Selamun aleyküm güzel ülkemin güzel insanları.. Kalbinden geçecek olan kötülükleri icraata koymayan güzel yüreklilerim.. Hepinize selam olsun... 😊
Hiç ama hiç hoşuma gitmeyen bir durumdan bahsedeceğim sizlere. Katılır mısınız katılmaz mısınız bilemem ama bu benim için wattpadde yapılan yanlışlardan biridir.
Bir kitap okumak istiyorsunuz, wattpade giriyorsunuz ve karşınıza çıkan kitaba tıklıyorsunuz. Aman Allah'ım oda ne!!!! Kitabın okunma sayısı 98 !!! Oy sayısı 10!! Çık çık çık!! Kaç kaç kaç!!! Sakın oyda verme ha! Günah olur mazaAllah!!
Kitap kötü olmasaydı okunma sayısı artardı değil mi ama!! Ben gideyim en iyisi şöyle milyonları görmüş kitapları okuyayım. Eveeet bir tane bulduk. Hemen hoop tıklasın parmakcık! Aman Allah'ımm buda ne!! Bu nasıl bir yazım tarzıdır. Nasıl uyumsuzluktur. Konu karmaşasını saymıyorum bile! Bu kitap nasıl milyonları görmüş! Çık çık çık! Kaç kaç kaç! Türkçe'mi bozar bu benim mazaAllah!
Mübarekler. Kitabı kitap yapan okunma sayısı, aldığı oy veya yorumlar değildir. Kitabı kitap yapan edeptir, hayadır, emektir, yazım kurallarına (bildiği kadarıyla) uymaktır. Milyonları görmüş olan kitap doğuştan mı böyleydi? Onlarda seksenlerden, doksanlardan geçti. Onlarda kitabı bir zamanlar okunmadığı için üzülen kimselerdendi. Şuan okunma sayısı az diye ilk paragrafını dahi okumadığınız kitaplar, gün gelecek milyonların yerini alacak. O zaman mı okuyacaksınız? Oo kaliteli yazmış milyonlarıda görmüş maşaAllah mı diyeceksiniz? Eee bir zamanlar yüzüne bakmıyordunuz??? Demek ki neymiş; her güzellik şıp diye gelmezmiş.
Siz hiç doğar doğmaz yürüyen, konuşan bir bebek gördünüz mü? Önce bir müddet beşikte kalır. Sonra emekler, sonra yürür ve bir bakarsın koşmaya başlamış. Emek verdiğiniz her işte böyledir. Bebeğiniz gibi bakıp emek vermelisiniz. Bir gün büyütüp evlendirecek ve işte o gün anneanne/babaanne olacaksınız :) Artık kitaplarınızın meyvelerini ( torunlarını :) ) almaya başlayacaksınız.
Bu sebeple sizlere tavsiyem eğer wattpadde zaman geçirecekseniz ;
1) Okuyacağınız kitabın başlığına, konusuna, kurgusuna bakın.
2) Ahlaki boyutu kaç puan? hesaplayın.
3) İslam ve herhangi bir dine küfür içeriyor mu inceleyin.
4) Yazarı tanımaya çalışın. Yazarı tanırsanız, ne yazarsa yazsın gözünüz kapalı okuyabilir, endişe duymazsınız.
5) Haşa Allah (c.c) ve Rasulü (s.a.v) hakkında ufacık da olsa bir dalga konusu olmuşsa şikayete basıp o kitabı terk edin!
6) Ateist iken Müslüman olan roman konuları var tabii ki. Burada ki iyi niyeti anlamanız kolay olur zaten. Ancak yinede farkında olmadan yapılan yanlışlar varsa uyarmaktan çekinmeyin. Ateistin dönüşünü yazacağım diye Allah'ı haşaa asla alay konusu yapmayın kardeşlerim! Yaradanı bulmaya çalışır, her şeyi reddeder vs. Mutlaka usulü yordamı vardır. Müslümanlığı sevdireyim derken, ateistliği sevdirmeyelim lütfen...
