Dişini Seven Gelsin!

522 77 50
                                    

Nasıl bir başlıktır bu böyle hey Allah'ım :) Dişini sevmeyen mi olurmuş. Yada diş "aman dişim canım dişim" diye sevilir miymiş :)) Neyse tamam ciddiyetimi takınıyorum hemen öhümm öhümm 😄😄

  Kardeşlerim. Dişini fırçala, sağlıklı dişlere kavuş demeyen yoktur heralde. Evet fırçalamak gerçekten çok çok önemli. Ama neyle fırçalamak?

Misvak; Müslüman'ın hayatında ne kadar büyük bir yere sahip hepiniz biliyorsunuz. Ama bu yazımın ana karakteri misvak değil..

O kullandığınız diş macunları var yaa, hiç biri dişinizin çürümesini engellemiyor! Aksine çürümeyi hızlandırıyor! Ve tam olarakta temizlemiyor. Sonra bir elma ısırışınızda bakıyorsunuz ki, elmada kan var 😢

Ama şimdi size bembeyaz dişlere kavuşacağınız bir formül söyleyeceğim. Belki sağlıkçı arkadaşlar biliyordur. Eğer bu dediğimi yaparsanız bana dua edeceksiniz 😄

(gören bakanda kendi ürünümü satmaya çalışıyorum sanacak) Neyse iç sesimi boşverin şimdi :)

Üstelik her evde mutlaka bulunan şeylerin bir araya gelmesiyle dişleriniz çürümekten kurtulacak! Buda bir şey mi... Ağız kokusu bitecek.. Buda bir şey mi.. Dişleriniz beyazlayacak.. Buda bir şey mi.. Zamanla ekşi bir şey yediğinizde oluşan diş kamaşmalarınız azalacak.. Buda bir şey mi zamanla diş kanamaları bitecek... Ayy daha ne sayayımm 😄

Farkettim ^çok uzattın abla artık formüle geç diyorsunuz^ 😄😄😄

Vee söylüyorummmmm :)

- 1 çay kaşığı karbonat
- 1 çay kaşığı tuz
- Yarım limonun yarısı

Bu üç malzemeyi bir kase veya çay bardağı altlığında karıştırın. Limonunu kendiniz ayarlayın. Çok sulu olmamalı. Karbonat ile tuzu azıcık koyulaştırsın yeter. Azar azar damlatarak ayarlarsınız.

Sıra geldi fırçalamaya. Diş fırçanızı bu karışıma sürüp dişlerinizi güzelce fırçalayın.

DİŞLERİNİZE BASTIRARAK FIRÇALAMAYIN. KARBONAT DİŞİNİZİ ÇİZEBİLİR. YAVAŞ YAVAŞ, HAFİF HAFİF FIRÇALAYIN. VE ASLA 2 DAKİKADAN FAZLA SÜRMEMELİDİR.

Fırçalarken ağzınızda ki kokuları hissedeceksiniz 😡 İşte Rabbim öyle güzel şeyler yaratmış ki, ağız kokusunu bile alıyor! Boşu boşuna macunlara, diş doktorlarına zamanınızı vermeyin..

Haftada 2-3 kez bunu yapın. Daha sonra haftada 1'e düşürün. Her gün yapmayın. Zira karbonat faydalı olduğu gibi fazla kullanımdada zarar verebilir.

"Dişlerinde leke olanlar, diş fırçasını sadece karbonata bulayıp, lekeli yere sürsün ve 2 dakika beklesin. Daha sonra eliyle ovup veya fırçalayıp lavobaya tükürsün ve işlemi bitirsin. Haftanın her günü tekralayabilirsiniz. Düzelme olduğunda iki gün arayla devam edersiniz"

Eveeet bu diş bakımıydı. Gelelim her gün neyle fırçalayacağız konusuna...

Kardeşlerim ben uzun zamandır macun kullanmıyorum. Dişlerimi her gün bazen iki güne bir limonla fırçalıyorum. İki gün fırçalamasam etkisinden bir şey kaybetmiyor. Tabi yemek vs artığından dolayı insan fırçalama ihtiyacı duyuyor.

Yine küçük bir tabağa azıcık limon sıkıyorum ve diş fırçamı limona batırıp dişimi fırçalıyorum. Hem gıcır gıcır oluyor, hem ağız kokusunu alıyor hemde diş aralarında kalan artıkları yok ediyor.

Hani reklamlarda "dişini macunla fırçaladı diye mutlu gülücekler atan kişiler" görürsünüz ya.. Külliyen yalaan...

O reklamı bu karışımı ve bu limonu kullanarak dişini fırçalamış, gülücükler saçmış olarak DEĞİŞTİRİYORUM...

İlk dişleriniz macundan, çürümeye yüz tutmuşluktan arınsın diye bu karbonatı uygulayın. Sonra sonra limonla devam edin. Arada bir karbonatı yaparsınız. Ha bu arada dişteki taşları da temizliyor karbonat ve limon!

Not: @ezandinmez kardeşimin hatırlattığı iyi oldu. Kardeşlerim diş teli takılı olanlar var ise, doktoruyla görüşmeden hareket etmesin..

İnşaAllah faydalı olabilmişimdir.. Dişini sevenlere gelsin :)))

Sağlıkla kalın kuzularım 😄

Gençliğe HitabenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin