Gözünü Kapatmadan OKUMA!

180 28 3
                                    

Hadi bakalım gözümüzü kapatıp okuyalım. Nasıl okuyacaksak artık :) Şaka şaka. Önce yazımı okuyun sonra kapatın ama ve yorumlarda bildirin olur mu 🤗🤗🤗

...

Gözünüzü kapatın ve tepeden izleyin evinizi. Yuvanızı, aile bireylerini. Mutfakta pişen mis gibi çorbayı.

Şuan o evdesiniz diye çoğu şey güzel gelmeyebilir. Kızdıklarınız olur mesela. Sinirlendikleriniz. Oysa sosyal medyada böyle mi dünya. Ferah ferah her yer tertemiz. Herkes mutlu, sıcacık odalar. Dışarıdan bakabildiğiniz için böyledir evler. O evin içerisinde bulunsanız aynı şuan da hissettiklerinizi yaşardınız. Bulunduğunuz odaya genel bir bakış atma şansınız yok çünkü. Ancak dizi yada sosyal medyada gördüğünüz evlerin her yerini izleyebiliyorsunuz yaşamadan. İşte budur cazip olan.

Mesela yere çay dökülse evin kızı silse, çocuklar oyun oynasa, evin büyükannesi örgü örse, evin annesi yemek hazırlasa, evin ablası ders çalışsa tepeden izlerken ne kadar sıcak bir aile dersiniz. Herkes bir arada. Derli toplu tertemiz bir ev. Dağınıklık bile güzel gözükür size. Hayat var dersiniz o evde...

Halbuki şuan bulunduğunuz ev de aynen böyle. Aile bireylerine göre roller değişse de aynı sıcaklık, aynı temizlik, aynı huzur.

Şimdi kapatın gözünüzü ve düşünün. O evin içindekileri bildiğiniz için bazen can sıkıcı olabiliyor. Mesela salon toplu olmasına rağmen size dağınık gelebiliyor. Çünkü o çekmecenin içinin dağınık olduğunu siz biliyorsunuz. Çünkü yeri gırgırlamadığınızı siz biliyorsunuz. Kanepe altına kaçan tozdan sizin haberiniz var. İşte bu sebeple oda hep dağınık hep pis gözükür gözünüze.

Ama dışarıdan baktığınız evler pırıl pırıl gelir size. İşte o evin ayrıntılarını bilmediğiniz için genel bakışla beğeniyorsunuz. O an o evde olmak derli toplu oturmak istiyorsunuz ve kendi yuvanız gözünüze kötü gelmeye başlıyor.

Yani uzun lafın kısası kendi evimizin kıymetini bilelim. Sofrada buluştuğumuz aile bireyleri bize özel. Bugün benim soframda yemek yiyenler sizin sofranıza, sizin sofranızda yemek yiyenler de benim soframa yakışmaz zira. Çünkü her aile kendi içerisinde özeldir. Kendisine has bireyler barındırır. Her anne baba evladına özeldir. Her evlatta ana babasına özeldir. Bir başkasının yaşantısı sizin eve, sizin yaşantınız bir başkasının evine uymaz, hoş da durmaz...

Ailemizin kıymetini bilelim. Ve onlara İYİKİ VARSIN diyelim... ❤️

Gençliğe HitabenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin