Otobüs Heran Kaçabilir

1.6K 179 33
                                    

Esselamu aleykum kardeşlerim. Öncelikle nasılsınız bakalım? Sağlığınız sıhhatiniz yerinde mi? Tesettür ile, İslam ile en önemlisi Rabbiniz ile aranız nasıl?

Okullar açıldı malum. Kimimiz liseye geçti, kimimiz liseyi bitirdi. Kimimiz tesettüre girip girmeme konusunda içinde savaş veriyor. Kimimiz girmiş olduğu tesettürü modaya çevirme hususunda nefsine yenik düşmekte. Kimimizde tesettürü emreden Allah değilmiş gibi, Müslümanım tabi ki deyip ancak tesettüre hiç yanaşmamakta.. Ama hepimiz bir yaşam mücadelesi vermekteyiz. Peki bu mücadeleye dünya gözlüğüyle mi yoksa İslam gözlüğüyle mi bakıyoruz? Önemli olan kısım bu..

  Kardeşlerim. Düşünün ki misafirliğe gideceksiniz. Ama bu gideceğiniz yol baya uzun sürecek. Valizinize ne koyardınız? Dünyalık lazım olacak eşyalar değil mi? Kıyafet gibi, kitap gibi, ders kitapları defterleri gibi, şarj aleti gibi, varsa tablet gibi, varsa laptop gibi, havlu gibi vs vs vs.
Bunları yanınıza almazsanız gittiğiniz yerde sıkıntı çekerdiniz değil mi? Mesela her gidilen yerde eşofman istenemez. Her gidilen yerde en basiti tırnak makası istenemez ki bu sağlık açısından da uygun düşmez. Her gidilen evde yedek diş fırçası olmayabilir. İşte bu sebeple kalabalık bir valiz veya valizler hazırlanır.

Peki ya yolculuğumuzun son bulacağı ahiret hayatı?... Bizler 9 ay boyunca anne karnında uzun bir yolculuk yaptık. Ve dünyada gerekli olan eşya valizimizide Allah'ın izniyle annelerimiz hazırladı. Şuanda büyüdük ve hala misafirlikteyiz. Ta ki Rabbimiz asıl yurdunuza dönebilirsiniz diyene kadar. İşte o zaman ki valizimizi biz hazırlayacağız. Peki valizimizi hazırlamak için ne bekliyoruz? Misafirliğimizin ne zaman biteceğini biliyor muyuz?
 

 Peki valizimizi hazırlamak için ne bekliyoruz? Misafirliğimizin ne zaman biteceğini biliyor muyuz? 

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

  Asıl evimize döneceğimiz günü bilmeyen bizler neden hala valizimizi dolu dolu yapmıyoruz. Oysa tatile gideceğiz denildiğinden 1 kaç ay önce başlıyoruz hazırlıklara. Gideceğimiz tarih belliyken erken hazırlık yapıyoruzda, ahirete gideceğimiz tarih gün saat belli değilken neden erteliyoruz..?

Nedir peki valizi doldurmamız gereken unsurlar?
-Namaz kılmak..
-Oruç tutmak
-Zekat vermek
-Tesettüre bürünmek
-Sadaka vermek
-Güzel söz söylemek
-Ana babaya öf dahi dememek
-Tebessüm saçmak
-İyilik yapmak ve iyiliği yaymak
-Hakkı ve sabrı tavsiye etmek
-Modaya değil Allah'a itaat etmek
-Fitne fesatlık çıkarmamak

Vs. Kısacası amel valizi hazırlamak. Peki sizin valiziniz hazır mı? Otobüs gelmeden hazırlayalım.. Sonra otobüs (azrail) gelirde hazırlanması gereken valizinizi beklemeden yola çıkar da iş işten geçmiş olur...

Gençliğe HitabenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin