Kitap Yazmak İSTEYENLERE

109 14 8
                                    

Merhaba yazmaya gönüllü olan sen... ❤️

Biliyorum herkes gibi kitabın olsun istiyorsun ve yazarlığa çok heveslisin.
Sakın ama sakın bu isteğini çöpe atma. Belki bir kitap yazmaya çalıştın ama olmadı. Kusurların, hataların çok. Kurgun kötü ve ya sakıncalı durumlar var. Pes etme! Yazma aşkını asla kaybetme varsa eğer...

Eğer yazmaya hevesin yok, sabrın yoksa, sırf birilerine özendiğin için yazmaya çalışıyorsan yolun başındayken dön kardeşim. Zira yazacakların ne sana keyif verir ne de okuyanlara fayda.....

🎈Ama yazmaya yatkınsan...
🖐️Azmin
💞Sabrın
👉Senaryo kabiliyetin varsa... Mutlaka bu işin üzerine git.

♥️Hatta sosyal medyada online yazarlık eğitimleri oluyor. Mutlaka katıl.

🌼 Hakiki yazarların katıldığı programları izle. Amaçlarına, hedeflerine bak. Yazdıkları kitapları gerekirse sipariş et ve oku.

🌺 Eğer dini bilgin zayıfsa lütfen dini kitap yazmaya çalışma. Heleki roman hiç... Başına bir örtü taktırmanla kız karakterin, çenesine sakal kondurmanla erkek karakterin dindar olmuş olmuyor... Bunlar yetmez. Her haliyle dini bütün olmalılar.

♥️ Başında eşarp altında pantolon varsa ve bu bir günah olarak kitapta konu edilmeyecekse DESTUR! Asla yazamazsın o kitabı ve ahirette hesaba çekilirsin çok net! Bu konuda taviz yok bilesin.

🌺 Başında eşarp, altında etek, üstünde ceket vs. Sevgilisiyle geziyor. Kardeşim sen gel parkta buluşalım. Sana bu işin asla olmayacağını anlatayım...!

🌼 Kurguda kız başörtülü olarak bazı günahlara yenik düşebilir. Ancak bu ilerleyen bölümlerde kızın doğruyu bulmasıyla sonlanmalıdır. Ya da başı açık kız, günahkar erkek profilleri olabilir ki bunlar olmazsa İslam'a girmek, Müslüman olmak nasıl anlatılsın. Bunlar normal. Anormal olan günah dolu bir kitabın amaçsızca yazılmasıdır. Dini kitap dendiği zaman sonu HAKKA, İSLAMA çıkmalıdır. Aksi taktirde o modern İSLAM kitabı olur ki Allah Teala senden razı olmaz...!

🌼 Kurgunu baştan yap. Karakterleri belirle. Ne yapacaklar, nasıl bir yol izlenecek not et. Nasıl dönüş yapacaklar önceden düşün yaz.

🌺 İmla hatalarına dikkat et. Hatta wordde yaz ki otomatikmen düzeltmeye tıkladığında kelime hatalarını göstersin ve düzelt.

🌺 Cümleler arasında boşluk koymayı unutma. Bir sayfa dolusu boşluksuz yazılar yazma. Okuyucuyu kaçırtır.

🌺 Sürekli ağız değişikliği yapma. Yani aynı sayfada hem erkeğin hem kızın dilinden anlatma olayları. Kızın dilinden yazıyorsan bitir altına üç nokta koy. Sonra erkek karakterin diliyle yaz. O da biterse yine üç nokta koy.

🌺 Kendini dene. 1. Ağız mı yoksa yazar ağzıyla mı daha güzel yazıyorsun ölç tart. Gerekirse bilene sor. Annenle konuşur gibi kitap yazma. Arkadaşına dert anlatır gibi yazıyorsan yazar ağzıyla yazmayı dene. Herkes her türden yazmaya uygun olamaz.

🌺 Karşılıklı oy, yorum yapma. Her panoya gidip kitabını şak diye paylaşma. Gerekirse panosunda müsaade vermiş yazarların panosuna paylaş. Herkes bunu istemeyebilir ve hakkıda! Sonra panosundan sildi diye gidip o kişiye küfredip hakkına girme! Mesajla rica etsen belki kendisi tanıtacak. Ama evine dalar gibi dalamazsın panosuna istediğini yazarak.

🌺 Kitap sadece panolara atmakla büyümez. Pes etmeden yazarak, arkadaş edinerek, arkadaş edindiklerinin kitabına arkadaşlarını çağırmasıyla ve diğer yazarların kitaplarını okuyup "gerçek yorumlar"  yaparak... Yani sahteden "Çok güzel deyip ardından benim de kitabıma bakarsan sevinirim, seveceğinden eminim" deme lütfen. Kitabın elbet  meşhur olur. Ama insanların gözüne gözüne sokmazsan. İnsanın gözüne soktukça okuyası varsa da okumaz.

🌺 WATTPAD uygulamasında herkes yazabilir diye iyi kitap yazdığın kuruntusuna düşme. Hiçbirimiz en iyisini yazdığımızı düşünmeyiz. Aksine beğenildikçe tekrar okuruz. Çünkü hatalar varsa vebale girmekten korkarız. İyi yazar olmak için beğenildikçe hatam yok sanma. Sürekli oku bölümlerini. Dini hassasiyet varsa dini konuda güvendiğin insanlara okutmadan yayınlama.

Velhasıl kelam. Her yazdığından sorumlusun vesselam... ❤️

Gençliğe HitabenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin