticky celý jejich stůl obrátil oči v sloup a vzduchem proletělo pár poznámek na jeho přítomnost. Narozdíl od toho, u stolu Havraspárek, uslyšela vzrušující šeptání. Protočila oči. Pokud si chce užít zbytek večera, nesmí si ho všímat.
V hospůdce čas rychle a napříč zásadě, že bude ignorovat Malfoyovu přítomnost, jí neunikly všechny ty nenávistné pohledy, které ji věnoval. Tak mu je vracela. Téměř pokaždé, když se podívala jeho směrem, vypaloval do ní pohledem díru a daroval jí úšklebek na znamení, že si včerejšek ještě vybavuje, a rozhodně to nehodlá vypustit z hlavy. Ale nenechá si ním zkazit zbytek večera, to mu přece nedovolí. Ať si třeba trhne, pro Merlina.
Pokud je něco o Hermioně Grangerové známé snad všem obyvatelům Bradavic, tak právě to, že Hermiona Grangerová je pilná studentka a není zvyklá pít Máslový ležák. Ani jiný alkohol. A ikdyž je to pouze pivo s máslovou příchutí, pro ni to bylo dostačující. A po rundě Ohnivé whiskey to bylo přespříliš. A že to bylo vidět. Ikdyž měla pouze pár ležáků a whiskey, byla skoro stejně opilá jako její přátelé, kteří toho během večera vypili mnohem víc. Dokonce i Ginny toho vypila víc, pomyslela si. Na druhou stranu je to Weasleyová... A jejich apetit je neobyčejný.
Trochu ji to znepokojovalo - neměla by být střízlivá a na mladší kamarádku dávat pozor? Na druhou stranu ale nemohla říct, že by se nudila - bavila se, jak dlou ne. Alkohol přece odbourává nervozitu a stres. Po dlouhé době se cítila uvolněná, plná elánu a smála se z plného hrdla... Jako její kamarádi, kteří byli slyšet na celou místnost. Pokud to tak bude pokračovat dál, zcela jistě bude moc opilá.
Jako první opustili hospůdku Fred a George, kteří se rozhodli jít provádět žerty s věcmi, co dnes koupili. Odcházeli zcela vychechtaní a neustále si něco šeptali. Po příchodu na hrad by si měla dávat opravdu pozor - Merlin ví, co zase natropí. Po nich, druzí, odešli Ron s Harrym, kteří se chtěli ještě vrátit. Na poslední chvíli se rozhodli, že si musí ještě skočit do Medového ráje a vykoupit zbytek obchodu, který tam ponechali. ,,Dej na ni pozor, Hermiono." zašeptl Harry při odchodu. ,,Ikdyž, možná to bude lepší naopak." uchechtl se, když viděl opilou hnědovlásku. A tak Hermiona zůstala v hospodě pouze s Ginny, otupělá Máslovým ležákem.
Po chvíli si ke stolu přisedl Dean Thomas, který měl zcela očividně pro Ginny slabost. Chvíli si povídali všichni, ale pak Hermiona nechala prostor Deanovi, a zaměřila pozornost jiným směrem.
U zmijozelských je stůl plný prázných sklenic od ležáku. Pokud se dnes někdo odvázal ještě víc, než parta šesti Nebelvírů, byli to tihle Zmijozelští. Zdálo se, že se opravdu baví. Respektive smějí se snad všemu, co vypustí z pusy... Jsou tu nejhlasitější stůl. Mají toho ležáku očividně dost. Hnědovláska se na chvíli střetla s Mlafoyovým pohledem a jeho úsměv a jiskřivé oči byly ty tam - zmizely tak rychle, jako se objevily. To byl špatný nápad. Raději se zpět přidala ke kamarádům, ikdyž ji popravdě konverzace, kterou vedli, moc nezajímala.
Dean právě požádal rudovlásku, zda by se s ním nechtěla projít po večerních Prasinkách. Ani jí nedošlo, jak rychle uběhl čas. A ikdyž Hermiona moc dobře věděla, že pro Ginny existuje jen její černovlasý, brýlatý kamarád Harry, z nějakého důvodu procházku příjmula. Snad, aby Harry žárlil nebo co. Ihned v zápětí rudovlásce došlo, že nemůže Hermionu jen tak opustit. ,,Nechci tě tu nechávat, Hermiono. Asi bych měla zůstat." zamumlala vážně rudovláska. Ale pohled nechávala na Deanovi. Hnědovláska je chvíli zkoumala. Možná to bylo alkoholem, ale dokonce se zdálo, že se Ginny těší na Deanovu přítomnost, a tak se pohotově vymluvila. ,,Mně to nevadí, jen jdi, Ginny. Ostatně také zachvíli půjdu. Jen dopiju a už půjdu, nemusíš se strachovat."
Když ukonejšila hnědovláska svou kamarádku, která se už ztrácela mezi stoly, povzdechla si. Zbyla tu jediná a určitě si dá ještě jeden ležák. Možná dva..
ČTEŠ
Dej mi víc - Dramione
FanficV Bradavickém hradu snad není jednoho čaroděje, který by nevěděl o rivalitě mezi Nebelvírským Triem a Zmijozelskými hady. Není divu, že se Hermiona Grangerová, po dlouhá léta, nazývaná mudlovskou šmejdkou, do morku kostí nenávidí s milovaným, ač bez...