Bismillahirahmanirrahim..
Esselamu aleyküm canlarım benim. Kalbi iman dolu güzelliklerim..
Son dönemde attığım adımdan ötürü şeytanın benimle uğraşması üzerine dolup taştım ve sizlere yazmak istedim. Zira yazıya döküp sizlere aktardığım her şeyi kendime "Başkalarına söylerken kendini unutuyor musun" diyerek nefsimi hırpalayıp dövüyorum tabir-i caizse. Bu sebeple bu yazıyı yazmak istedim.
Yani, kızlar size söylüyorum ZEHRA SEN ANLA.. yapıyorum aslında..
Şimdi asil kokulu kadına (akk) bölüm bekleyenler beni taşlayacak belki. Ne oyalanırsın burada bre yazar! diyecekler belki :) Haklılar. Bir şey demeye de yüzüm yok. Ama bu yazıdan sonra asile devam edeceğim bi İZNİLLAH ❤️
GELELİM ASIL KONUYA..
Şeytan hayatım boyunca beni tesettürümden vuramadı. Yani tesettürümle beni hiç kandıramadı hamdolsun. Hani zaaf noktam değildi ve bu yönden bana hiç yaklaşamadı.
Çok ama çok zor günler, sıkıntılar yaşadım. Yaşadık ailecek. Mesela çocukluğumu hiç yaşamadım. Ha oyun oynamayı tattım tabiki ancak kastettiğim bu değil. Çocuk yaştayken çokça sorunla karşılaşınca ister istemez büyümek zorunda kalabiliyorsun. Yediğin çikolataya bakarken dahi "Babam bana bunu aldı, ya babamın parası kalmadıysa" diye düşünüp ağlayabiliyorsun mesela. Yada alt komşunun ailecek balkon sefasında mangal pişirip yemesini izleyip iç geçirebiliyorsun..Üstelik beni gördükleri halde kapıya bir tabak yapıp getirmemeleri..Annemin nasıl da içine oturur, gizli gizli ağlardı.. Neyse..
Alnının akıyla gece gündüz çalışmak zorunda olan HAYATININ İLK BEYİ olan babana aynı evde hasret kalabiliyorsun..Ve bir çok anlatılmayacak özel sorunlar derken bir bakmışsın ki büyümüşsün. Namaz farz olmuş, oruç farz olmuş. Artık yetişkin bir bireysin. Bir çok sorunları geride bırakmış, çocukken büyümek zorunda kalmış, hükümet kadını gibi otoriter bir anneye sahip DİMDİK AYAKTA DURMAYI ÖĞRENEN BİR GENÇ KIZ..
Eve destek olmak için ailecek evde işler yapıp, bir yandan da dini derslere giden bir aile. Zaman zaman boncuk işlerini evin her bireyi yapar, ben herkese dersimizi okur hazırlarım, zaman zaman boncuk işini ben devralıp, ablam veya annem ders anlatma kısmına geçer.. Zor! Çok zor bir dönemdi. Yetişmesi gereken bir çok iş, evin işi, yemeği, bir sürü medrese usulü dersler, sınavlar.. Ama güzeldi.. Tadı bir başkaydı.. Kıymetliydi.. Zor olduğu için değerliydi.. Ve o evin bereketi bir başka oluyordu. Asla ağzına yalanı almayan bir ticaret adamı babam ve ELE MUHTAÇ OLMAMAK İÇİN EVİNDE TEMİZ TEMİZ ÇALIŞMAYA ÇALIŞAN VE EĞİTİMİNİ AKSATMAYAN AİLESİ.. Onca zorluklara, dertlere, olaylara rağmen muhteşemdi.. O günleri her ne kadar ağlayarak ansamda, ağzımda kalan tadı çok başka.. Hala hissediyorum..
Ancak iyiki yaşamışım diyorum. Onca sorunu, sıkıntıyı yaşamasaydım BUGÜN BEN BU KARAKTERDE OLAMAZDIM.. İnsanların acısını kalpten hissedemez, empati kuramazdım. Gözlerle konuşmayı öğrenemez, çokça insan tanıyamazdım. Ben bugün güçlü bir karaktere sahip olamazdım... Yılmadan durmadan mücadeleci bir ruha sahip olamazdım.. OLAMAZDIM İŞTE...
Velhasıl kelam.. Tesettüre girmek için çıktım okuldan. Jandarmalar geldi okumazsam ailemi tutuklayacağını söyledi. Annemse "Önce, sokakta yaşayıp okuyamayan çocukları toparlayın, sonra sıra kızıma gelirse bizi içeri alırsınız!" dedi.. Böylesine bir kadındı hamdolsun. Sonra kapalı şekilde okula gidip müdürle hesaplaştım. Ne yaparlarsa yapsınlar okula gelmeyeceğimi söyledim. Eğer kapalı kabul ederlerse devam edeceğimi dile getirdim.
