12.01.2021 deprem açılışı yaptık Ankara'da. 4.7 veya 4.5 kayıtlara geçen şiddeti.
Dünden beri depremler yaşıyoruz Ankara'da. Evimizde emanet gibiyiz. Oysa hep böyleydik ama unutuyoruz işte. Depremle hatırlıyoruz sık sık... Sonra depremler bitiyor eski halimize dönüyoruz. Sonra yeniden başlıyor. Yeniden silkeleniyoruz...
Lojman çok sağlam yapılmadığı için her şeyde sallanabiliyor. Çamaşır makinası çalışsa salon ile mutfak tir tir titriyor. Lojmanın altında kömürlük var, boş. Lojmanın zemininin bazı yerleri beton bazı yerleri tahta bazı yerleri de ağaçtan yapılmış.
Aslında bu evi yenilemişler lakin altını aynı bırakmışlar. O sebeple sağlam değil. Alt katı yani kömürlüğü yenilemek için para yetmemiş...
O sebeple her depremde camiye geçiyoruz. Oradan takip ediyoruz artçıları.
Dün tam da yatsı namazını hemen kılmamıştım. Saat akşam 11e doğru geliyordu deprem oldu. Eşim kızımı uyutuyor bense başka odadaydım. Yanlarına koşana kadar deprem durdu ancak bacaklarımı hissetmedim bir süre. Koşmak iyi değil tabiki. Ama ailemle yan yana olmadan yapamıyorum. Eğer devam etseydi uygun bir yere çömelip durmasını bekleyecektik.
Çok şükür ki müstakil ev olması rahatlığıyla camiye geçtik. Ama yatsıyı kılmadım....
İçim içimi yedi nasıl kılacağım diye. Abdest işini nasıl halledeceğim... Camiye abdest yeri yapmamışlar. Yolun karşısına yapılmış. Köyün çeşmesi haline gelmiş. Yani camiden çıkıp sokakta abdest almam gerekecek akşam akşam. Onu yapana kadar eve girip alınır abdest.
Neyse. Caminin küçük bölmesindeydik. Kızımı uyuttuk. Küçük bölmenin kapısıda çok gürültülü. Ha deyince çıkamıyoruz uyanacak diye.
"Allah'ım" dedim. "İmkan yarat. Namazımı kılmadan canımı alma" diye dua ettim.
Aişem birkaç kez uyandı uyumadı. Ağlama krizine girdi hiç susmadı. Yerini yadırgadı.
Eşime "En iyisi dönelim eve. Yapacak bir şey yok" dedim. O şekilde döndük ve hamdolsun hemen kıldım...
Bugünse geciktirmeden hemen kıldım yatsı namazımı.
Yani demem o ki ölüm var... Ev, eşya, aile hiçbir şey bize ait değil. Veren Allah alan Allah... Verirken EyvaAllah alırken isyan olmaz...
Ne zaman öleceğimiz bilinmez. Yani elimizden geldiğince vaktinde kılalım namazlarımızı... ❤️
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gençliğe Hitaben
RandomAllah Rasulü s.a.v zamanında yaşamış olsaydık, gençliğin ne kadar değerli ve bir o kadar da mühim mesele olduğunu görürdük. Şu an da ki gençlik, ipleri sıkıca tutan DİN DÜŞMANLARININ elinde.. İşte bu ipleri koparmanın tek yolu KURAN, SÜNNET ve TEB...