Následující dny by se daly popsat je jedním slovem - tiché. Nikdo se neodvážil Zmijozela zeptat, co to mělo znamenat a zdálo se, že jemu to tak vyhovuje. Když nemusel, vůbec se do konverzace nezapojoval - maximálně pokývl hlavou na znamení ano a ne. Pansy správně odtušila, že se jeho chování týká Grangerové, když tak přehnaně zareagoval na Theodorův vtípek o sexu.
Podívala se k Nebelvírským, kde spatřila Grangerovou, sedět k nimi zády, naproti ní seděla zrzka, která jí zrovna něco vyprávěla a vedle ní Weasley s Brownovou. Fuj. Když se tak zamyslela, Grangerová taky neoplývala radostí. Vždycky, když se na ní podívala, její výraz byla takový nijaký. A to mělo jen dva důvody... Buď za to mohl Draco nebo Weasley s Brownovou. Takže se pohádala s Dracem nebo na ni dolehla žárlivost na toho zrzka a Brownovou. Ať tak či onak, Draco v tom byl zapletený. Že by snad odhalil její žárlivost a pohádali se?
Vyhledala v davu Lvů rudovlásku a čekala, dokud si jí nevšimne. Když se tak stalo, hodila na ni tázavý pohled, který směřoval k hnědovlásce a Weasleyová jen semkla rty a zavrtěla záporně hlavou. Takže měla pravdu - tohle jejich chování spolu souviselo. Jakmile bude Grangerová sama, odchytí si ji a podá. Její kamarád se kvůli ní očividně trápí.
***
,,Grangerová, notak stůj." zavrčela na ni černovlasá Zmijozelka, když ji viděla vycházet z knihovny. ,,Co chceš?" zamumlala na ni Nebelvírka. ,,Promluvit si, co jiného." zakoulela očima, jako by to snad nebylo jasné. ,,A o čem jako?" ,,Pro Melrina, prostě pojď za mnou." zavrčela a s Nebelvírkou v patách kráčela k umývarně, kde s ní před pár týdny sama vedla důvěrný rozhovor. Jestli to tak bude pokračovat dál, bude to moci nazvat jejich místem - pche. Ale tak nějak jí to dlužila, že?
,,Grangerová, budu stručná." začala a sedla si s ní na zem, kde seděly i minule. ,,Vím o tobě a Dracovi." nahodila ledabyle a hnědovláska vykulila oči. Už už se chtěla zeptat, ale Pansy ji předběhla. ,,Ne, Draco mi nic neřekl. Došlo nám to i bez vás." zakoulela očima, jako by to nebylo zjevné. ,,Vám?" zopakovala tázavě Nebelvírka. ,,Ano, nám. Vědí to i Zabini s Theodorem." pokračovala, jako by to nic nebylo. ,,Nejste tak nenápadní, jak si myslíte." zavrčela. Hezké, pomyslela si Hermiona, která tuhle větu slyšela už před pár dny od Ginny.
,,Každopádně." pokračovala černovláska a nedala jí ani šanci odpovědět. ,,Mi taky došlo, že se mezi vámi něco stalo. Draco se onehdy vrátil a zuřil, řval. A teď naopak mlčí... A nás to jako nebaví pořád sledovat a hádat, co bude mít za náladu zítra."
Hnědovláska pokrčila rameny. Teď už bylo asi jedno, kdo to ví. Černovláska očekávala nějakou reakci, kterou ale nedostala. A tak se umývarkou rozhostilo dlouhé ticho, které nakonec Hermiona přelomila. ,,Je to moje chyba." zamumlala potichu.
,,Weasley?" zeptala se Zmijozelka a v hloubi doufala, že ne. Doufala, že nad jejím kamarádem nevyhrát ten oškubaný zrzek.
,,Ne." zavrčela Nebelvírka popuzeně. ,,Ginny nás viděla spolu a já řekla, že nebylo co vidět, chápeš? Jako, že mezi námi nic nebylo." špitla nerózně hnědovláska.
,,Aha." poznamenala Zmijozelka. Čekala, že to pokazil Draco, ne Grangerová. Pokud na to reagoval Draco takhle, musel k ní určitě něco cítit. Jinak by mu to bylo ukradené. ,,A ty k němu teda nic necítíš? To jsi ho využívala nebo co?" zavrčela nepříjemně. Pokud jejího kamaráda takhle zranila pro nic, prokleje ji na místě.