Ama Kuran da OKU yazıyor! deyip, sinirimi bozmuştu tabi. Oku diyor evet. Mesela oku ki kapan, oku ki secdeye var, oku ki neden yaratıldığını öğren buyuruyor Allah! Gel burada oranı buranı aç okula git demiyor haşaa dedim.
Annemin dürtüleriyle zor durup susmak zorunda kalmıştım.
Hayatımdaki en büyük rolü olan mübarek insan.. Annem. Sövsede dövsede sevsede biricik annem.. Can damarım.. Yaptığı işlerden dolayı ağrıyan beline, gözüne ağladığım.. Dünya nurum..Çok uzattım biliyorum. Neden böyle coştum bilmiyorum. Sanırım İstanbul'a ailemi ziyarete gitme günüm yaklaşıyor diye olsa gerek.. Neyse.
Erken yaşta girdim tesettüre. Ama şeytan bana dar giy, süslen, makyaj yap, kısa giy gibi hiç soldan yaklaşamadı.. Yada neden kapandım pişmanlığı uçurumuna sürükleyemedi..
13 - 14 dü kapandığım yaşım. Elhamdulillah. Gerilemek hiç ama hiç aklımın kalbimin ucundan geçmedi. Hep en doğrusuna ulaşmak istedim. Allah'ın emrettiği yoldan şaşmadan..
Ancak şimdi en uç nokta olan peçeye girdim biliyorsunuz. 6 ay olacak inşaAllah.. Hayatımın en doğru kararlarından biriydi. Çok fazla huzur getirdi bana. Yıllarca yüzüme bakılmasından tiksinirken neden peçeye girmemişim diye şimdi ah ediyorum.. Ama nasip böyleymiş.. Nasip 13 sene sonraymış..
Ancak bazen oluyor ki şeytanla acayip kavga ediyorum. Yüzünü özledim diyen bir arkadaşıma karşı şeytan "Bak gördün mü, girmeseydin hasret gidericekti seninle" düşüncesini koyuyor beynime. Hemde hemen hiç gecikmeden. Sen şeytansan bende Zehra'yım be:)
O an "Defol git başımdan kanmayacağım sana" diyip, arkadaşıma da "Aman ne olacak canım sen iste resim atarım ben sana" espirisini yapıp kapattım konuyu.
Şeytan bu durur mu! "Yarın bir gün Kuran Kursu hocası olacaksın, hedefin bu. Sınavlara nasıl gireceksin peçeyle, Kur'an okuyuşunu peçeyle ya dinlemez, aç derlerse ne yapacaksın" diyor! Öyle mi öyle!
"Senden büyük Rabbim var hey yavrum hey! Peçeyi nasip eden her şeyi hal yoluna koyar. Şimdiden böyle giremezsin kanıma!" deyip kovuyorum..
Yani demem o ki, şeytan tesettürümden yaklaşamadı ama bu peçeye yeni girdi birde bu yönden deneyeyim diye uğraşıyor. Böyle kova kova bu savaşı kazanacağım inşaAllah.. Dualarla..
Asıl söylemek istediğim şey şu..
" İçinize bir kuşku, vesvese düşerse hemen analiz edin." Bu Rabbimin emirlerinde var mı? Rabbim memnun olur mu? Sizi geriye mi götürüyor ileriye mi? Veya o şey sizin dininize engel mi olacak yoksa önünü daha fazla mı açacak? Bu analizlerle doğrudan sapmazsınız inşaAllah canlarım..
Misal peçe.. Şeytan ne kadar yaklaşırsa yaklaşsın kendime şunu diyor ve diyeceğim de..
"Peçe süs mü? Değil.. Erkeklerin hoşuna gidiyor mu? Hayır!.. Yüzüne bakıp bakıp durabiliyorlar mı? Hayır!.. İslam da var mı? Evet..
Öyleyse yolun Hak, davan Hak.. Arkana değil, daima ileriye bak...
Selam ve dua ile... 🤲
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gençliğe Hitaben
RandomAllah Rasulü s.a.v zamanında yaşamış olsaydık, gençliğin ne kadar değerli ve bir o kadar da mühim mesele olduğunu görürdük. Şu an da ki gençlik, ipleri sıkıca tutan DİN DÜŞMANLARININ elinde.. İşte bu ipleri koparmanın tek yolu KURAN, SÜNNET ve TEB...