GİRİŞ ADINA

6.7K 406 130
                                    

GÜNE GİRİŞ YAPALIM

  Her an ölecekmiş gibi bakın sevdiklerinize. Bir söz söylerken kırılır mı diye ölçün tartın. "Ya ölürse, pişman olur muyum dediklerime?" sorusunu kendinize yönelterek, yutun öfkenizi, nefretinizi, kininizi..

  Kimseyi hor görmeyin. Ne kilolu diye dalga geçin, bağırın, çağırın ne de zayıf diye küçümseyin.. Zira geçilen her dalga ahirette ateş olarak dönecektir...

Saygıyı elden bırakmayın. İster ana olsun, ister baba.. İsterseniz yabancı.. Saygı göstermek duruşunuzu simgeler.. Allah için sevmek bir yana, kimseyi gönülden sevmek zorunda değilsiniz.

Ancak herkesin insan olduğunu zihinden çıkarmayarak (Allah düşmanları müstesna) saygı göstermemiz farz hükmündedir.

  Her olaydan dersler çıkarın. En basiti bir video izlerken dahi ne kazandım? diye sorun kendinize. Cevabı yoksa, zaman israfı yapılmış demektir.

Kendiniz yapmadığınız halde yapıyormuş gibi görünüp, başkalarına tavsiyelerde bulunmayın. Önce kalbe, sonra yaşantıya sonra da dile dökün..

Anne babaya OFF demeyin diye buyuran Kur'an-ı Kerime sarılın. Ana babaya bırakın off demeyi, zamane hastalığı olan kötü sözleri asla söylemeyin. Özellikle de anneye yükselen sesin hesabı pek çetin olacaktır! Tövbe etmek ve bir daha yapmamak müstesna...

  Annesine saygısızlık yapan evladı uyarmayan baba ve babaya saygısızlık yapan evladı uyarmayan anne, SAYGISIZLIK YAPAN EVLAT İLE AYNI HESABA ÇEKİLECEKTİR..

  Ölümden isyanlar, ağıtlar değil, nasihatler çıkarın. Ahiret için boş durmamak adına ölümü hatırlayın, dünyalık (helal) işleri engellemeyecek kadar da bir nebze unutun. Sürekli hatırlamak ümidi, sevinci de alıp götürür..

  Kimseye muhalefet olmayın. Size bir şey danışılıyorsa gereksiz laflardan, sözlerden arınarak cevaplayın. İtirazlık durum olmadığı halde itiraz etmek için yaşamayın. Birine mühim gelen mevzuyu, mühim değilmiş gibi ardınıza atmayın. Değer verin, değer görün..

Doğum günleri, sevgililer günleri, anneler, babalar günü, öğretmenler günleri gibi DİN DÜŞMANLARININ uydurduğu günlere önem vermeyin. Sevdiklerinizi daima hatırlayın ve cuma günleri özel yemekler, pastalar yapıp hediyeleşin..

Nefsinizi her gece muhasebeye çekin. Bana şunu şunu yaptı demek yerine ben ne yaptım? diye sorun kendinize.. Herkes kendisini hesaba çekerse, anlaşmazlıklar, kırgınlıklar son bulur..

  Velhasıl hiç ölmeyecekmiş gibi sevmeyin kimseyi... Ancak üzerine titreyeceğiniz sevgiler yeşertin... Kendini beğenmişlikten, riyakarlıktan, övünülen zenginlikten (şakayla karışık olsada aynı), kibirden, her şeyi biliyorum edasından, namazsızlıktan, hor görmekten, yalnızca dünya için çabalamaktan, yalnızca okul okuması istenilen gençlikten, nefsine uyarak hareket eden insanlıktan Allah'a sığının...

  İnsanların en hayırlısı, anne babasını üzmeyip, eşinin mutluluğu için çabalayan ve evlatlarının İslam adına mücadele etmesi için uğraşandır...

Gençliğe HitabenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin