Bildiğiniz üzere bu ayda şeytan bağlanıyor. Bunun için kendinizi küçük bir testten geçirebilirsiniz. Mesela namaz kılmakta zorlanıyorsunuz diyelim. Bakalım bu aydada zorlanacak mısınız.. Eğer zorlanırsanız demek ki sizi namazdan alıkoyan ana etken şeytan değil, nefsinizmiş sonucu çıkacaktır. Bu ayda şeytan bağlandığına göre, hala eksik olduğumuz yönlerde diretiyorsak eğer, nefis cihadı yapmamız icab edecektir.
Yada tam tersi bu Ramazanda, tesettüre bürünmek istiyor, namaz kılmak istiyor veya ne eksiğimiz varsa gerçekleştirmek istiyorsak demek ki bizi şeytan alıkoyuyor sonucuna varacağız. Böylelikle şeytandan Allah'a sığınıp, her verdiği vesvesenin tam tersini yaparak iblisin şerrinden korunmamız mümkündür.
Tam tersi nasıl yapılır? Tam namaza başlayacaksınız ve bir an "Neyse sonra başlarım" dediniz. Yada namaz vakti geçiyorken, "dur şu işimide yapayımda öyle kılayım" dediniz derken namaz vakti uçmuş gitmiş.
Tesettüre girmekle girmemek arasında gidip geliyorsunuz diyelim. Tam "Ben Müslüman'ım Allah ne buyurduysa yapmam gerek, O'na kulluk ettiğimi tesettürümlede göstermeliyim.Tesettürlü olmazsam Müslüman olduğum nasıl anlaşılsın' dediniz..O anda aklınıza 'Ama kapanırsam çirkin görünürüm.Hele sıcaklarda dayanamam. Zaten benim kalbim temiz, Allah kalplere bakar giyime değil' diye vesveseler geldi.
İşte bu anlarda tam tersini yaparsanız kazananlardan olursunuz. Sonra kılarım namazı düşüncesi geldiği an "HAYIR ŞİMDİ KILACAĞIM!" derseniz, Belki sonra kapanırım düşüncesi geldiği an "SONRASI YOK. YA ECEL GELİRSE! BUGÜN KAPANACAĞIM!" derseniz kazananlardan olursunuz..
Haydi gelin bu Ramazan değişim ayı olsun... İşte o zaman hakkını veririz.. Ramazan demek, yalnızca mideleri boş bırakmak değil, yanlışlarımızdan dönmek, kabul kapısı açık olan dua kapısından ayrılmamak, namahremlerle tokalaşmayı kesmek, tesettür nuruna bürünmek, namazlara yeniden çeki düzen vermek, bol Kur'an ve meali okumak, tartışmalardan kötü sözlerden, kalp kırmaktan uzak durmak demektir...
Öyleyse Ramazan değişim ayımız mübarek olsun kardeşlerim... :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gençliğe Hitaben
RandomAllah Rasulü s.a.v zamanında yaşamış olsaydık, gençliğin ne kadar değerli ve bir o kadar da mühim mesele olduğunu görürdük. Şu an da ki gençlik, ipleri sıkıca tutan DİN DÜŞMANLARININ elinde.. İşte bu ipleri koparmanın tek yolu KURAN, SÜNNET ve TEB...