7) Kitabın sayılarıyla uğraşmayın. Saydığım maddelere uyuyorsa, isterse hiç oy almasın fark etmez. Okumaya devam edin. Yeter ki göz israfı yapmayalım. Yeter ki faydası olmayan veya ahlaka aykırı kitapları okuyarak ahiretimizi yakmayalım. İnanmasanız dahi okumakla sizlere kötü dönüşleri olacaktır. En basiti zamanı boşa geçirmiş olacaksınız.
8) Sırf kendi kitaplarımız okunsun, dönüş yapılsın diye "KİTABINDA NE YAZARSA YAZSIN OKUMADAN OY VERİP, YORUM YAPMAYIN"! Rica ediyorum bundan vazgeçin artık! Özellere gidip karşılıklı oy veya yorum? diye mesaj yazmanın kimseye faydası yok! Ben neden sırf sen bana oy verdin diye senin kitabına oy vereyim ey kardeşim?! Faydalı konuların varsa zaten karşılıksız oyumu veririm! Ama gayen yalnızca popüler olmaksa, boş boş ünlenmekse "YOL YAKINKEN GERİ DÖN" kardeşim! Zira bu yol şeytanlarla, nefislerle çevrilidir bilesin!
9) Hiç bir amacı olmayan, belden aşağısını önemseyen, İslam ile dalga geçen, Romantik Müslümanlık diye diye haramı sevdirmeye çalışan, Tesettürü ayaklar altına alan, Tesettürlü olup sevgilisi olan karakter ve kitaplara oy verip, yorum yağmuruna tutup, popüler listesine almakla büyük yanlış yapıyorsunuz! Onların boşluğunda kaybolup, destek vermiş oluyor ve çekilecekleri hesaba ortak olmuş oluyorsunuz!
10) İslam için çabalayan kardeşlerimizin kitaplarını yorum yağmuruna tutun, oy verin ki; Popüler listesinde yükselsin. Yükselsin ki; Bir çok insanın okuması kolaylaşsın. Ahlak dışı kitaplar hep geride kalsın! Bunu yapmak inanın bana hiçte zor değil.. Sizler oy yıldızına basmaktan kaçınırken, aldığı oylarla Müslüman kardeşlerimizin aklını karıştıran bir çok kitaplar hala popüler listesinde! Onlara ful destek verenlere inat, neden geri durursunuz? Allah adına mücadele verenlerin öne çıkması için çabalamaktan sizi alıkoyan nedir?
Eğer wattpadde zaman geçirecekseniz bunlara uymanızda fayda vardır kardeşlerim. Ancak burası sizleri Kur'an-ı Kerim, Meal, Tefsir, Hadis İlmi ve alimlerin kitaplarını okumaktan men ediyorsa o zaman bu işte bir sıkıntı var demektir. O gerçek yurdumuzda bize wattpad sorulmayacak ama Rehberimiz olan Kitabımız sorulacak kardeşlerim..
Evet bende buradayım ve kitaplar yazmaya çalışıyorum. Hatalarım varsa Rabbim affetsin. Ancak sırf benim kitabımı okuyun diyede gerçekleri söylemezsem, Kur'an okuyun demezsem işte o zaman vay halime! İşte o zaman beni yazdıklarımda kurtaramaz!
Evet bende oy ve yorum bekliyorum! Ama eğer bu bekleyişim nefsimdense Rabbim affetsin! Eğer bu bekleyişim "Allah kelamını yüceltmekten" öteye geçerse Rabbim affetsin!!! Sırf ünleneyim, insanlar beni tanısın diyeyse Rabbim affetsin!!!
Amaçlarımıza, hedeflerimize, okuduklarımıza, yazdıklarımıza dikkat edelim olur mu kardeşlerim.. Bir gün wattpad kapanacak.. Tüm kitaplar silinecek. Dünya kaybolacak ve sorgu günü gelecek... İşte o zaman amel defterimize ne yazıldığı bizi kurtaracak...
Selam ve dua ile.. Kırdıklarım varsa affola..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gençliğe Hitaben
RandomAllah Rasulü s.a.v zamanında yaşamış olsaydık, gençliğin ne kadar değerli ve bir o kadar da mühim mesele olduğunu görürdük. Şu an da ki gençlik, ipleri sıkıca tutan DİN DÜŞMANLARININ elinde.. İşte bu ipleri koparmanın tek yolu KURAN, SÜNNET ve TEB...