,,Ovšemže ne." ohradila se Nebelvírka a povzdechla. ,,Ani nevím, proč se o tom s tebou bavím." zakoulela očima. ,,Protože se ti snažím pomoct, Grangerová. Tak laskavě nebuď tak protivná na někoho, kdo si tě chce vyslechnout." pokárala ji černovláska. Slyšela ji špitnou něco jako promiň, ale nechala to bez poznámky.
,,Tak proč s tím něco neuděláš?" zeptala se nevrle. Nezdálo se jí totiž, že by se Nebelvírce vůbec chtělo. ,,Nemá to smysl - neviděla jsi jeho výraz... Jenže já to tak nemyslela." povzdechla si a opřela se zády o studenou zeď. ,,No tak s tím něco udělej. Oba se trápíte a ikdyž to nerada říkám, ty týdny strávené s tebou vypadal pohodovější." To, co teď Zmijozelové trpěli, totiž nebylo slovu pohoda ani zdaleka podobné.
,,A jak? Určitě se mnou nechce ani mluvit." zavrčela hnědovláska, jako by to snad nebylo dostatečně jasné. ,,A už jsi to zkoušela? Ne. Tak to laskavě zkus, protože my tu jeho náladu trpět nebudeme." oponovala černovláska. Grangerová s povzdechem přikývla a ve snaze obrátit téma se zeptala: ,,No a tvoje situace se Zabinim? Pořád se nezměnila?" Zmijozelka byla trochu překvapená, že ji to vůbec zajímalo, ale zavrtěla hlavou. ,,Jistěžě ne. Ten už si určitě hledá jinou." ,,To je mi líto. Nebyla bys totiž ta nejhorší možnost." odvětila jí Nebelvírka a upřela oči na černovlásku, která se s nervózním úsměvem snažila přijmout kompliment.
***
Když se Zmijozelská princezna vracela do sklepení, hlavou jí vířilo tolik věcí týkající se především rozhovoru s Nebelvírkou.
Jen, co spatřila pár Zmijozelských kamarádů, odtáhla si je stranu a pověděla jim, proč se jejich kamarád chová takhle. Samozdřejmě fakt, jak a od koho se to dozvěděla, vynechala.
,,Pro Merlina, to jsem nečekal." zavrtěl zmateně hlavou Blaise. Na jeho slova nic neřekla. ,,Že by princ Zmijozelských tolik prahl po Grangerové, Nebelvírce? A ještě k tomu nečistokrevné?" Přišlo mu děsivé, že ze všech těch holek ho dostala právě Grangerová. Jako... Je to poměrně kus, o tom žádná, ale pro Draca?
,,A co s tím uděláme?" zeptal se odhodlaně Theodore. Jakmile otázku vyslovil, padly na něj dva posměšné úšklebky. ,,My?" zopakoval znovu Blaise, jako by tomu nevěřil. ,,Ano, my." zavrčel vztekle Nott. ,,Pokud si totiž myslíš, že ho nechám jen tak na mě řvát ještě další den, zcvoknu." dokončil nevrle monolog a upřel pohled na dva Zmijozely, kteří se tvářili chápavě - přece jen, s naštvaným Dracem si nic začít nechcete.
,,Dobře. Tak, jak je donutíme spolu mluvit?" zeptal se šibalsky Blaise, a odměnou mu bylo, že na něj promluvila černovlasá Zmijozelka, která ho za jiných okolností zcela ignorovala. ,,Musíme je přimět, aby se vůbec sešli, než začnou mluvit." zavrčela. ,,Navrhuji využít, že jsou prefekti." zakončila a spokojeně se usmála.
ČTEŠ
Dej mi víc - Dramione
FanfictionV Bradavickém hradu snad není jednoho čaroděje, který by nevěděl o rivalitě mezi Nebelvírským Triem a Zmijozelskými hady. Není divu, že se Hermiona Grangerová, po dlouhá léta, nazývaná mudlovskou šmejdkou, do morku kostí nenávidí s milovaným, ač bez...