28.BÖLÜM

372 55 1
                                    

Ateş'ten

"Hosgeldin oğlum? Nasılsın oğlum? Ne iş yapıyorsun oğlum?" Sürekli üstü üste gelen aynı tarz sorulardan ve onlara verdiğim aynı cevaplardan bıktım artık. Su için olmasa böyle bir ortamda bir dakika bile durmazdım.

Zaten bugün ki damadı da hiç sevmedim ben. Eyvallah yakışıklı felan ama fazla soğuk nevale gibi mübarek. Ulas'i da sevmedim bir an karıma yavşıyor sandım ergen. Vallahi gelmisini geçmişini severdim.

Ay bir de bir amca çocuk ne zaman diye sordu. Lan ben daha karıma dün dokunabilmişim ne çocuğu be. Karadeniz'in hiç böyle hayal etmemiştim ben istisnalar hariç herkes bana şerefsiz ve kansız gibi geliyordu.

Hem bu ortamdan kurtulmak hem de karımı görmek için ayaklandigimda herkes bir anda "Nereye evlat"diye sorunca kalkmadan oturdum az önceki yerime.

"Müsadenizle az bir isim var"dedim ellerimi önümde bağlayarak. Kesinlikle baskı altında olmak bana göre bir şey değildi.

"Kusura bakmayasun evlat akıl edemeduk."dedi yanımdaki orta yaşlı bir adam.
"Yok efendim ne kusuru."dedim ve bu sefer geri oturmadan kalktım ve gelin odasına doğru yol aldım.

O sıkıcı ve boğucu ortamdan sonunda kurtulabildigime fazlasıyla sevinirken daha içeriye girmeden beni kapida karsilayan karım telaşlı gibi görünüyordu.

"Oh Ateş iyi ki geldin yardımına ihtiyacımız var dedi heyecanli bir sekilde

Adının Gazel olduğunu öğrendiğim gelin Su'yun kolunu tutarak "Erva bırak. Yapma her şey olacağına varır zaten"deyince daha da merak etmiştim olayları.

"Kuzum saçmalama. Ateş bize yardım edecektir emin ol"

Sonunda dayanamayarak "Meleğim sorun nedir"diye sordum.

"Enişte sorun şu ki Gazel sevmediği biriyle zorla evlendiriliyor. Üstelik kalbinde başka biri varken"diye lafa atladı sarı saçlı genç bir kız. Sanirim Bade idi adı.

"Sevmedigi biriyle zorla öylemi? Hangi devirdeyiz ya biz. Olmaz öyle sey" dedigimde koluma yediğim yumrukla beraber "Öyle mi Ateş efendi o yüzden ben de zorla evlendim dimi"dedi Su sessiz bir şekilde.

"Neyse biz konumuza dönelim" dedim konuyu kapatarak.

"Iyi diyorsun hos diyorsun da enişte ne yapacağız biz"diye sordu esmer ve geline benzeyen kız. Kardezi Ezel olmaliydi bu da.

"Gazel sen de sevdiğin çocuğun numarası var mi?"diyerek konusmaya başladığımda kızların bakışlarını üzerimde hissettim.

"Şey enişte"

"Canım utanma. Biz sana yardım etmeye çalışıyoruz rahat ol"diyerek Gazele destek olmaya çalıştı Su. Utanilacak bir sey yoktu. Sevdaydı bu kimden kime konacağını bilmeden seyyah gibi dolaşıp buluyordu boş bir kalp. Binda kimin ne sucu bardi ki.

"Al enişte Yücel'in numarasi burda. "diyerek telefonunu uzattı bana sarı saçlı kız.

Telefonu alıp numarayı tıkladıktan sonra telefon birkaç kez calmaya basladi.

Kızlar hala ne yaptığıma bir anlam veremiyordu fakat güvendiklerini belli ediyorlardı.

Hat dustukten sonra karsi tarafı beklemeden "Selamun aleyküm birader"dedim. Su hayatima girdiğinden beri sürekli kullanır oldım bu kelimeyi.
Belki iki kelimeydi fakat anlami cok büyüktü. Günlük bir konuşmada bile karşı tarafa dua edip iyi dileklerde bulunuyorsun.

Aleykum selam abi. Buyrun dedi karşı taraftaki adam.

"Ben Gazel'in abisi sayılırım. Gazel şu an evlenmek üzere belki sen de biliyorsundur. Eğer bu evliliğin olmasına izin vermeyeceksen dediklerimi yap."dedim gayet sakin bir tavirla.

GİRİFT(TAMAMLANDI)#WATTYS2020#Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin